پیشرفته ترین خودرو های خودران

پیشرفته ترین خودروها از لحاظ فناوری خودران؛ وقتی فرمان خودرو بی‌استفاده می‌شود

فناوری خودران هر روز در حال پیشرفت است و حالا خودروهای زیادی به این تکنولوژی مجهز شده اند. در ادامه شما را با پیشرفته ترین ماشین های خودران حال حاضر جهان آشنا می‌کنیم.

خودرو های خودران در آینده صنعت حمل و نقل قرار دارند که با پیشرفت تکنولوژی این خودرو ها، محبوبیت آن‌ها هم در حال افزایش است. این ماشین های لوکس با قابلیت‌های پیشرفته خود می‌توانند مسئولیت رانندگی را به‌عهده گرفته و رانندگی را برای شما لذت‌ بخش‌تر کنند. این قابلیت وسایل نقلیه خودران در سفرهای طولانی باعث می‌شود تا کمتر خسته شوید. فناوری رانندگی بین خطوط و جلوگیری از تصادف از جمله تکنولوژی‌هایی هستند که در اغلب خودرو های خودران لحاظ شده است. در ادامه این مطلب از سایت گجت نیوز پیشرفته ترین خودرو های خودران از لحاظ فناوری های تعبیه شده را معرفی خواهیم کرد.

پیشرفته ترین ماشین های خودران

به احتمال زیاد وسایل نقلیه خودران در آینده به هوش مصنوعی نیز مجهز خواهند شد تا این قابلیت‌های پیشرفته را چندین برابر قدرتمندتر کنند. با عمومی شدن استفاده از خودرو های خودران، گزینه‌های مقرون به‌صرفه نیز از راه خواهند رسید تا در بازه‌های مختلف قیمتی نیز وجود داشته باشند.

مرسدس بنز EQS 2021

پیشرفته ترین خودرو های خودران

مرسدس بنز EQS 2021

رانندگی خودکار سطح 3 که با نام رانندگی مشروط نیز شناخته می‌شود، رتبه‌ای است که با تایید شرکت بنز به این خودرو تعلق گرفته است. شرکت مرسدس بنز با دستیابی به دانش فناوری خودران به دنبال تجهیز خودرو های لوکس خود به این قابلیت‌های پیشرفته است. ترمز و شتاب‌گیری خودکار نمونه‌ای از تکنولوژی‌های مورد استفاده در این خودرو هستند. ای کیو اس همچنین دارای حالت «me-mode» است که راننده را قادر می‌سازد تنظیمات حرکتی خودرو را مطابق با شرایط دلخواه خود شخصی‌سازی کند.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سنسور رطوبت جاده و لیزر لایدار (برای اسکن کردن مسیر جاده و تشخیص اشیا احتمالی موجود) اشاره کرد.

(ADAS) سیستم پیشرفته کمک راننده است که در سطوح بالاتری از رانندگی معمولی، با استفاده از هوش مصنوعی تمام سنسورها و دوربین‌ها را در لحظه بررسی کرده و به یک تصمیم نهایی درست می‌رسد. این تصمیم که از داخل خودرو به راننده نیز اطلاع داده می‌شود، برای افزایش دقت در حالت خودران در نظر گرفته شده است.

نیسان آریا 2022

پیشرفته ترین خودرو های خودران

نیسان آریا 2022

این ماشین دارای استاندارد سطح رانندگی درجه 2 بوده که طبق توضیحات نیسان آریا 2022،  برای رانندگی جزئی و ساده با این قابلیت خودران ارائه شده است. نیسان آریا 2022 از سیستم پروپایلوت استفاده می‌کند که می‌تواند بسته به وضعیت جاده، شرایط رانندگی را تغییر دهد. همچنین در این خودرو برای بهبود ایمنی و پایداری از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده شده است.

از سیستم‌های پیشرفته این خودرو می‌توان به دستیار ترافیک (سرعت را برای حفظ فاصله از خودروی جلویی مدیریت می‌کند) و ناوبری خودکار اشاره کرد که باعث می‌شود ماشین تنها در بین خطوط حرکت کند.

سیستم‌های مختلف و پیشرفته‌ای که در این خودرو به‌کار رفته باعث شده تا به یکی از ماشین هایی تبدیل شود که اغلب خانواده‌ها به‌عنوان یک گزینه خودرو خودران اقتصادی آن را انتخاب می‌کنند.

اینفینتی کیو ایکس 50- مدل 2018

پیشرفته ترین خودرو های خودران

اینفینتی کیو ایکس 50

طبق استانداردهای بین‌المللی این خودرو دارای مجوز سطح رانندگی خودکار درجه یک است. در این درجه تنها می‌توان از سیستم خودران خودرو به‌عنوان یک دستیار راننده استفاده کرد. در واقع سیستم پروپایلوت اینفینتی راننده را قادر می‌سازد تا تنها حواسش به رانندگی باشد و بقیه موارد را این سیستم چک کرده و گزارش می‌دهد. این سیستم خطرات احتمالی را نیز می‌تواند شناسایی کند تا قبل از وقوع حادثه به راننده هشدار داده و مدیریت کنند. همچنین سیستم‌های دیگری نیز هستند که برای مثال می‌توانند با بررسی نقاط کور راننده، جزئیات و اجسام احتمالی را تشخیص داده و گزارش دهند. این قابلیت به کمک سنسورها و دوربین‌هایی است که در اطراف ماشین نصب شده‌اند.

الگوریتم پروپایلوت این ماشین بیشتر براساس پیش‌بینی وضعیت احتمالی جاده و بررسی محیط اطراف خودرو تنظیم شده که می‌تواند باعث کاهش خستگی راننده شود.

کادیلاک اسکالید 2020

پیشرفته ترین خودرو های خودران

کادیلاک اسکالید 2020

استانداردهای بین‌المللی برای این خودرو سطح رانندگی خودران درجه 2 را در نظر گرفته‌اند. ناگفته نماند کادیلاک اسکالید از یک موتور قدرتمند با قدرت 684 اسب بخار نیرو می‌گیرد. در کنار این موتور فوق‌العاده، سیستم‌های مختلفی نیز در این ماشین به کار رفته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستمی اشاره کرد که با توجه به وضعیت راننده، در صورت خواب آلودگی به او هشدار می‌دهد. این قابلیت با نام سیستم توجه راننده معرفی شده است.

در سیستم توجه راننده که گفته شد، دوربین‌هایی نیز در داخل کابین نصب شده‌اند تا با بررسی نوع حرکات چشم، میزان خستگی راننده را ارزیابی کنند.

سوپر کروز آینده سیستم‌ خودرو های خودران است. چراکه زمانی می‌رسد در حالی که خواب هستید متوجه می‌شوید به مقصدتان رسیده‌اید.

فولوکس واگن آی دی 4- مدل 2020

پیشرفته ترین خودرو های خودران

فولوکس واگن آی دی 4

سیستم خودران پیشرفته در این خودرو با نام آی کیو درایو معرفی شده که یکی از ویژگی‌های برجسته این سیستم، دستیار ترافیک می‌باشد. این دستیار در ترافیک‌های سنگین می‌تواند کمک زیادی به راننده بکند.

همچنین کمک پارک هم یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم ای کیو درایو است که به راننده با هشدارهای لازم و توصیه‌های حرفه‌ای، در پارک کردن کمک می‌کند.

این خودرو می‌تواند در آینده گزینه خوبی برای افرادی باشد که بیشتر تردد داخل شهری داشته و مشکل رانندگی در ترافیک یا پارک کردن دارند.

جنسیس جی وی 80- مدل 2020

پیشرفته ترین خودرو های خودران

جنسیس جی وی 80

این خودرو در استانداردهای بین‌المللی دارای مجوز رانندگی سطح یک یعنی به‌عنوان دستیار راننده است. جنسیس جی وی 80 نیز همانند خودروهای دیگر امکانات مشابهی دارد اما یکی از جالب‌ترین موارد منحر به‌فرد این ماشین در سیستم دستیار راننده است که می‌تواند راننده را از وجود هرگونه شی در زمان‌هایی که قصد تغییر مسیر را دارد، مطلع کند.

سنسورهایی که روی در نصب شده به سرنشینانی که قصد باز کردن در خودرو را دارند، در صورت وجود هرگونه اجسام اطلاع می‌دهد.

فورد موستانگ ماخ ای 2020

پیشرفته ترین خودرو های خودران

فورد موستانگ ماخ ای 2020

سیستم خودران پیشرفته در فورد موستانگ با نام کو پایلوت 360 شناخته می‌شود که توانایی ارائه انواع قابلیت‌ها را دارد. کروز کنترل تطبیقی دیگر فناوری موجود در این سیستم است که می‌تواند سرعت خودرو را نسبت به سایر خودروهای مجاور تنظیم کند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که در این خودرو به کار رفته مربوط به قابلیت کمک فرمان اضطراری است. این قابلیت می‌تواند در هنگامی که راننده مانورهای فرار مانند انجام می‌دهد، با به دست گرفتن کنترل ماشین ایمنی سرنشینان را حفظ کند. این حرکت خطرناک راننده می‌تواند در وضعیت‌هایی مانند بیدار شدن ناگهانی راننده در رانندگی مسیرهای طولانی باشد.

لینکن مدل 2017

پیشرفته ترین خودرو های خودران

لینکن مدل 2017

طبق استانداردهای بین‌المللی تنها از سیستم خودران این خودرو می‌توان به عنوان دستیار راننده استفاده کرد. سیستم رانندگی خودران این ماشین با نام کو پایلوت پلاس 360 شناخته شده که می‌تواند در رانندگی خودکار و تنظیم سرعت به راننده کمک کند.

دوربین 360 درجه‌ای نیز در این خودرو نصب شده تا راننده بتواند دیدی یک جانبه همانند پرندگان نسبت به مسیر داشته باشد.

تسلا مدل ایکس 2015

پیشرفته ترین خودرو های خودران

تسلا مدل ایکس 2015

این خودرو تسلا دارای سطح استاندارد درجه 2 است که می‌توان برای رانندگی جزئی از آن استفاده کرد. سیستم‌های مختلفی در این خودرو به کار رفته که اغلب آن‌‌ها در ماشین های دیگر نیز به کار رفته است. اما سنسورها و دوربین‌های فوق‌العاده با کیفیت تسلا مدل ایکس باعث شده در لیست پیشرفته ترین خودروهای خودران قرار بگیرد.

بی ام وی آی ایکس- مدل 2021

پیشرفته ترین خودرو های خودران

بی ام وی آی ایکس

دستیار راننده حرفه‌ای، سیستم خودکار پیشرفته ای است که در این خودرو به کار رفته که می‌تواند با قابلیت کروز کنترل ویژگی‌های متعددی را در اختیار راننده قرار دهد. بی ام وی با تمرکز بر روی سیستم خودران خود به مرحله‌ای رسیده که ادعا می‌کند با قابلیت‌های این ماشین خودران می‌توان حتی بدون نگه داشتن دست روی فرمان خودرو به مسیر ادامه داد.

نیسان روگ- مدل 2021

پیشرفته ترین خودرو های خودران

این مدل نیسان همانند نیسان آریا از سیستم خودران پیشرفته پروپایلوت استفاده می‌کند که می‌تواند بسته به نوع حرکت و وضعیت جاده، موارد مختلف را مدیریت کند. همچنین سیستم چهار چرخ حرفه‌ای منجر می‌شود تا ایمنی بیشتری برای سرنشینان در خودرو فراهم گردد.

لازم به ذکر است که قیمت این خودرو به‌دلیل قابلیت‌های پیشرفته تر بیشتر از نیسان آریا است و با توجه به تلاش این شرکت در تولید خودروهای خودران، به احتمال زیاد در آینده شاهد ماشین‌هایی با سطح استاندارد 3 از این برند خواهیم بود.

فورد اف 150- مدل 2021

پیشرفته ترین خودرو های خودران

فورد اف 150

این خودرو نیز همانند برخی از ماشین های ذکر شده سطح رانندگی یک را از طرف استانداردهای بین‌المللی دارد که سیستم خودران این خودرو می‌تواند طیف وسیعی از امکانات مختلف را در اختیار راننده قرار دهد.

سیستم خودران در خودروهای فورد به زودی توسعه خواهد یافت چراکه این شرکت سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای این قابلیت‌ها در نظر گرفته است. همچنین طبق نظر برخی کارشناسان، زمان عرضه رسمی خودرو های خودران شرکت فورد در سال 2030 پیش‌بینی شده است.

مرسدس بنز کلاس اس- مدل 2020

پیشرفته ترین خودرو های خودران

مرسدس بنز کلاس اس

این خودرو دارای سطح استاندارد رانندگی درجه 2 است که می‌تواند حرف‌ های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سیستم پیشرفته خودران در مرسدس بنز کلاس اس بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند اطلاعات را از دوربین‌ها و سنسورها جمع کرده و نتیجه نهایی را به صورت ساده تحویل راننده دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
بائوجون کیوی 2023، اولین خودروی برقی جهان با تکنولوژی خودران DJI وزیر صمت به خودروسازان: تولید ماشین های خودران را شروع کنید! خودروهای برقی جدید هوندا در CES 2024؛ سفینه‌های فضایی با فناوری خودران و هوش مصنوعی + عکس خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 ؛ محصول مشترک جیلی و بایدو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*