فراخوان کیا تلوراید برای مشکل حرکت در پارک

آبروریزی برای کیا؛ شاسی بلند تلوراید ساکن نمی‌ماند!

مشکلی در مونتاژ خودروهای تلوراید برای کیا آبروریزی به بار آورده و کیا را مجبور به صدر فراخوان کرده است؛ ولی دقیقاً مشکل این خودروها چیست؟

احتمالاً آنچه طی روزهای اخیر از کیا توجهتان را جلب کرده باشد، معرفی کیا K4 سدان و کیا K4 هاچ بک و انتشار رندرهای کیا اسپورتیج فیس لیفت بوده باشد. با این حال، بین اخبار خودرو خبر فراخوان بیش از 400 هزار دستگاه کیا تلوراید هم به دلیل مشکلی عجیب به چشم می‌خورد؛ حرکت ناگهانی خودرو در حالت پارک که شاید آبروریزی غیرمنتظره‌ای برای کیا باشد.

فراخوان گسترده کیا برای چند صد هزار دستگاه تلوراید

کیا به‌تازگی فراخوانی را برای 427 هزار و 407 دستگاه از شاسی بلند تلوراید صادر کرد. این فراخوان مدل‌های 2020 تا 2024 این خودرو را در بر می‌گیرد.

فراخوان کیا تلوراید برای مشکل حرکت در پارک

به گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات متحده، به دلیل نقص در مونتاژ شفت میانی و شفت جلو این خودرو، بعد از پارک کردن امکان حرکت ناخواسته آن وجود دارد. در این شرایط، کیا به مالکان توصیه می‌کند از ترمز پارک استفاده کنند تا زمانی که تعمیر کامل دستگاه‌های دارای احتمال خرابی صورت بگیرد.

کیا اولین بار چنین مشکلی را در آوریل 2022 مشاهده کرده بود و پس از گذشت دو سال با 16 خودرو که چنین مشکلی داشتند مواجه شد. گزارش‌ها حکایت از این داشتند که این خودروها در حالت پارک شروع به حرکت می‌کردند و در همان حال، نوعی صدای غیرمتعارف بروز می‌دادند یا وارد حالت درایو یا دنده عقب نمی‌شدند.

فراخوان کیا تلوراید برای مشکل حرکت در پارک

در این بین، به شفت میانی 6 مورد از شاسی بلندهای تلوارید صدمه وارد شده بود و همین کیا را مجاب به صدور فراخوان جهت تعمیر خودروهای دارای نقص کرد. کیا اعلام کرده است که در حال حاضر اطلاعی از تصادفات، جراحات و تلفات احتمالی ناشی از این مشکل ندارد.

این خودروساز کره‌ای با صدور فراخوان، حالا نرم‌افزار به‌روزرسانی شده ترمز پارک برقی را روی خودروها نصب می‌کند تا در حالت پارک و زمانی که موتور خاموش است، ترمز را وارد عمل کند. همچنین با اصلاحی که کیا انجام می‌دهد، وقتی خودرو ساکن و درب راننده باز باشد، ترمز پارک صرف نظر از حالت دنده اعمال می‌شود. این شرکت پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قطعه مربوطه را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده آسیب اقدام به تعمیر آن خواهد کرد.

از دست ندهید:
کیا تاسمان، اولین وانت خودروساز کره‌ای کیا معرفی شد کیا K5 فیس لیفت با طراحی هیجان‌انگیز و موتور 290 اسب بخاری از راه رسید + ویدیو هیوندای i30 فیس لیفت معرفی شد؛ خواستنی‌تر از قبل با طراحی و امکانات جدید هیوندای توسان ۲۰۲۵ با طراحی و امکانات جدید و مشخصات ارتقا یافته رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*