جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

جف بزوس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را دوباره به دست آورد

جف بزوس، مدیرعامل آمازون در اتفاقی غیرمنتظره جایگاه ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کرد و حالا با تاج او پادشاهی می‌کند.

در یک چرخش غیرمنتظره جف بزوس، بنیانگذار آمازون بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. این اتفاق پس از افزایش ارزش سهام آمازون و افت سهام تسلا (با مالکیت ایلان ماسک)، رقیب اصلی بزوس رخ داد.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص بزوس در 12 ژوئن 2024 به 200 میلیارد دلار رسید که دو میلیارد دلار بیشتر از دارایی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است.

این اولین بار از ماه می 2022 است که بزوس ثروتمندترین فرد جهان می‌شود. در آن زمان، ماسک با پیشی گرفتن از بزوس، به رکورد جدیدی در ثروت شخصی دست یافته بود.

حاشیه‌سازی‌های ایلان ماسک، کار دست او داد

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

رشد اخیر سهام آمازون، ثروت بزوس را به شدت افزایش داده است. قیمت سهام این شرکت در سال گذشته بیش از دو برابر شده است، در حالی که سهام تسلا حدود 50 درصد از بالاترین سطح خود در سال 2021 کاهش یافته است.

عوامل مختلفی در این نوسانات قیمتی نقش داشته‌اند. تقاضای قوی برای خدمات تجارت الکترونیکی آمازون در طول همه‌گیری کرونا، به نفع این شرکت عمل کرده است. در مقابل، تسلا با چالش‌هایی مانند مشکلات زنجیره تأمین و افزایش رقابت در بازار خودروهای برقی مواجه بوده است.

بازگشت بزوس به جایگاه نخست ثروتمندترین افراد جهان، یادآور رقابت تنگاتنگ او با ماسک در سال‌های اخیر است. طی این مدت‌، بزوس و ماسک همیشه در رتبه اول و دوم قرار داشته‌اند و ثروتشان به‌طور دائم در نوسان بوده است.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین کشورهای جهان را می‌شناسید؟

هنوز مشخص نیست که سلطنت جدید بزوس چقدر طول خواهد کشید. بازار سهام به‌طور ذاتی ناپایدار است و ثروت این افراد ثروتمند می‌تواند به سرعت دستخوش تغییر شود. با این حال، بازگشت بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، نشان‌دهنده قدرت و نفوذ مداوم آمازون در اقتصاد جهانی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*