بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴

بهترین فیلم های هندی بالیوود در سال ۲۰۲۴

در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴ از دیدگاه مخاطبان و منتقدان برجسته سینمای بالیوود می‌پردازیم.

سینمای بالیوود هندوستان، دومین عرصه بزرگ سینمایی جهان بعد از هالیوود آمریکا به‌شمار می‌رود که هر ساله با تولید بیش از هزار فیلم سینمایی در این زمینه با آمریکا رقابت می‌کند. از ویژگی‌های این سینما می‌توان به ساخت فیلم‌های موزیکال بر اساس سلیقه تمامی مخاطبان و پرداختن به موضوع‌های متنوع از جمله تاکید بر خانواده، عشق، دوستی، مبارزه با مشکلات اجتماعی مانند تبعیض نژادی و فقر اشاره کرد.

عمده طرفداران بالیوود، مردم کشورهای آسیایی میانه و خاورمیانه هستند و فیلم های هندی نیز به همین واسطه در ایران طرفداران بسیاری دارد. در این بخش از اخبار سینما سایت گجت نیوز با معرفی آثار برتر بالیوود در سال ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴ بر اساس آمار

در ادامه به معرفی ۱۰ اثر برتر سینمای هند در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم که بر اساس نوع داستان، فیلمنامه، تاثیرگذاری و صحنه‌های اکشن، احساس ویژه‌ای به مخاطبان خود القا می‌کنند و می‌توانند به سرگرمی مفرحی در روزهای داغ تابستان تبدیل شوند.

1. میدان (Maidaan)

بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴

این فیلم، روایت یک مربی فوتبال هندی را دنبال می‌کند. این شخص در هندوستان بسیار معروف است و در حقیقت به او لقب معمار فوتبال هندوستان را داده‌اند. سید عبدالرحیم (با بازی آجی دیوگن) کسی است که سال‌ها تلاش کرد تا فوتبال هند را معروف کند و به بالاترین رتبه خودش برساند. داستان بین سال‌های ۱۹۵۲ و ۱۹۶۲ روایت می‌شود و رفته رفته با داستان و ماجرای فیلم آشنا خواهید شد. آمیت راویندرنات شارما به‌عنوان یک کارگردان حرفه‌ای، تمام تلاش و تجربه خودش را که سال‌ها در صنعت فیلم‌سازی به‌دست آورده به‌کار گرفته تا مخاطبان دنیای بالیوودی بتوانند فیلمی با موضوع بیوگرافی، درام، تاریخی را مشاهده کنند. تمامی رویدادهای موجود در فیلم از روی داستان واقعی الهام گرفته شده و این موضوع را با دنبال کردن ماجرا می‌توانید به‌خوبی درک کنید. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به آجی دیوگن و پریامانی اشاره کرد.

2. بخش ۱۰۸ (Section 108)

فیلم بخش ۱۰۸

بخش ۱۰۸ یک فیلم به کارگردانی راشیک خان است. فیلم‌های بالیوودی همیشه با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو بوده؛ به‌طوری که اگر فیلمی هنوز اکران نشده و تازه خبر آن انتشار داده شده، باز هم طرفداران به‌خوبی از آن استقبال می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود سینمای هند در این حد معروف و پرمخاطب شود. این فیلم نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و داستان و موضوع اصلی فیلم، درگیری دو شخصیت بزرگ به نام‌های شیلخا سکینا نماینده بیمه و طهور خان که یک وکیل کهنه‌کار است را روایت می‌کند. ژانر فیلم درام است و در طول داستان ماجراها و اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد که هر کدام روی فیلم تاثیرگذار است.

3. میان بزرگ میان کوچک (Bade Miyan Chote Miyan)

فیلم میان بزرگ میان کوچک

«میان بزرگ میان کوچک» فیلمی جذاب و مهیج که به کارگردانی علی عباس ظفر و تهیه کنندگی جکی باگنانی، واشو بهگنانی، دیپشیخا دشموک، هیمانشو کیشان مهرا است. داستان فیلم روایتگر درگیری‌ها و حوادث بسیار ناگوار است که در طول ماجرا شاهد آن خواهید بود. وجود بازیگرانی همچون آکشای کومار، پریثویراج سوکوماران، تایگر شروف باعث می‌شود تا مخاطب، ماجرای فیلم را بهتر درک کند و غرق در داستان زیبای آن شود. این فیلم از همان ابتدا چالش‌های زیادی را نشان می‌دهد که شخصیت‌های اصلی فیلم باید خودشان را به سرعت از دردسرهای احتمالی خلاص کنند. وجود صحنه‌های اکشن و مبارزه‌های نفس‌گیر در این فیلم می‌تواند یکی از علاقه‌مندی‌های بزرگ دوست‌داران سینمای هند را تامین و مخاطب را ترغیب به تماشا کند.

4. بازسازی بدون عنوان سورارای پوترو (Untitled Soorarai Pottru remake)

فیلم سورارای پوترو

بازسازی بدون عنوان سورارای پوترو، فیلمی جذاب به کارگردانی سودا کونگارا است که در زمستان سال گذشته اکران شد. این فیلم با الهام‌گیری از زندگی واقعی یک گردشگر به تصویر کشیده شده؛ شخصیتی که در تلاش است سفرهای هوایی را برای اکثریت عموم آزاد کند. سفرهای مختلف به سرزمین‌های متنوع که شاهد آن خواهید بود تلاشی است برای این‌که بیشتر مردم بتوانند پرواز را به‌راحتی تجربه کنند و به بهترین شکل و در دسترس‌ترین حال از آن لذت ببرند. در این فیلم بازیگرانی همچون آکشای کومار، رادیکا مدان و پرش راول حضور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۹ فیلم، بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ از نظر منتقدان نیویورک تایمز هستند پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما؛ لیست جدید ۳۰ فیلم برتر منتشر شد

5. کریسمس مبارک (Merry Christmas)

فیلم کریسمس مبارک

یکی از فیلم‌هایی که در دنیای بالیوود توانسته در کوتاه‌ترین زمان بدرخشد عنوان، Merry Christmas به کارگردانی سریرام راغوان است. این فیلم در ابتدای شروع سال ۲۰۲۴ اکران شد که با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد و مخاطبان به سرعت با موضوع و داستان فیلم ارتباط برقرار کردند. داستان از جایی شروع می‌شود که دو غریبه در یک شب کریسمس با یکدیگر آشنا می‌شوند. شبی که بسیار عاشقانه و خوب پیش می‌رود، به یک‌باره تبدیل به یک کابوس بزرگ می‌شود و باید دید که این دو غریبه با ماجراهای به‌وجود آمده چگونه برخورد می‌کنند. ژانر فیلم، درام و هیجان‌انگیز بوده و از همان ابتدای داستان، غرق در ماجراها خواهید شد. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به کاترینا کایف اشاره کرد

6. جنگنده (Fighter)

فیلم جنگنده

فیلم جنگنده، یکی از بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴ است که در استودیوی Viacom18 و Marflix Pictures ساخته شده است. این عنوان در آینده‌ای نزدیک پخش می‌شود و جزو بهترین فیلم های بالیوودی امسال خواهد شد. در این فیلم، جنگنده‌های IAF با خطرها و مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند که هرگز نمونه آن را ندیده‌اند و باید با تمامی مهارت‌های خود سالم و سلامت ماموریت‌های خود را به اتمام برسانند. بهترین خلبانان در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا تیم Air Dragons را تشکیل دهند. نبردهایی که در طول فیلم رخ می‌دهد مشخص می‌کند که این تیم تا چه حد متحد است و می‌تواند مشکلات را برطرف سازد. بازیگران نام‌آشنایی همچون هریتیک روشن، دیپیکا پادوکن و آنیل کاپور در فیلم حضور دارند تا عنوانی پرستاره، اکشن و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

7. هندوستان ۲ (Indian 2)

فیلم هندوستان ۲

عنوانی جذاب که به کارگردانی آقای شانکار تولید و عرضه می‌شود. این فیلم درام، روایتگر افزایش فاجعه‌بار جرم و جنایت در کشور هند و مقابله با آن است. در همین حال، یک مبارز که دیگر بازنشسته شده در تلاش است تا با این جرم و جنایت‌ها مبارزه کند. این مبارز برای رسیدن به هدف نهایی خود می‌بایست به یک جوان که سعی دارد به کمک فضای مجازی تمامی رازها و اطلاعات سیاستمداران را افشا کند، کمک کرده تا داستان به اتمام برسد. بازیگران مطرحی همچون کمال حسن، راکول پریت سینگ، کژال آگاروال در فیلم حضور دارند که می‌تواند در نوع خود بسیار جذاب و فوق العاده باشد.

8. به جنگل خوش آمدید (Welcome to the Jungle)

فیلم به جنگل خوش آمدید

به جنگل خوش آمدید فیلمی کمدی و جذاب که روایتگر داستان‌های دو افسر پلیس به نام‌های جی باکشی و ساندیا است که ماموریت دارند یک جنایتکار معروف و خطرناک را دستگیر کنند، از همان شروع فیلم ماجراهای خنده‌دار آغاز خواهد شد و در عین حال می‌توانید تعقیب و گریزهای جذابی را شاهد باشید. بازیگران فوق العاده‌ای همچون آکشای کومار، سانجی دات، سونیل شتی، دیشا پاتانی، ژاکلین فرناندز و ارشد وارسی در فیلم حضور دارند که موضوع داستان را چندین برابر جذاب می‌کند، داستان از جایی جالب می‌شود که یکی از شخصیت‌های پلیس متوجه می‌شود که وجود این خلافکار خطرناک در زندگی او بسیار مهم است. حضور ستاره های بی‌شمار بالیوود در این اثر آن را به یکی از بهترین فیلم های هندی سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.

9. جنگجو (Yodha)

فیلم جنگجو

اگر از طرفداران سری فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز بالیوودی هستید پیشنهاد می‌شود این عنوان جذاب و خاص را از دست ندهید؛ چرا که همانند ژانرهای هم‌سبک خود، این فیلم نیز قدرت این را دارد که شما را برای ساعاتی سرگرم خود کند. داستان فیلم در مورد یک گروه از تروریست‌ها است که یک هواپیما را ربوده‌اند. در همین حین، سربازی در هواپیما حضور دارد که با پیاده‌سازی استراتژی و نقشه‌های خاص، سعی می‌کند تروریست‌ها را به سرعت زمین‌گیر کند. سری فیلم‌های آدم‌ربایی، بسیار نفس‌گیر و خاص هستند و این فیلم نیز توانسته با به تصویر کشیدن صحنه‌های ویژه همانند فیلم های جدید هالیوودی، این حس را به‌خوبی به بیننده انتقال دهد. در این فیلم نیز دیشا پاتانی به‌عنوان بازیگر حضور دارد.

10. کالکی ۲۸۹۸ (Kalki 2898 AD)

فیلم کالکی ۲۸۹۸

عنوان جذاب و زیبای کالکی، یک اثر جذاب در ژانر علمی تخیلی و حماسی است. داستان فیلم در دنیای آخرالزمانی و سال ۲۸۹۸ رخ می‌دهد. این فیلم روایتگر خدای هندوها است که در یک دنیای آخرالزمانی سعی می‌کند تا نیروی‌های شیطانی را به‌طور کامل از بین ببرد. دیپیکا پادوکن، پرابهاس، دیشا پاتانی از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی خواهند کرد و باید شاهد یکی دیگر از شاهکارها از جنس دنیای بالیوودی باشیم.

از دست ندهید:
۱۰ فیلم شاهکار فوق‌العاده سینمایی که هرگز نباید بازسازی شوند چرا کیفیت فیلم های سینمای سال ۲۰۲۴ پایین است؟ جان ویک ۵؛ هرآنچه باید درباره پنجمین قسمت فیلم John Wick بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*