صندلی کیا تلوراید

صندلی کیا تلوراید آتش می‌گیرد؛ کره‌ای‌ها فراخوان دادند

شرکت کیا موتورز حدود نیم میلیون خودرو کیا تلوراید را با مشکل آتش سوزی صندلی های جلو به نمایندگی‌های خود در سراسر جهان فراخواند.

طبق آخرین اخبار خودرو، یک اتفاق عجیب و البته خطرناک در سیستم صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو خودرو کیا تلوراید باعث شده تا این کمپانی با انتشار یک فراخوان گسترده، مجموعا حدود ۴۶۳ هزار دستگاه از مدل‌های ساخت ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ این خودرو را برای رفع مشکل به نمایندگی‌های مجاز کیا احضار کند.

آتش سوزی صندلی کیا تلوراید؛ کابوسی جدید برای مالکان این خودرو!

کیا تلوراید

به‌نظر می‌رسد مشکلات خودرو مذکور تمامی ندارد و پس از ایراد و نقص در مونتاژ شفت میانی و جلو کیا تلوراید، حال یک مشکل اساسی و خطرناک دیگر نیز برای این خودرو پیدا شده است. بر اساس بیانیه جدید منتشر شده از سوی کیا موتورز (KIA Motors)، گیر کردن سوئیج تنظیم حالت صندلی های برقی جلو در کیا تلوراید، باعث می‌شود موتورهای برقی به‌دلیل مداومت عملکرد و نوسان، داغ شده و آتش بگیرند. این اتفاق حتی ممکن است در زمان پارک شدن و خاموش بودن خودرو هم رخ دهد و به همین دلیل کمپانی کیا تاکید کرده که مالکان، خودرو خود را خارج از منزل پارک کنند.

چه عاملی باعث وقوع این فاجعه می‌شود؟

کیا تلوراید

طبق گفته کیا، ضربه‌ای ناخواسته می‌تواند باعث افتادن پوشش پشتی سوئیچ تنظیم حالت صندلی از جای خود شود که این اتفاق می‌تواند گیر کردن سوئیچ را به‌دنبال داشته باشد. در این صورت، به‌طور مداوم برق وارد موتورها می‌شود و اگر سرنشینان متوجه این موضوع نشوند، موتور ممکن است آن‌قدر داغ شود که آتش بگیرد. بر اساس اسناد NHTSA، تاکنون شش مورد از ذوب شدن اجزای زیر صندلی های جلوی تلوراید گزارش شده است؛ در حالی که کیا از یک آتش‌سوزی کوچک در تلوراید مدل ۲۰۲۳ که هنگام رانندگی رخ داده نیز باخبر است. همراه با برخی از این موارد، پخش شدن دود هم در داخل کابین گزارش شده است.

همچنین کیا متذکر شده است که حرکت صندلی‌ها حتی پس از رها کردن سوئیچ کشویی به‌همراه به مشام رسیدن بوی سوختگی، بلند شدن دود و کار نکردن تنظیم برقی صندلی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده مشکل باشد. برای رفع این مشکل، نمایندگی‌های کیا، براکت جدیدی برای درب پشتی سوئیچ صندلی‌های برقی نصب می‌کنند و سوئیچ‌های کنترل صندلی‌ها هم تعویض خواهند شد. شرکت کیا به تمامی مالکان خودروهای مشکل‌دار، این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

متاسفانه یا خوشبختانه، این خودرو تا به حال به‌صورت رسمی به کشورمان وارد نشده است. به‌طور کلی محصولات کیا توسط شرکت کوشا خودرو به کشورمان وارد می‌شود که از جدیدترین محصولات این شرکت می‌توان به کیا اسپورتیج و کیا سراتو وارداتی اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
از دست ندهید:
کیا اسپورتیج چینی به ایران می‌آید کیا سورنتو ۲۰۲۵ معرفی شد؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب کره ای اینجاست کراس اوور برقی کیا EV6 2025 با طراحی جدید رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*