نمایشگرهای بزرگ در خودروها

مخالفت شدید موسسه ایمنی یوروانکپ با نمایشگرهای بزرگ در خودروها

موسسه ایمنی یوروانکپ با نمایشگرهای بزرگ در خودروها به شدت مخالفت کرد؛ اما چرا این موسسه مخالف وجود صفحه‌نمایش‌های بزرگ در ماشین‌ها است؟

امروزه اکثر خودروسازان از جمله خودروسازان چینی از نمایشگرهای بزرگ و یکپارچه برای خودروها استفاده می‌کنند. هرچند این نمایشگرهای لمسی باعث شدند تا دکمه‌های فیزیکی برای همیشه از این خودروها حذف شوند و نمای مدرنی در کابین خودروها به‌وجود آورند، اما موسسه ایمنی یوروانکپ که با انجام تست تصادف روی خودروها برای آنها امتیاز در نظر می‌گیرد، با این اقدام خودروسازان مخالفت کرده و خواستار حفظ دکمه‌های فیزیکی است؛ اما چرا این موسسه با نصب نمایشگرهای بزرگ در خودروها مخالفت می‌کند؟ در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

دلیل مخالفت با نمایشگرهای بزرگ در خودروها

موسسه ایمنی یورو انکپ قصد دارد قوانین ایمنی جدیدی را از ابتدای سال 2026 میلادی برای خودروها اعمال کند که طبق آن خودروهایی که کنترلرهای فیزیکی را حذف کرده باشند، امتیاز منفی دریافت خواهند کرد. موسسه ایمنی یوروانکپ در قوانین جدید خود از خودروسازان خواسته تا در خودروها کنترلرهای فیزیکی برای چراغ‌های راهنما، چراغ‌های خطر، بوق، برف‌پاکن‌های شیشه جلو و تماس اضطراری در نظر بگیرند.

نمایشگرهای بزرگ در خودروها

برخی خودروسازان نیز از قوانین جدید یوروانکپ مبنی بر وجود کنترلرهای فیزیکی حمایت می‌کنند؛ برای مثال شرکت هیوندای که دکمه‌های فیزیکی را در داشبورد محصولات خود تعبیه کرده، یکی از حامیان این قوانین جدید محسوب می‌شود. همچنین تویوتا و اشکودا که همواره از دکمه‌های فیزیکی برای کنترلرهای اصلی در محصولات خود استفاده می‌کنند نیز با قوانین ایمنی جدید موافقت کردند.

هرچند این قوانین جدید مانع حذف دکمه‌های فیزیکی از تمام محصولات خودروسازان نخواهد شد، اما آن دسته از خودروسازانی که خواهان کسب 5 ستاره ایمنی کامل هستند، برای این‌که امتیاز آنها کسر نشود، باید از قوانین جدید این موسسه ایمنی معتبر پیروی کنند.

نمایشگرهای بزرگ در خودروها

متیو اوری، مدیر توسعه استراتژیک یورو انکپ در خصوص تصمیم جدید این موسسه ایمنی برای جلوگیری از حذف دکمه‌های فیزیکی اصلی در خودروها گفت خودروسازان به‌شکل بی‌رویه به استفاده از نمایشگرهای لمسی روی آوردند که یک مشکل جدی محسوب می‌شود؛ چرا که رانندگان برای استفاده از کلیدهای کنترل باید همواره به صفحه نمایش لمسی مرکزی خودرو نگاه کنند که باعث می‌شود نتوانند به‌طور کامل روی جاده تمرکز داشته باشند. همین موضوع موجب حواس‌پرتی و در نتیجه افزایش تصادفات خواهد شد.

مدیر توسعه استراتژیک یورو انکپ تاکید کرد این قوانین جدید باعث خواهد شد تا خودروسازان کنترل‌های فیزیکی اصلی را حفظ کنند تا رانندگان بدون برداشتن چشمان خود از جاده بتوانند از عملکردهای اساسی خودرو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:
ایمن ترین خودروهای سال 2024 در ابعاد مختلف معرفی شدند ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2023

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*