هیوندای توسان 2025

هیوندای توسان 2025 با طراحی و امکانات جدید و مشخصات ارتقا یافته رونمایی شد

هیوندای توسان 2025 در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد. توسان جدید دارای طراحی و امکانات جدید و مشخصات فنی ارتقا یافته است.

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک 2024 از فیس لیفت جدید کراس اوور توسان رونمایی کرد. این نسخه جدید دارای تغییراتی در طراحی، به‌خصوص در نمای جلو و کابین بوده و علاوه بر امکانات جدید، در بخش مشخصات فنی نیز دچار تغییراتی شده است. در اخبار خودرو خوانده بودیم که در اواخر سال 2023 میلادی بود که شرکت هیوندای از فیس لیفت نسل چهارم کراس اوور توسان رونمایی کرد. حالا توسان 2025 در نمایشگاه خودرو نیویورک برای بازار آمریکای شمالی رونمایی شده تا ما بیشتر با تغییرات این نسخه آشنا شویم.

طراحی هیوندای توسان 2025

در بخش طراحی ظاهری با تغییراتی مواجه شده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به سپر جلوی جدید، جلوپنجره به‌روزرسانی شده و چراغ‌های روشنایی در روز جدید اشاره کرد. در جلو و عقب خودرو، صفحه‌های محافظی را می‌بینیم که دارای روکش آلومینیومی هستند.

هیوندای توسان 2025

تیپ XRT برای علاقه‌مندان به رانندگی آفرود مناسب‌تر بوده و در آن از ریل‌های سقفی بلندتر و روکش‌های پلاستیکی بیشتر استفاده شده است. همچنین نسخه توسان N Line به‌عنوان مدل اسپرت‌تر این کراس اوور روانه بازار می‌شود که از تریم هم‌رنگ با بدنه و المان‌های ظاهری اسپرت بهره می‌برد. در نمای بیرونی خودرو می‌توانیم رینگ‌های جدید را هم مشاهده کنیم. همچنین برای هیوندای توسان 2025، چند رنگ جدید هم عرضه خواهد شد.

علاوه بر تغییرات طراحی بیرونی، هیوندای توسان 2025 در کابین نیز از طراحی کاملا جدیدی برخوردار است. یک صفحه نمایش منحنی پانوراما متشکل از دو نمایشگر 12.3 اینچی درون کابین تعبیه شده و سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با سرعت بیشتر و قابلیت‌های به‌روزرسانی از راه دور نیز در اختیار سرنشینان قرار گرفته است. خریداران امکان سفارش یک نمایشگر هدآپ رنگی با ابعاد 12 اینچ را نیز خواهند داشت.

هیوندای توسان 2025

تغییرات طراحی کابین هیوندای توسان 2025 فقط به نمایشگرهای جدید محدود نمی‌شود. جالب توجه است که کنترل‌های فیزیکی برای سیستم تهویه و تنظیم صدا دوباره بازگشته‌اند و جای کنترل‌های لمسی در مدل قبلی را گرفته‌اند.

از دیگر تغییرات کابین توسان جدید می‌توان به غربیلک فرمان، محل قرارگیری پد شارژ بیسیم و منتقل شدن انتخاب‌گر دنده به روی ستون فرمان اشاره کرد.

مشخصات و امکانات ارتقا یافته در توسان جدید

در بخش امکانات نیز شاهد اضافه شدن آپشن‌های جدیدی به کراس اوور کامپکت هیوندای هستیم. هشدار توجه به جلو از جمله امکانات ایمنی است که حالا در تمام تیپ‌های توسان 2025 وجود دارد. در این سیستم، یک دوربین مادون قرمز قادر است نگاه راننده را کنترل کند و در صورتی که راننده به روبه‌رو توجهی نداشته باشد و اتفاقی رخ دهد، خودرو به‌وسیله کروز کنترل هوشمند و ترمز پارک برقی، متوقف می‌شود.

کمترین تغییرات هیوندای توسان 2025 را در بخش مشخصات فنی مشاهده می‌کنیم. این خودرو از همان پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرت 187 اسب بخار را تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز سرعت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. این خودرو هم در نسخه محرک جلو و هم در نسخه چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. برای نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم مانند قبل از پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره گرفته شده است؛ اما حالا قدرت تولیدی این پیشرانه کمی افزایش یافته است. به این ترتیب قدرت پیشرانه الکتریکی نسخه هیبریدی اکنون به 231 اسب بخار و قدرت پیشرانه پلاگین هیبریدی هم به 267 اسب بخار رسیده است.

هیوندای توسان 2025

مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی به‌طور استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. حالت کودک، یکی از ویژگی‌های جدید است که باعث می‌شود شتاب اولیه خودرو و سایر درخواست‌های راننده، احساس نرم‌تری داشته باشد و کودکان یا حیوانات خانگی حاضر در خودرو دچار مشکل نشوند.

هیوندای توسان 2025

در نهایت قرار است هیوندای توسان 2025 بنزینی در ماه ژوئن امسال (خرداد-تیر 1402) در نمایندگی‌های فروش هیوندای در ایالات متحده آمریکا عرضه شود. عرضه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز برای اواخر تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است. هنوز قیمت دقیق این کراس اوور جذاب برای بازار آمریکا اعلام نشده است.

همچنین بخوانید:
هیوندای توسان ۲۰۲۳ در ایران قیمت خورد؛ لو آپشن ترین نسخه توسان با قیمت نجومی کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ پورشه پانامرا ۲۰۲۵ با موتور ۸ سیلندر ۶۷۰ اسب بخاری و قیمت ۲۰۰ هزار دلار رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*