نتا جی تی

نتا جی تی – Neta GT + مشخصات فنی و قیمت

نتا جی تی – NETA GT به‌عنوان یک خودرو کوپه برقی در نمایشگاه شیراز به نمایش گذاشته شد. اما خودرو برقی نتا GT بی ام اسپیس چه مشخصات، امکانات و ویژگی‌هایی دارد و با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

بی ام اسپیس (BM Space) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بهمن موتور که در زمینه واردات خودروهای برقی فعالیت می‌کند، بالاخره پس از نتا یو، نتا جی تی (Neta Gt) را برای عرضه به کشور، در نمایشگاه شیراز مقابل دید عموم قرار داد.

نتا جی تی یک خودرو الکتریکی معمولی برای بازار کشور نیست و نیامده دو لقب «اولین خودرو کوپه چینی بازار ایران» و «اولین خودرو کوپه برقی بازار ایران» را از آن خود کرده است. شما می‌توانید جزئیات بیشتر این نمایشگاه و خودروهایی که در آن معرفی شده‌اند را در بخش اخبار خودرو گجت نیوز مشاهده کنید.

نمای جلوی نتا جی تی

نتا خودرویی از شرکت Hozon Auto چین است که از قضا سابقه چندانی هم در زمینه تولید خودرو ندارد. این شرکت برای اولین بار در سال 2017 ماهیت وجودی خود را به‌عنوان یک شرکت طراح و سازنده خودروهای الکتریکی ثبت کرد و پس از گذشت چند ماه، چندین کانسپت از خودروهایی که قصد داشت تولید کند را به نمایش گذاشت؛ اما اولین محصولات این شرکت، هیچ شباهتی با کانسپت‌های رونمایی شده نداشتند.

محصولات شرکت Hozon Auto از همان ابتدا با استقبال بی‌نظیری همراه بودند؛ به‌طوری که در سال 2022 میلادی، این شرکت موفق به فروش 152 هزار دستگاه خودرو شد.

فهرست عناوین

مشخصات فنی Neta Gt

نتا جی تی به یک موتور permanent magnet synchronous motor برقی مجهز شده که انرژی مصرفی خود را از یک باتری 78 کیلووات‌ساعتی دریافت می‌کند.

این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 340 کیلووات و حداکثر گشتاور 620 نیوتن‌متر را دارد. از ویژگی‌های جذاب باتری این خودرو می‌توان به فست شارژ بودن آن اشاره کرد. باتری این خودرو در صورت استفاده از شارژر مخصوص، تنها ظرف مدت 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ می‌شود. ظرفیت باتری این خودرو نیز در محدوده قابل قبولی بوده؛ به‌گونه‌ای که با هر بار شارژ کامل باتری، خودرو توانایی پیمایش 580 کیلومتر را خواهد داشت.

برای این خودرو 4 حالت مختلف رانندگی در نظر گرفته شده که شامل: نرمال، اسپرت، رانندگی اقتصادی و رانندگی با یک پدال می‌شود.

آپشن ها و امکانات رفاهی نتا جی تی

نتا جی تی به‌عنوان یک خودرو کوپه اسپرت، با دریایی از امکانات به‌روز راهی بازار کشور شده است. خوشبختانه بی ام اسپیس خساست به خرج نداده و خبری از نمونه کم آپشن و اقتصادی این خودرو نیست.

فضای داخلی نتا جی تی

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی Hozon Auto Neta Gt می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر 17.6 اینچی عمودی با کنتراست و شفافیت بالا
  • سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی
  • 6 کیسه هوا (کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده‌ای)
  • 12 عدد اسپیکر به‌همراه سیستم آمپلی فایر
  • دوربین 360 درجه
  • حرکت صندلی‌های جلو منطبق با ریتم موسیقی
  • صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی و تودوزی نارنجی‌رنگ
  • دوربین ثبت وقایع
  • کلاستر تمام دیجیتال 10 اینچی با تم‌های مختلف حالت رانندگی
  • چراغ‌های نسل جدید با تکنولوژی Full LED
  • صدای هشدار برای عابر پیاده در حرکت با سرعت کم
  • سیستم‌های کنترل کشش و پایداری

طراحی ظاهری نتا GT بهمن اسپیس

با نگاه اولیه به این خودرو، جلوپنجره مهر و موم شده آن به ما یادآوری می‌کند که با یک خودرو الکتریکی طرف هستیم. چراغ‌های بزرگ جلو با طراحی قورباغه‌مانند، فرم سقف و نحوه اتصال آن به انتهای بدنه، دستگیره‌­های مخفی‌شونده و تزئین ستون C با رنگ مشکی، از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری نتا GT محسوب می‌شوند.

نمای عقب نتا جی تی

ابعاد بدنه نتا جی تی در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به‌ترتیب برابر با 4.715، 1.979، 1.415 و 2.77 متر اعلام شده است. رینگ‌های این خودرو 19 اینچی بوده و به‌صورت پیش‌فرض، تایر 245/45 روی آن سوار شده است.

طراحی فضای داخلی و کابین Neta Gt

در نمای داخلی کابین نتا جی تی شاهد تریم نارنجی-مشکی هستیم که مقداری از حس و حال یکنواختی دورن خودرو کاسته است.

کابین نتا جی تی

دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دکمه استارت، اهرم تعویض دنده پشت فرمان و دو نمایشگر با اندازه‌های بزرگ از ویژگی‌های قسمت سرنشینان جلویی این خودرو هستند. در قسمت عقب هم صندلی‌ها بدون پشت سری طراحی شده‌اند؛ اما خوشبختانه قابلیت ایزوفیکس وجود دارد.

قیمت نتا جی تی بهمن موتور

هنوز قیمت تمام شده این خودرو مشخص نشده، اما ارزش گمرکی آن 24 هزار و 800 دلار است. احتمالا این خودرو با قیمتی در حدود 1میلیارد و 500 میلیون تا 2 میلیارد تومان راهی بازار شود.

گالری عکس های نتا GT

همچنین بخوانید:
متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بخوانند؛ فروش این هفته آغاز می‌شود ده هزار خودرو برقی وارداتی تا تیرماه امسال به بازار عرضه می‌شود تحویل تاکسی برقی کی ام سی به رانندگان تاکسیرانی با وام ۹۰۰ میلیونی ویژه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*