تویوتا یاریس کراس

نسل جدید تویوتا یاریس کراس 2025 با طراحی آشنا معرفی شد

کمپانی تویوتا از نسل جدید خودرو تویوتا یاریس کراس با ابعادی بزرگتر از نسخه‌های قبلی مخصوص بازار کشورهای آسیا و آمریکای جنوبی رونمایی کرد.

کمپانی تویوتا به‌عنوان بزرگترین خودروساز جهان، از نسخه جدید کراس اوور کامپکت تویوتا یاریس کراس با کد AC200 رونمایی کرده که از نظر طراحی، شباهت زیادی به کراس اوور قدرتمندتر و گران‌قیمت‌تر تویوتا راوفور دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات و امکانات این خودرو می‌پردازیم.

تویوتا یاریس کراس 2025؛ کراس اوور خوش قیمت ژاپنی

نمای جلو تویوتا یاریس کراس

این خودرو روی پلتفرم DNGA تویوتا ساخته شده تا شاهد یک خودرو با قیمت اقتصادی‌تر در مقابل محصولات پلتفرم TNGA این شرکت باشیم. نسخه جدید مخصوص بازار آسیا این خودرو ۴۳۱۰ میلی‌متر طول دارد که نسبت به نسخه اروپایی با طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، حدود ۱۰ سانتی‌متر افزایش طول داشته است. تویوتا یاریس کراس به‌دلیل شکل جلوپنجره و بدنه‌اش شبیه RAV4 است. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب 1770 و 1650 میلی‌متر است.

مشخصات فنی TOYOTA Yaris Cross

در بخش فنی، نسخه پایه این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۶ اسب بخار بهره می‌برد که با گیربکس ۵ دنده دستی و اتوماتیک CVT قابل خریداری است. همچنین یک نسخه هیبرید نیز برای این کراس اوور کامپکت عرضه شده که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۸۰ اسب بخاری بهره می‌برد. مجموع توان ترکیبی این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار و مصرف سوخت آن تنها ۳.۹ لیتر اعلام شده است. لازم به ذکر است تمامی نسخه‌های این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور تویوتا یاریس

نمای داخل تویوتا یاریس کراس

از مجموعه آپشن‌های این خودرو در نسخه فول می‌توان به نمایشگر مولتی‌مدیا ۱۰.۱ اینچی کنسول مرکزی، کلاستر تمام دیجیتال راننده، ۶ کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، سامانه کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، کنترل نور بالای خودکار، رادار تابلوخوان و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

قیمت تویوتا یاریس کراس جدید در کشور تایلند از ۷۸۹ هزار بات معادل 21 هزار و 400 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه به ۸۹۹ هزار بات معادل 24 هزار و 400 دلار می‌رسد. هدف تویوتا، صادرات بیش از 22000 دستگاه یاریس کراس به بازارهای آسیا و آمریکای جنوبی است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی منتشر شد خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان دو خودرو برقی تویوتا bZ3 و bZ4X توسط شرکت برساوش به ایران وارد می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*