هیوندای i30 فیس لیفت

هیوندای i30 فیس لیفت معرفی شد؛ خواستنی‌تر از قبل با طراحی و امکانات جدید

هیوندای i30 فیس لیفت برای رقابت با فولکس واگن گلف و بقیه مدعیان از راه رسید. در ادامه بیشتر با امکانات و مشخصات مدل جدید آی 30 آشنا شوید.

هیوندای روزهای پرسروصدایی را با محصولات جدید می‌گذراند. هیوندای اخیراً از هیوندای سانتاکروز فیس لیفت مدل 2025 و هیوندای توسان مدل ۲۰۲۵ فیس لیفت رونمایی کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کردند. آخرین اخبار خودرو خارجی نشان می‌دهند که این خودروساز کره‌ای علاوه بر این‌ها اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت هاچ بک خانوادگی i30 کرده است.

هیوندای بعد از معرفی نسخه‌های به‌روزرسانی شده i10 و i20 در سال گذشته، حالا فیس لیفت i30 را به نمایش گذاشته. جدیدترین و سومین نسل این خودرو از سال 2017 وارد خط تولید شد و این نسخه جدید نقش دومین فیس لیفت آن پس از فیس لیفت قبلیِ سال 2020 را ایفا می‌کند. البته در این بین نسخه‌های جدید رقبای اصلی i30 مثل فولکس واگن گلف و فورد فوکوس معرفی شده بود که هیوندای را برای حفظ ارزش رقابتی خود مجاب به ارائه فیس لیفت کرده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی بیرونی و کابین هیوندای آی 30 جدید

در نسخه فیس لیفت آی 30 بخش‌های مختلف طراحی نمای بیرونی نظیر الگو جلوپنجره، محفظه چراغ‌های مه‌شکن و سپر دستخوش تغییر شده‌اند. در ضمن، تریم کرومی ناحیه عقب حالا برجسته‌تر از قبل به نظر می‌رسد. رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی و چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو و عقب برخی دیگر از امکانات استاندارد این هاچ بک کره‌ای به حساب می‌آیند. در مجموع، تغییرات صورت گرفته در طراحی این خودرو آنچنان محسوس نیستند و حتی شاید در نگاه اول تشخصی آن‌ها کمی دشوار باشد.

نمای جلو هیوندای i30 فیس لیفت

در کابین هم هیوندای همان طراحی و چینش قبلی i30 را حفظ کرده، اما داشبورد باکیفیت‌تر، کنسول مرکزی مشکی براق، الگوهای جدید برای صندلی‌ها و 4 گزینه روکش (از پارچه‌ای تا تمام چرم) را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین از این به بعد همه تیپ‌های این هاچ بک به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتال 4.2 اینچی عرضه می‌شوند و یک نمایشگر بزرگ‌تر 10.25 اینچی در قالب آپشن در دسترس گذاشته می‌شود. ضمناً در فضای داخلی این نسخه جدید سه پورت USB-C قرار گرفته است.

نمای عقب هیوندای i30 فیس لیفت

تیپ N Line هیوندای i30 هم از تریم فلزی تیره در نمای بیرونی و الگو جدید کندومانند جلوپنجره برخوردار شده و رینگ‌های جدید 17 و 18 اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. در فضای داخلی این تیپ هم ترکیب تریم چرم و جیر مشکی با المان‌های قرمز رنگ به چشم می‌خورد.

امکانات نسخه فیس لیفت 2024 هاچ بک i30

هیوندای i30 پیش از این هم با توجه به محدوده قیمتی خود به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده چشمگیری مجهز بود؛ خصوصاً این‌که این سیستم‌ها به‌صورت استاندارد در قالب مجموعه Hyundai Smart Sense پیش رو مشتری گذاشته می‌شدند. در نسخه فیس لیفت 2024 سیستم‌هایی نظیر جلوگیری از برخورد در ناحیه جلو، دستیار حفظ خودرو در لاین، محدودکننده هوشمند سرعت و هشدار حضور سرنشین عقب به این ماشین اضافه شده‌اند.

همچنین سنسورهای پارک عقب و جلو به‌واسطه این مدل جدید بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌شوند. البته کماکان کروز کنترل تطبیقی به‌عنوان آپشن اضافی قابل سفارش است.

مشخصات فنی هیوندای i30 فیس لیفت

به نظر نمی‌رسد تغییری در مجموعه پیشرانه‌های موجود برای آی 30 هیوندای صورت گرفته باشد. این یعنی کماکان این هاچ بک با یک موتور بنزینی 1 لیتری توربوشارژ و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ روانه بازار می‌شود. موتور 1 لیتری با قدرت 118 اسب بخار زیر کاپوت اکثر تیپ‌ها قرار می‌گیرد و تیپ N Line هم که توانایی تولید قدرت 157 اسب بخار را دارد از موتور 1.5 لیتری پرتوان‌تر بهره می‌برد. در مقطع کنونی گیربکس‌های دستی 6 سرعته و اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته برای هر دو موتور مذکور موجودند.

نمای جلو هیوندای i30 فیس لیفت

دو موتور هیوندای i30 نسخه فیس لیفت به سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی مجهز شده‌اند که به کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار آلایندگی‌های کربنی کمک می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه هیوندای i30 مدل 2025

عرضه هیوندای i30 جدید طی ماه‌های آتی در نقاط مختلف از جمله بریتانیا و استرالیا آغاز می‌شود. قیمت این نسخه هنوز رسماً مشخص نشده است، ولی انتظار نمی‌رود قیمت آن تفاوت زیادی با نسخه قبل از فیس لیفت داشته باشد. برای این‌که دید بهتری داشته باشید باید اشاره کرد این خودرو در حال حاضر در بریتانیا 22 هزار و 700 پوند برابر با حدود 29 هزار دلار آمریکا قیمت دارد.

از دست ندهید:
کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ کیا K4 هاچ بک ؛ جایگزین برحق هیوندای i30 در ایران؟ کیا اسپورتیج فیس لیفت با چهره‌ای جذاب‌تر از قبل در راه است + عکس کانسپت نئولون، نسل جدید شاسی بلندهای لوکس جنسیس معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*