خودروهای رانندگان مست ارتش اوکراین

خودروهای توقیف شده از رانندگان مست به ارتش اوکراین ارسال می‌شوند

قانون جدید کشور لتونی اجازه توقیف خودروهای رانندگان مست و ارسال آن‌ها به ارتش اوکراین را به دولت این کشور می‌دهد! تا کنون بیش از 200 خودرو از این کشور به اوکراین ارسال شده‌اند!

گزارش‌های جدید رسیده از خبرگزاری‌های پلیس کشور لتونی حاکی از آن است که خودروهای توقیف شده از رانندگان مست این کشور به‌عنوان اتومبیل‌های پشتیبانی ارتش اوکراین به این کشور که در یک قدمی شکست خوردن از روسیه قرار دارد فرستاده می‌شوند!

در این اقدام تعجب‌برانگیز پلیس لتونی که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده، تا کنون بیش از 1200 دستگاه خودرو به کشور اوکراین فرستاده شده تا در جنگ این کشور با روسیه نقش پشتیبانی از نیروهای نظامی یا حمل پیاده‌نظام و مهمات را بر عهده گیرند!

حمایت عجیب لتونی از اوکراین؛ ارسال خودروهای توقیف شده از رانندگان مست به ارتش اوکراین

سیاست جدید تصویب‌شده در لتونی به دولت این کشور اجازه می‌دهد که خودروهایی که رانندگان آن‌ها شاخص تمرکز الکل (BAC) بالاتر از 0.15 را ثبت کرده‌اند را توقیف کرده و با تغییر کاربری این اتومبیل‌ها، آن‌ها را به‌عنوان ماشین‌های جنگی به کشور اوکراین بفرستد. لازم به ذکر است که این مقدار شاخص تمرکز الکل حدودا سه برابر میزان مجاز است!

طی دو ماه نخست اعمال این قانون بیش از 200 خودرو در این کشور توقیف شده و به میدان‌های نبرد در اوکراین ارسال شدند.

بر اساس اخبار موجود، حجم بالای خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های کشور لتونی باعث شد که مقامات این کشور تصمیم بگیرند به‌جای فروش این اتومبیل‌ها در مزایده‌های عمومی، آن‌ها را به کشور اوکراین ارسال کرده و این کشور جنگ‌زده را در نبرد علیه روسیه یاری کنند.

کمک لتونی به اکراین

راینیس پوزناکس، بنیان‌گذار این اقدام جدید دولت لتونی در این خصوص اعلام کرد که کشورش هر هفته حدود 30 یا 40 خودرو را به اوکراین تحویل می‌دهد! همچنین برای تحویل هر خودرو، رانندگان اهل لتونی ناچارند بیش از 1900 کیلومتر را رانندگی کرده و خودرو را به اوکراینی‌ها تحویل دهند.

این خودروها نقش‌های متعددی را در اوکراین بر عهده می‌گیرند. بعضی از آن‌ها به آمبولانس تغییر کاربری داده و مسئولیت حمل مجروحان را بر عهده می‌گیرند؛ درحالیکه برخی دیگر نقش خودروهای کلیدی نظامی در خط‌های مقدم را عهده‌دار می‌شوند. مسئولین این طرح برآورد کرده‌اند که هریک از خودروهای اهدا شده به اوکراینی‌ها باعث نجات جان بین 10 تا 100 نفر خواهد شد!

وبسایت مرتبط به طرح ارسال خودروهای توقیف شده از رانندگان مست به اوکراین اعلام کرده که نواحی جنگ‌زده این کشور بیش از همه به خودروهای 4×4 سریع با قابلیت‌های آفرود قابل توجه نیازمند هستند. از سوی دیگر، خودروهای پیکاپ، اتومبیل‌های دارای یخچال برای حمل جسد کشته‌شدگان در کنار وانت‌های سایز متوسط از جمله مهم‌ترین خودروهای مورد نیاز ارتش اوکراین به شمار می‌روند.

پشتیبانی کشور لتونی از اوکراین البته به طرح‌های این‌چنینی ختم نمی‌شود؛ چراکه بسیاری افراد یا موسسات مختلف در این کشور نیز به‌طور دوره‌ای خودروهای شخصی یا سازمانی خود را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند.

این طرح همچنین اخیرا از نیاز شدید خود به رانندگان داوطلب نیز خبر داده است! این افراد باید حداقل دو بار در هفته سوار بر خودروهای توقیفی که در پارکینگی نزدیک به ریگا، پایتخت لتونی، نگهداری می‌شوند شده و با رساندن خود به اوکراین، اتومبیل را تحویل مقامات ارتش این کشور دهند!

خودروهای رانندگان مست ارتش اوکراین

جالب است بدانید که تا پیش از سال 2022 کشور لتونی برای رانندگان مست تنها جریمه‌های نقدی در نظر می‌گرفت. با این وجود در این سال، رانندگی در مستی به‌عنوان یک جرم در کشور لتونی شناخته شده و دولت این کشور می‌تواند رانندگان مست را حتی زندانی کند!

البته محدوده جریمه‌های مرتبط با مستی در رانندگی در لتونی می‌تواند از جریمه‌های نقدی تا ابطال گواهینامه و حتی زندان را نیز شامل شود. با این وجود طرح جدید دولت این کشور می‌تواند ضمن آن که به‌طور قابل توجهی با مشکل رانندگی در مستی مقابله می‌کند، کمکی هم به کشور اوکراین نماید!

کشور لتونی اکنون عضو ناتو و اتحادیه اروپا بوده و یکی از مهم‌ترین متحدین اوکراین به شمار می‌رود. این دو کشور یک قرارداد امنیتی ده ساله را به یکدیگر امضا کرده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ اوکراین از زیردریایی کرونوس رونمایی کرد؛ سلاحی که سرنوشت جنگ را تغییر می‌دهد! پای یوفو به جنگ روسیه و اوکراین باز شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*