نخستین پردازنده بیسیم دنیا

ژاپنی‌ها نخستین پردازنده بیسیم دنیا را معرفی کردند؛ کامپیوترهای بیسیم نزدیک‌تر از همیشه!

یک استارتاپ ژاپنی نمونه‌ای اولیه از نخستین پردازنده بیسیم دنیا را رونمایی کرده که نیازی به برد و سیم‌کشی نداشته و از طریق تعاملات مغناطیسی داده‌ها را منتقل می‌کند.

یک استارتاپ ژاپنی فعال در حوزه نیمه رساناها به نام Premo به‌تازگی از نمونه اولیه نخستین پردازنده بیسیم دنیا و رابط وایرلس اتصال آن رونمایی کرده است.

این چیپست جدید که از فناوری اختصاصی استارتاپ Premo موسوم به «دوالیباس» (Dualibus) استفاده می‌کند که با همکاری مشترک مهندسین خود و محققین و آزمایشگاه‌های دانشگاه توکیو توسعه داده شده است.

کمپانی Premo

تراشه‌های نیمه رسانای معمولی برای انتقال سیگنال‌ها به یک برد و سیم‌کشی‌های مرتبط با آن نیازمندند. با این وجود فناوری جدید Dualibus از قوانین الکترومغناطیس و به‌طور خاص پدیده کوپل‌شدگی میدان‌های مغناطیسی برای ارتباط بیسیم چیپست‌ها بهره می‌برد.

نخستین پردازنده بیسیم دنیا؛ یک گام تا واقعیت

استارتاپ پریمو ادعا کرده که تراشه جدیدش قادر به تجمیع یک پردازنده، حسگر، منبع تغذیه و ماژول ارتباطی بوده و از فرآیند اتصال بیسیم تراشه به تراشه (chip-to-chip) بهره می‌برد. علاوه بر این، پریمو همچنین از سی پی یوهای با طراحی خاص خودش در ساخت تراشه جدیدش بهره برده که ابعادی جمع و جورتر به آن بخشیده و نیاز به چاپ بردهای مخصوص و سیم‌کشی را از بین می‌برد.

نخستین پردازنده بیسیم دنیا

این کمپانی که در سال 2020 تاسیس شده افق‌های روشنی را برای این تراشه‌ها پیش‌بینی کرده و برنامه دارد که از آن‌ها در صنایع مختلفی مثل زیرساخت، خودروسازی، دامداری، تولید مواد غذایی و البته اینترنت اشیا استفاده کند؛‌ این تراشه‌ها همچنین به خاطر ابعاد جمع و جور و عدم نیاز به سیم‌کشی در مناطقی که سایر تراشه‌ها قابل استفاده نیستند؛ نصب شده و به کار گرفته می‌شوند.

چیپست‌هایی که از فناوری دوالیبوس استفاده می‌کنند باعث کاهش چشمگیر وابستگی به ویفرهای سیلیکونی شده و امکان مصرف بهتر از منابع در حوزه نیمه رساناها را فراهم می‌کنند. از سوی دیگر امکان ساخت اجزایی با اندازه‌های کوچکتر، منعطف‌تر نیز دیگر قابلیت جذابی است که به واسطه این چیپست‌ها در اختیار صنایع مختلف قرار خواهد گرفت.

برد اتصال پردازشگر

از سوی دیگر پریمو همچنین پیش‌بینی کرده که بهره بردن از قابلیت اتصال بیسیم سیم‌پیچ‌های ارسال‌کننده سیگنال و سیم پیچ‌های دریافت‌کننده آن می‌تواند آن‌ها را به عنوان یک رابط کاربری جدید در حوزه AR/VR سر زبان‌ها بیندازد.

دستاورد جدید Premo می‌تواند کاهش چشمگیر هزینه تولید تراشه‌ها شده و مصرف مواد اولیه در ساخت آن‌ها را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد. این کمپانی هم‌اکنون مشغول توسعه بیشتر نخستین پردازنده بیسیم دنیا و بهینه‌سازی گسترده‌تر آن است.

در گجت نیوز بخوانید:
ویندوز 10 لب پرتگاه؛ پردازنده های جدید AMD دیگر از ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کنند پردازنده M4 اپل معرفی شد؛ اولین چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی اپل رسوایی برای اینتل: افت ناگهانی عملکرد فنی در برخی پردازنده‌ها!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*