نظریه های توطئه عجیب و غریب

پانزده نظریه عجیب و غریب که بسیاری از افراد آنها را باور دارند

همه افراد بر پایه منطق و علم به جهان پیرامون خود نمی‌نگرند؛ برخی نظریه های عجیب و غریب در باور عده‌ای از افراد وجود دارند که با عقل سلیم در منافات است. با معرفی 15 مورد از این تئوری های توطئه همراه ما باشید.

از ابتدای حضور آدمی در جهان هستی تا به امروز، انسان‌ها همواره به‌دنبال کشف رازهای دنیا بوده‌اند. پی بردن به سازوکار این دنیا، علاوه بر جذابیت علمی، یک تمایل ذاتی از سوی انسان برای درک دنیایی است که در آن زندگی ‌می‌کند. همین موضوع سبب شده تا استدلال‌های گوناگونی در خصوص پدیده‌های محیط پیرامون ما وجود داشته باشند که بسیاری از آن‌ها بر پایه علم و عقل سلیم هستند؛ اما برخی دیگر نتیجه خرافات، توطئه و تقلید کورکورانه از افراد مطرح محسوب می‌شوند.

در این نظریه های عجیب و غریب، علت وقوع پدیده‌ها تنها با استفاده از استدلال‌های ظاهری نتیجه‌گیری شده و علم و منطق، دخلی در چرایی وقوع این پدیده‌ها ندارند. امروز در بخش اخبار علمی گجت نیوز به نظریه های عجیب و غریب که ذهن میلیون‌ها انسان را به خود مشغول کرده‌اند، می‌پردازیم. با پیشرفت علم و درک درست از محیط پیرامون می‌توانیم دریابیم که در زمان‌های گذشته، افراد به نظریه های توطئه عجیب و غریب و بی‌اساسی که فرسنگ‌ها از منطق فاصله دارند، اعتقاد داشتند. همین موضوع سبب شده تا نسل‌های جدید این اقوام، کماکان مسیر اجداد خود را ادامه دهند و درک منطقی پدیده‌ها را نپذیرند.

نظریه‌ های عجیب و غریب؛ نتیجه استفاده از استدلال ظاهری برای فهم وقایع

توجه داشته باشید نظریه های توطئه عجیبی که در ادامه مطرح می‌شوند، همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست با منطق سازگار نیستند؛ در نتیجه تلاش برای فهم این نظریه‌ها بیهوده است.

زمین کروی نیست

زمین تخت

با وجود گذشت چند صد سال از رد نظریه زمین تخت‌‌پنداری، اما همچنان در سراسر جهان افرادی هستند که کروی بودن زمین را قبول ندارند و معتقدند که زمین ظاهری مستطیلی و مسطح دارد. جالب است بدانید این افراد علاوه بر رد کردن تمامی استدلال‌های علمی، عکس‌های ماهواره‌ای گرفته شده از کره زمین را هم تکذیب می‌کنند و معتقدند آنچه که خودشان از سطح زمین می‌بینند، درست بوده و زمین تخت و مسطح است.

زمین توخالی یا زمین چند لایه

زمین توخالی

عده‌ای از افراد بر این باورند که فضای داخلی کره زمین از خلا یا هوا پر شده و فاقد جرم است. حتی هنگامی که با استفاده از دستگاه‌های زمین‌شناسی از ماهیت درونی زمین برای آن‌ها صحبت می‌شود، آن‌ها در برابر پذیرش واقعیت مقاومت می‌کنند و تغییر دیدگاه خود را را عملی ضد عقاید پیشینیان می‌دانند.

عده‌ای دیگر معتقدند که در درون زمین، یک جهان هستی دیگر وجود دارد که در آنجا نیز همانند سطح زمین، عده‌ای از افراد در حال زندگی هستند.

 بدل پل مک کارتنی 

پل مک کارتنی

پل مک کارتنی یکی از خواننده‌های گروه بتلز است که از سال 1960، تغییراتی در سبک خوانندگی خود ایجاد کرد. همین موضوع سبب شد تا طرفداران آثار قبلی این هنرمند، مدعی شوند که پل مک کارتنی مرده و یک بدل جایگزین او شده است. این افراد علاوه بر تغییر سبک، به آثار و نشانه‌هایی روی آلبوم‌های این خواننده اشاره می‌کنند که از سال 1340 (ه.ش) مقداری متفاوت طراحی شده است. این در حالی است که این خواننده همچنان زنده است و به خوانندگی و خلق آثار جدید ادامه می‌دهد.

تحریف یک دوره تاریخی

هلیبرگ ایلیک

یکی از نظریه های عجیب و غریب مربوط به تحریف یک دوره تاریخی است؛ هلیبرگ ایلیک در سال ۱۹۹۱ استدلال جالبی را در خصوص برگه‌هایی که تاریخ را ثبت می‌کنند، عنوان کرد. او معتقد است وقایعی که از سال ۱۶۱۴ تا ۱۹۹۱ به وقوع پیوسته، آن چیزی نیست که در تاریخ ثبت شده و این دوره ۲۹۷ ساله جعلی است.

اثر ماندلا

نلسون ماندلا

افرادی که به اثر ماندلا اعتقاد دارند، دروغ مرگ «نلسون ماندلا» در زندان در دهه ۱۹۸۰ (۱۳۶۰) را به یاد می‌آوردند. آن‌ها رویدادها یا جزئیات دروغین یکسانی را به‌خاطر سپرده‌اند که خلاف واقعیت است و این تئوری توضیح می‌دهد که چطور ممکن است مردم حافظه کاذب مشترکی داشته باشند.

دود سفید هواپیما

نظریه‌ های عجیب و غریب

عده‌ای که با سازوکار موتور جت هواپیما، شرایط آب و هوایی جو و فشار اتمسفر در ارتفاع پرواز هواپیما آشنا نیستند، با برداشت ذهنی خود تصور می‌کنند که رد دود سفید هواپیماها مواد بیولوژیکی است که دولت‌ها با اهداف شوم ناشناخته بر سر مردم می‌ریزند.

حاکمیت خرندگان، یکی از عجیب و غریب ترین نظریه های تاریخ

حاکمیت خزندگان

عده‌ای معتقدند که گونه‌ای از جانوران خزنده وجود دارند که می‌توانند با تغییر شکل به انسان تبدیل شوند. این عده معتقدند این خزندگان جهش‌یافته دارای قدرت تفکر بالایی هستند و عده زیادی از سیاستمداران سراسر دنیا از نسل همین گونه هستند. برای همین دلیل این افراد بر این باورند که حاکمیت جهان به دست خزندگان افتاده است.

فرود سفینه بر روی ماه جعلی است

نظریه‌ های عجیب و غریب

عده‌ای معتقدند که ایالت متحده آمریکا برای ایجاد جو برتری سیاسی و نظامی علیه دولت روسیه، فرود انسان روی کره ماه را با استفاده از جلوه‌های بصری شبیه‌سازی کرده است. آنها معتقدند این جلوه‌های بصری توسط هالیوود و به کارگردانی استنلی کوبریک خلق شده‌اند.

نظریه‌ای عجیب درباره دنیای کامپیوتری

نظریه‌ های عجیب و غریب

یکی از نظریه های عجیب و غریب جهان هستی، زندگی کامپیوتری است. معتقدان به این نظریه بر این باورند که در یک برنامه کامپیوتری که جهان هستی را شبیه‌سازی کرده در حال زندگی هستند و زندگی واقعی چیزی فراتر از این جهان است. این نظریه با پخش فیلم ماتریکس به‌شدت طرفدار پیدا کرد.

سیاره نیبیرو و نژاد آنوناکی

سیاره نیبیرو

عده‌ای معتقدند که در آخرالزمان، سیاره‌ای به‌نام نیبیرو به زمین برخورد می‌کند و تمام ساکنان و سیاره زمین را به‌طور کامل نابود می‌کند. این افراد همچنین معتقدند که انسان‌ها و سایر جانداران سیاره زمین، توسط آنوناکی‌ها (ساکنین فرضی نیبیرو) خلق شده‌اند و حالا آنوناکی‌ها به‌دلیل عدم رضایت از عملکرد انسان، قصد نابودی نژاد بشر را دارند.

پروژه مونتاوک

پروژه مونتاوک

مونتاوک یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی در ایالات متحده آمریکا است که نیروی هوایی این کشور، مهم‌ترین دستاورد‌های خود را در آن نگهداری می‌کند. اهمیت و توجه بسیار زیاد نیروی هوایی به این پایگاه، سبب شده تا مردم اطراف این ناحیه فکر کنند که آمریکا به کشف جدیدی در این پایگاه دست یافته و ضریب امنیتی بالای این پایگاه به این دلیل است. این افراد معتقدند که آمریکا توانسته به‌وسیله جنگنده‌های جدید خود در زمان سفر کند و به همین دلیل، این موضوع را از چشم مردم دور نگه داشته است.

ایلومیناتی یا روشن‌بینان

نظریه های عجیب و غریب

عده‌ای معتقدند افرادی تحت نام ایلومیناتی، به‌دلیل درایت و تدبیر بالا، جهان هستی را مدیریت می‌کنند. در واقع این عده ایلومینایی‌پرست هستند.

مثلث برمودا

مثلث برمودا

احتمالا نام مثلث برمودا را شنیده‌اید، بومی‌های این منطقه همواره به گردشگران در خصوص وجود نیروی ماورا طبیعی در این ناحیه (منطقه‌ای در غرب اقیانوس اطلس شمالی حوالی جزایر کارائیب) هشدار می‌دادند. در واقع آنان معتقد بودن در این ناحیه، چیز مرموزی وجود دارد و هر کس که وارد آن شود، زنده برنمی‌گردد.

این در حالی است که در این منطقه هر ساله شاهد شکل‌گیری طوفان‌های دریایی عظیمی هستیم و از زمانی که ماهواره‌ها توانسته‌اند شکل‌گیری و مسیر این طوفان‌ها را هشدار دهند، حادثه مرموزی در این محدوده اتفاق نیفتاده است.

میمونی با نام پا گنده

پاگنده

وجود رد پاهایی با اندازه فراتر از حد انتظار در جنگل‌های آمریکا شمالی سبب شد تا عده‌ای فکر کنند موجودی پا گنده در این جنگل زندگی می‌کند. تلاش کاوشگران و محیط‌بانان برای پیدا کردن این جاندار که احتمالا جثه کوچکی هم ندارد، هنوز هم منجر به تماشای عینی این جاندار نشده و وجود چنین جانداری در حد یک گمان باقی مانده است.

نمونه مشابه پاگنده در هیمالیا هم مطرح شده که بومیان، آن را «یتی» می‌نامند.

آتلانتیس رویاها

آتلانتیس

آتلانتیس شهر رویاهای افلاطون در اعماق دریا بود. در آثار مکتوب افلاطون به توصیف دقیق تمام زوایای این شهر پرداخته شده؛ به‌گونه‌ای که عده‌ای بر این باورند چنین شهری واقعا وجود داشته است. اما تا به امروز، حتی با دستگاهای به‌شدت مدرن دریانگاری، شواهدی از وجود چنین شهری به دست نیامده است. همین موضوع سبب شده آتلانتیس، شهر رویاها نام بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
پدیده های عجیب و جالبی که هیچکس توضیحی برای آنها ندارد نگاهی به پدیده جذاب رعد و برق های وارونه و علت پیدایش آن‌ها + ویدیو پدیده های عجیبی که توضیح دقیقی ندارند؛ از باران خون تا ستون های نور در آمریکا کشف یک سیاره فوق‌العاده فشرده باورهای پیشین دانشمندان را زیر سوال برد