مشخصات و قیمت گوشی شیائومی پوکو M6

پوکو M6 رونمایی شد؛ یک گوشی میان‌رده در لیگ پرچمداران

گوشی پوکو M6 رونمایی شد. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع به‌کنار، Poco M6 دارای ویژگی متمایز‌کننده‌ای است که در هیچ میان‌رده‌ای وجود ندارد.

پوکو، از زیرمجموعه‌های شیائومی، در اقدام جدید خود، گوشی هوشمند پوکو M6 را به بازار میان‌رده‌ها فرستاد. سری M پوکو همواره به ارائه گوشی‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در این بخش شناخته شده است. گوشی POCO M6 به‌عنوان نسخه اقتصادی‌تر پوکو M6 Pro نیز با حفظ این رویکرد، چندی پیش در وب‌سایت رسمی پوکو رونمایی شد و اکنون مشخصات و ویژگی‌های آن به طور کامل در دسترس قرار گرفته است. در واقع رابطه این دو گوشی با یکدیگر مثل سری F6 است. اما آیا درست مثل پوکو اف ۶ که از پوکو اف ۶ پرو گوشی بهتری است، مدل معمولی M6 هم از M6 Pro بهتر خواهد بود؟

پوکو M6: مشخصات فنی و امکانات

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی پوکو M6

در حالی که اکثر گوشی‌های میان‌رده برای کاهش هزینه‌ها از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کنند، گوشی جدید پوکو ام ۶ با جسارتی مثال‌زدنی، از پنل پشتی شیشه‌ای بهره برده است. این ویژگی حسی لوکس و باکیفیت بودن را به کاربر القا می‌کند و طراحی آن را از سادگی و بی‌روحی معمول میان‌رده‌ها دور می‌کند. ضخامت 8.3 میلی‌متری و وزن 205 گرمی POCO M6، در کنار ارائه حس خوشایند گرفتن در دست، نشان از ظرافت و دقت در طراحی آن دارد. این گوشی در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و بنفش عرضه می‌شود تا سلایق مختلف را پوشش دهد.

در گجت نیوز بخوانید:

‌آموزش تغییر ایموجی شیائومی به آیفون

گوشی جدید پوکو به صفحه‌نمایش 6.79 اینچی LCD از نوع IPS مجهز شده است. این نمایشگر با رزولوشن +FHD و روشنایی 550 نیت، تصاویری واضح و شفاف را به نمایش می‌گذارد. قابلیت DC Dimming نیز که در این گوشی تعبیه شده، خستگی چشم را در هنگام استفاده از گوشی در تاریکی به حداقل می‌رساند. در سمتی دیگر، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. اسکرول کردن صفحات و انیمیشن‌ها را نیز به مراتب روان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی پوکو M6

دوربین پوکو M6، یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این گوشی از یک سیستم دوربین دوگانه در قاب پشتی خودش بهره می‌برد. لنز اصلی این سیستم 108 مگاپیکسلی بوده و برای ثبت تصاویر با جزئیات بالا ایده‌آل است. لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز برای عکاسی از سوژه‌های ریز و نزدیک در نظر گرفته شده است. دوربین پشتی از حالت‌های مختلف عکاسی مانند HDR، حالت شب و پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو تعبیه شده است.

تراشه Helio G91 Ultra شرکت مدیاتک در قلب تپنده گوشی پوکو ام ۶ قرار دارد. این تراشه عملکردی روان و قابل قبول را برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک ارائه می‌دهد. POCO M6 از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و تنها قابلیت اتصال به شبکه 4G را دارد که البته با توجه به فقدان گسترش پشتیبانی از این شبکه در ایران، لزوماً خصوصیت بدی محسوب نمی‌شود. باتری حجیم 5030 میلی‌آمپر ساعتی، به همراه قابلیت شارژ سریع 33 وات در زیر قاب شیشه‌ای این گوشی قیمت مناسب نیز خیال کاربر را از تأمین انرژی گوشی در طول روز راحت می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:

حذف کامل تبلیغات شیائومی؛ در ۲ دقیقه از شر تبلیغ خلاص شوید!

به‌صورت پیش‌فرض سیستم عامل HyperOS بر پایه اندروید ۱۴ روی این گوشی نصب است. این سیستم عامل رابط کاربری روان و کارآمدی را در اختیار کاربران می‌گذارد. حسگر اثر انگشت جانبی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB-C از دیگر ویژگی‌های این گوشی چینی محسوب می‌شوند.

قیمت گوشی پوکو ام ۶

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی پوکو M6

گوشی جدید پوکو در دو مدل با رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه می‌شود. مدل 6/128 گیگابایتی با قیمت 129 دلار و مدل 8/256 گیگابایتی با قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد. شباهت ظاهری POCO M6 به ردمی 13 که پیش از این عرضه شده بود، این احتمال را قوت می‌بخشد که در برخی مناطق، POCO M6 جایگزین ردمی 13 شود.

این گوشی با توجه به قاب پشتی شیشه‌ای خود، نسبت به سایر رقبا متمایز شده است. علاوه بر این، سخت‌افزار مناسب و قیمت مقرون به‌صرفه پوکو M6 نیز آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال خرید یک گوشی میان‌رده اندرویدی خوش قیمت و باکیفیت هستند.