ساخت دارو ها کیهانی سرطان در ایستگاه بین المللی فضایی

راز رهایی از سرطان، در دست داروهای کیهانی است

دانشمندان قصد دارند تا نسل بعدی دارو های سرطان را برای اثربخشی بیشتر در فضا بسازند. در ادامه به بررسی این دارو های کیهانی سرطان می‌پردازیم.

درمان سرطان یکی از بزرگترین هدف‌های بشر در طول قرن حاضر بوده و تا به حال تلاش‌های بسیاری را هم کرده است. رسیدن به دارو درمان سرطان می‌تواند به‌عنوان یکی از بزرگترین دست‌ یافته‌های بشر شناخته شود که شرکت‌های دارویی بسیاری در این مسیر در حال تلاش هستند. یکی از روش‌های امیدوار کننده برای درمان سرطان، دارو های ایمونوتراپی تزریقی هستند که از لحاظ تئوری درصد موفقیت بالایی دارند. اما در مسیر ساخت و استفاده از این دارو چالش‌هایی وجود دارد که بنابه باور متخصصان یک شرکت پزشکی، تنها راه رفع این چالش ها ساخت آنها در فضا است. در ادامه با این دارو های کیهانی سرطان آشنا شوید.

دارو های کیهانی سرطان

اگر از علاقه مندان به اخبار پزشکی و سلامت مخصوصا حوزه درمان سرطان باشید، احتمالا متد ایمونوتراپی که یکی از بااحتمال ترین روش‌ها برای درمان سرطان گفته می‌شود را بشناسید. این متد با تقلید یا فراخوانی سیستم دفاعی بدن برای از بین بردن و حمله به سلول‌های سرطانی عمل می‌کند. دارو هایی که این کار را انجام می‌دهند، باید به صورت تزریقی از طریق سیاهرگ‌ها وارد بدن شوند و بنابراین بیمار باید ساعت‌ها در بیمارستان بماند؛ چراکه دارو گفته شده باید به صورت قطره‌ای وارد بدن بیمار شود.ساخت دارو سرطان

به همین خاطر پزشکان به دنبال روشی هستند تا فرآیند تزریق را سریعتر و هم با درد کمتری به صورت تزریق زیرجلدی انجام دهند. برای رسیدن به این روشباید غلظت‌های بسیار بالاتری از دارو را طراحی کرد تا ماده وارد شده از طریق زیرجلدی، فرمول غلیظی داشته باشد.

پیشنهاد متخصصان برای ساخت غلظت‌های بالا از دارو های سرطان

متخصصان یک شرکت پیشنهاد کرده‌اند که تنها راه حل برای ساخت دارو با چنین فرمولی، متبلور کردن پروتئین‌های موجود در دارو است تا بتوان محلول کریستالی را ساخت که در عین حجم کم، غلظت بالاتری از مواد اولیه خود داشته باشد. تنها مشکل این روش در این است که نمی‌توان فرآیند ساخت کریستال‌ها و متبلور کردن پروتئین‌ها را به‌خاطر جاذبه در زمین انجام داد.

آن‌ها معتقد هستند که فضا می‌تواند چنین امکان ساختی را برایمان فراهم کند. در واقع برای متبلور کردن این پروتئین‌ها جاذبه زمین، کریستال‌های ساخته شده را در اندازه‌های متفاوتی ایجاد می‌کند که این اصلا برای تزریق به بدن قابل قبول نیست. اما در فضا می‌توان بدون دخالت کشش گرانش، کریستال‌های یک دستی را ایجاد کرد. ساخت دارو سرطان

این پیشنهاد را متخصصان شرکت BioOrbit ارائه کرده‌اند که موسس آن، کیتی کینگ با مدرک دکترا نانوپزشکی از دانشگاه کمبریج معتقد است که باید از فضا برای کمک به کسانی که روی زمین هستند، استفاده کرد. کیتی کینگ در اصل این ایده استفاده از میکرو گرانش در کریستالیزه کردن دارو ها را از سال 2022 در طی یک پروژه تحقیقاتی شروع کرده و با تاسیس شرکت BioOrbit نیز در سال 2023، ایده میکرو گرانش را توسعه می‌دهد.

برنامه آینده شرکت BioOrbit برای ساخت دارو های کیهانی سرطان

در واقع برنامه آنها این است که در اوایل سال بعد، نمونه‌های اولیه ساخت این نوع دارو را در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته و آنها را برای اثربخشی به طور کامل مورد آزمایش قرار دهند. شرکت BioOrbit تنها شرکتی نیست که در زمینه داروسازی نجومی فعالیت دارد اما آنچه این شرکت را برجسته کرده تلاش آنها برای بهینه‌سازی دارو های ساخته شده است و کیتی کینگ قصد دارد تا آن را در مقیاس تجاری توسعه دهد. ساخت دارو سرطان

البته موانعی نیز مانند نوبت گرفتن از موشک‌های فضایی برای ارسال مواد و قوانین و مقررات سخت گیرانه برای کنترل داروسازی در فضا در مقابل این شرکت وجود دارد. اما آنها با باور به تاثیر میکرو گرانش در زمینه‌های مختلفی از جمله تحقیقات سرطان به تلاش خود ادامه می‌دهند. در واقع هدف نهایی شرکت BioOrbit تاسیس یک کارخانه دارو سازی کیهانی است تا دائما به‌طور اختصاصی در حال تحقیق و ساخت دارو های سرطان باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
دانشمندان درمان سرطان را خارج از کره زمین پیدا کردند! محققان با یک روش خلاقانه موفق به نابودی ۹۹ درصد سلول های سرطانی شدند دانشمندان قاتل سلول های سرطانی را کشف کردند بشر در یک قدمی رسیدن به واکسن سرطان پیوند مدفوع ، شفابخش بیمارن مبتلا به سرطان خون!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*