کیا K4 مدل 2024 جدید

کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟

کیا کی 4 مدل 2024 – Kia K4 2024 رسما در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شد. در ادامه به سراغ مشخصات و قیمت کیا K4 مدل 2024 یا به عبارتی 2025 می‌رویم و شانس واردات آن را بررسی می‌کنیم.

تقریبا چند سالی می‌شد که بازار خودرو ایران با محصولات جدید کیا غریبه شده بود. طی دو سال گذشته، شرکت کوشا خودرو تمام سعی خود را انجام داد تا با واردات دوباره‌ی ماشین های کیا، این ضعف را پر کند. این خودروها شامل کراس اوورهایی مثل کیا اسپورتیج و تازه واردهایی مثل کیا سلتوس و کیا سونت بودند و در کنار آن‌ها، کیا سراتو 1.6 و کیا سراتو GT لاین را در کنار اپتیما جدید یا همان کیا K5 هم شاهد بودیم و نهایتا به هاچ بک جذاب کیا سید و ارزان‌ترین‌ آن‌ها یعنی کیا پگاس می‌رسیدیم. البته زمزمه واردات کیا پیکانتو هم همچنان وجود دارد.

حالا با رونمایی از کیا K4 جدید، دوباره گوش ما تیز شده تا شاید، شاهد یک کره‌ای جدید در ایران باشیم. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ معرفی مشخصات، قیمت و آپشن های کیا K4 مدل 2024 می‌رویم و شانس واردات آن به ایران را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی کیا K4 جدید

این خودرو قرار است با دو پیشرانه مختلف و در 5 تیپ متفاوت یعنی کیا K4 ال ایکس، جی تی لاین، ای ایکس، ال ایکس اس و جی تی لاین توربو شارژ، از خط تولید بیرون بیاید.

نسخه تنفس طبیعی 2 لیتری

طراحی کیا کی 4 مدل 2024

کیا K4 وارداتی (احتمالی) در نسخه تنفس طبیعی 2 لیتری، میزبان یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2 لیتر است که 147 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک CVT راهی چرخ‌های جلویی می‌کند.

نسخه توربو شارژ 1.6 لیتری

طراحی کیا کی 4 مدل 2024

کیا کی 4 مدل 2025 جی تی لاین میزبان یک موتور 1.6 لیتری توربو شارژ با توان 190 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور است و تمام این اعداد از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته یا همان 8AT به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. از مهم‌ترین تفاوت‌های میان گیربکس کیا K4 2 لیتری و کیا K4 1.6 لیتری می‌توان به پدال شیفترهای پشت فرمان در نسخه جی تی لاین توربو شارژ اشاره کنیم.

تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن‌

اتاق کیا کی 4 مدل 2025

در ادامه به لیست تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن های کیا کی 4 وارداتی می‌رسیم که این لیست با توجه به مدل انتخابی، به شدت متغیر خواهد بود و حدس می‌زنیم که فقط نسخه جی تی لاین توربو شارژ و نسخه 2 لیتری تنفس طبیعی کم آپشن وارد ایران شوند.

  • مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال با فرمت دوال اسکرین و ابعاد 30 اینچی
  • پدال شیفتر پشت فرمان
  • گیربکس اتوماتیک CVT یا 8AT
  • فرمان دی کات
  • سانروف برقی
  • صندلی‌های برقی به همراه گرمکن و مموری
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم نورپردازی کابین
  • سیستم صوتی هارمن کاردن
  • سیستم روشنایی چراغ‌های ال ای دی
  • آنتن کوسه‌ای
  • سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب و مک فرسون در محور جلو
  • جالیوانی
  • رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی
  • 6 ایربگ
  • رادار هشدار برخورد از جلو
  • و …

طراحی ظاهری و ابعاد

طراحی کیا کی 4 مدل 2024

در طراحی ظاهری و بدنه کیا K4 جدید سعی شده تا بیشترین حد ممکن، به فضای کابین آسیبی وارد نشود و در عین حال، چهره و آیرودینامیک هم آسیبی نبیند. به همین خاطر، شیب ستون C و ارتفاع سقف عقب به چالش اصلی طراحان تبدیل شده است.

کیا K4 مدل 2024 جدید

در کنار این موارد، چراغ‌های خطر منحصر به فرد و سیستم روشنایی تمام ال ای دی در کنار آنتن کوسه‌ای، ستون‌های دو رنگ، دیفیوزر اسپرت و رینگ‌های 18 اینچی جذاب، از زیباترین المان‌های ظاهری در طراحی کیا K4 وارداتی کوشا خودرو هستند.

کیا K4 مدل 2024 جدید

به علاوه ابعاد و اندازه کیا K4 مدل 2024 هم شامل 4709 میلی متر طول، 1849 میلی متر عرض و فاصله محوری آن هم 2720 میلی متر است. در مقام مقایسه، می‌توان گفت که کیا K4 مدل 2025 جدید، تقریبا هم قد و هیکل ام وی ام آریزو 5 و فونیکس آریزو 6 جی تی، اما کمی بزرگ‌تر است و تنه به تنه کیا سراتو کوشا خودرو حرکت می‌کند.

طراحی داخلی و کابین

کیا کی 4 مدل 2024 عکس اتاق

کابین و داشبورد هم بسته به تریم انتخابی، شکل و شمایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. در نسخه پرچمدار یا همان کیا K4 جدید جی تی لاین توربو شارژ، شاهد مانیتور دوال اسکرین 30 اینچی یا همان مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال و فرمان دی کات هستیم و صندلی‌های برقی، سانروف، تریم تمام چرم و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک هم شما را همراه می‌کنند.

قیمت کیا K4 جدید و شانس واردات به ایران

کیا K4 مدل 2025 جدید

قیمت کیا کی 4 وارداتی کوشا خودرو در کشور آمریکا، در بازه 26 هزار دلار حرکت می‌کند و این عدد برای نسخه استاندارد و بدون آپشن است. با این حساب، واردات کیا K4 جدید به ایران کمی سخت خواهد شد. هرچند که باید منتظر عدد مربوط برای آسیا باشیم و سرانجام نتیجه نهایی را اعلام کنیم. با توجه به کیا سراتو GT لاین، شاید بتوان حدس زد که در صورت واردات به ایران، قیمت کیا K4 جدید مدل 2024 در بازه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان یا کمی بالاتر قرار بگیرد. احتمال دارد که کوشا خودرو در قامت عاملیت واردات محصولات کیا موتورز به ایران، واردات کیا K4 را بر عهده بگیرد و میزبان جدیدترین خودرو وارداتی کیا به ایران باشد. هرچند که با توجه به حضور کیا سراتو و کیا K5، واردات کیا K4 جدید مدل 2025 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گالری عکس

کیا کی 4 مدل 2024 عکس اتاق