تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی شد

تویوتا که قصد عرضه نسخه برقی هایلوکس را دارد، این روزها نسخه هیدروژنی این پیکاپ را هم آزمایش می‌کند. این نسخه قابلیت‌های حیرت‌آوری دارد.

مدتی قبل خبر برقی شدن تویوتا هایلوکس احتمالاً طرفداران پروپاقرص این پیکاپ خوشنام ژاپنی را مایوس کرد. آخرین اخبار خودرو حاکی از این است که تویوتا عزم جدی برای به‌روز کردن قوای محرکه این پیکاپ دارد و در این راستا حتی نسخه هیدروژنی هایلوکس را هم آزمایش می‌کند. این خودروساز ژاپنی پروژه هایلوکس هیدروژنی را از چند سال قبل پیش می‌برد و به‌زودی وارد مرحله تازه‌ای از آن می‌شود.

تویوتا هایلوکس با قوای محرکه هیدروژنی

تویوتا به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای که هدف از آزمایش سلول‌های سوختی هیدروژنی در پیکاپ‌ها دارد، ۱۰ نمونه اولیه از هایلوکس هیدروژنی را در بریتانیا توسعه داده است. پیشرانه هایلوکس هیدروژنی که از سدان تویوتا میرای قرض گرفته شده، امکان طی کردن مسافت ۶۰۰ کیلومتر با یک بار سوخت‌گیری را برای این پیکاپ فراهم می‌کند. مزیت این نسخه، جلوگیری از انتشار آلایندگی و عدم نیاز به زیرساخت شارژ است.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

این پروژه اولین بار اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اولین نمونه آزمایشی آن هم اواخر سال ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد. از بین ۱۰ نمونه توسعه یافته در بریتانیا، ۵ مورد آزمایش میدانی را پشت سر می‌گذارند و ۵ مورد دیگر برای نمایش به اصحاب رسانه استفاده خواهند شد. گفتنی است که تویوتا هدف از نمایش این خودرو در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در پاریس دارد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

نسخه هیدروژنی این پیکاپ تویوتا هرچند تحول کامل پیشرانه خود را تجربه کرده است، از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و طول نسخه دو کابین آن به 5325 میلی‌متر می‌رسد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

سه مخزن هیدروژن فشاربالا با مجموع ظرفیت 7.8 کیلوگرم در شاسی نردبانی این وانت ژاپنی پیاده‌سازی شده‌اند. همچنین مجموعه سلول‌های سوختی شامل ۳۳۰ سلول در آن به کار رفته است و انرژی تولیدی در یک باتری لیتیوم یونی در ناحیه عقب ذخیره می‌شود. تویوتا هایلوکس هیدروژنی همچنین به یک موتور الکتریکی در محور عقب مجهز است که توانایی تولید قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارد.

به گفته تویوتا، هایلوکس با این پیشرانه جدید می‌تواند حجم بار بیشتری را نسبت به پیکاپ‌های الکتریکی سنگین‌تر حمل کند یا به یدک بکشد و در همان حال، با یک بار شارژ مسافت بیشتری را طی کند. در واقع، حتی نسل سوم تکنولوژی سلول سوختی تویوتا که در دست توسعه قرار دارد و تا سال 2026 یا 2027 در محصولات تولیدی این شرکت به کار گرفته می‌شود، افزایش 20 درصدی شعاع حرکتی و کاهش بیشتر از یک سوم هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد مدیرعامل تویوتا چپ کرد + ویدیو تویوتا به زودی با عرضه یک شاسی بلند اسپرت، طرفدرانش را شگفت‌زده خواهد کرد چطور وانت های مسلح تویوتا چهره جنگ های مدرن را تغییر دادند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*