بزرگترین خودروسازان جهان در بازار ایران

50 سال پیش، بزرگترین خودروسازان جهان در انتظار ورود به بازار ایران بودند

در شرایطی که امروزه لاکچری‌ترین خودروهای وارداتی محصولاتی چینی هستند، حدود نیم قرن پیش بزرگترین خودروسازان جهان انتظار ورود به بازار ایران را می‌کشیدند.

اگر این روزها بخش عمده خودروهای وارداتی بازار ایران را محصولات چینی تشکیل داده‌اند، زمانی در حدود نیم قرن پیش و بنا بر گزارشی از روزنامه اطلاعات، 8 مورد از خودروسازان بزرگ جهان برای ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کرده بودند.

اشتیاق بزرگترین خودروسازان جهان به حضور در بازار ایران

روزی بود که برادران خیامی در ایران ناسیونال سابق با موفقیت در پروژه پیکان، ضمن راضی کردن دل شاه و دربار، نیاز بازار را نیز پاسخ داده بودند و به تدریج به ساخت یک خودرو صفر تا صد ایرانی می‌اندیشیدند. در همان روزها، اخبار خودرو حاکی از آن بود که بزرگترین کمپانی‌های خودروسازی جهان هم برای ورود به بازار ایران آماده می‌شدند. تصویر زیر، متن گزارشی است که روزنامه اطلاعات در حدود نیم قرن پیش در این‌باره منتشر کرده بود:

گزارش اطلاعات از ورود شرکت‌های بزرگ خودروسازی به ایران

اطلاعات، این خبر را در روز 19 خرداد 1353 منتشر کرد و از تمایل کمپانی‌های بنز، بی ام و، فولکس، پژو، آلفارومئو، فیات، تویوتا و مزدا برای راه‌اندازی خط تولید در ایران خبر داده بود.

از دست ندهید:
ماشین های ساخت گرجستان به ایران وارد می‌شوند مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی فونیکس آریزو ۸ الماسی ؛ شوالیه شب مدیران خودرو اینجاست + عکس با خرید این ماشین به جای پژو پارس، ۱۰۰ میلیون وام بدون بهره و ۱۵ میلیون تخفیف بگیرید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*