تولید ماشین های خودران

وزیر صمت به خودروسازان: تولید ماشین های خودران را شروع کنید!

عباس علی آبادی در طی مراسم افتتاح خط تولید خودرو ری را به خودروسازن داخلی دستور داد تا در مسیر تولید ماشین های خودران گام بردارند.

در اخبار خودرو خوانده بودیم که مراسمی در روز چهارشنبه 18 بهمن ماه به‌مناسبت آیین افتتاح خط تولید ایران‌خودرو ری را برگزار شد. طی این مراسم، عباس علی آبادی، وزیر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت درباره مسیری که خودروسازان داخلی باید در آینده برای تولید ماشین های خودران پیمایش کنند، مطالبی را گوشزد کرد.

علی آبادی در این خصوص گفت اگرچه تولید خودروهای دارای پیشرانه برقی اکنون در صدر تحولات صنعت خودرویی جهان است و تولید ری را برقی نیز گامی در این مسیر برای عقب نماندن از جهان محسوب می‌شود، اما باید به تحولات بعدی صنعت خودرو هم توجه داشته باشیم. آینده صنعت خودروسازی در اختیار خودروهای خودران خواهد بود و هر کشوری که زودتر بتواند خود را با این آینده هماهنگ کند، صنعت پیشرفته‌تر و مدرن‌تری خواهد داشت. دنیا به سرعت در حال تحول در تمامی صنایع بوده و ما باید مسیر حرکت و پیشرفت صنایع را بشناسیم و به سمت آن گام برداریم.

تولید ماشین های خودران

علی آبادی در ادامه سخنان خود به مشتری‌مداری خودروسازان داخلی اشاره کرد و بیان کرد باید مهم‌ترین موضوع برای خودروسازان داخلی جلب رضایت ذی‌النفع و مشتری باشد و به هر دلیلی که مشتری ناراضی بود، تمام سعی خود را انجام دهید تا رضایتش را جلب کنید.

علی آبادی در ادامه سخنان خود افزود اصلی‌ترین خواسته من از خودروسازان افزایش سطح ایمنی محصولاتشان است. خودروهای تولیدی باید استانداردهای 85 گانه را پاس کنند و به‌نوعی در حوادث بتوانند از جان سرنشینان خود حفاظت کنند. دومین موضوع آن است که ماشین‌ها باید قابلیت اتصال داشته باشند؛ یعنی خودروهای تولیدی باید ترازی از هوشمندی و قابلیت اشتراکی بودن داشته باشند و استفاده از آن‌ها برای همگان امکان‌پذیر باشند. به این معنا که باید ارتقاپذیر، دارای قیمت مناسب و تکنولوژی باشند؛ به نحوی که ارزش خرید محصولات داخلی در نزد خریدار افزایش پیدا کند.

در واقع به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو یا محدود بودن واردات، عدم توانایی مردم در خرید خودروهای خارجی و تنوع پایین محصولات داخلی، تولید خودروهای داخلی از نظر ظاهری، سطح ایمنی و آپشن‌ها باید به‌گونه‌ای صورت بپذیرد که بیشترین سطح رضایت را در جامعه به‌دست بیاورد.

علی آبادی: تولید ماشین های خودران آغاز شود

علی آبادی در ادامه سخنان خود به خودران‌سازی خودروها در اروپا و سایر نقاط جهان اشاره کرد و گفت آینده صنعت خودروسازی به سمت خودران‌سازی پیش می‌رود؛ در نتیجه خودروسازان داخلی از همین الان خودران‌سازی محصولات را در دستور کار قرار دهند.

تولید ماشین‌های خودران

علی ابادی ضمن تقدیر از تولید خودرو ری را برقی به‌عنوان اولین خودرو الکتریکی ساخت داخل کشور اظهار کرد خودروهای مصرف‌کننده سوخت فسیلی دو مشکل عمده برای ما ایجاد می‌کنند؛ یکی استفاده از بنزین که سبب شده سالانه مبلغی در حدود 2 میلیارد دلار ارز از خزانه کشور خارج شود و دیگری آلودی هوا است که سلامت مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

علی آبادی با اشاره به این موضوع که رویکرد وزارت صمت در حوزه بازار خودروهای داخلی، عرضه کردن محصولات الکتریکی به بازار است، اضافه کرد که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در طول چند سال آینده بتوانیم تنوع خودروهای برقی در بازار ایران را افزایش دهیم و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، این محصولات را جایگزین خودروهای مصرف‌کننده سوخت فسیلی کنیم.