آب سیاره زمین

سیاره زمین 500 میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است!

دانشمندان اخیرا یافته‌های جدیدی را درباره وجود آب در زمین، کشف کردند. آن‌ها معتقدند که سیاره زمین 500 میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است!

دانشمندان و محققان حوزه نجوم در مطالعات جدید خود، اثبات کرده‌اند که همواره سیاره زمین دارای آب نبوده و از ابتدای شکل‌گیری آن با آب پوشیده نشده است. همچنین آنان اظهار کرده‌اند که آب شیرین موجود در کره زمین، نیم میلیارد سال دیرتر از آنچه تاکنون خوانده‌ایم، روی سیاره خاکی ما ظاهر شده است.

زمان پیدایش آب روی سیاره زمین

یافته‌های جدید دانشمندان حاکی از این است که آب شیرین حدود 4 میلیارد سال پیش به روی زمین آمده است. دانشمندان از طریق مطالعه بلورهای باستانی به این موضوع پی بردند. آن‌ها در بررسی که روی بلورهای باستانی داشتند، توانستند مبدا چرخه هیدرولوژیکی را مشخص کنند. این چرخه دارای فرآیند منظم و پیوسته‌ای بوده که از طریق آن، چرخه آب در اطراف زمین به حرکت درمی‌آمد. ادامه به کار این چرخه هیدرولوژیکی برای حیات انسان‌ها، اکوسیستم و جانداران، بسیار ضروری است.

آب سیاره زمین

همچنین دانشمندان به مطالعه بلورهای ریز موجود در زیرکون معدنی نیز پرداختند و نشانه‌های ایزوتوپی سبکی از اکسیژن را در این بلورها که قدمتشان به 4 میلیارد سال پیش برمی‌گردند، یافتند. این ایزوتوپ‌های سبک به‌دلیل وجود آب گرم و شیرین در سیاره زمین تشکیل می‌شوند. ایزوتوپ‌ها می‌توانند تا چندین کیلومتر به زیر سطح زمین بروند و ترکیبات شیمیایی موجود در سنگ‌ها را تغییر بدهند.

مطالعات و دستاوردهای جدید دانشمندان، باور گذشته و رایج در بین دیگر اندیشمندان و حتی مردم عادی ساکن سیاره زمین را به چالش کشیده است. آن‌ها می‌گویند پس از وقوع حادثه بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ، سیارک‌ها و دنباله‌دارهای بزرگ، نزدیک به 4.5 میلیارد سال پیش، آب را به سطح سیاره زمین منتقل کردند و پس از آن و بعد از گذشت 500 سال، نخستین گونه‌های حیات به روی زمین پدیدار شدند.

مطالعات جدید تنها زمانی مورد شک و تردید قرار می‌گیرد که آن‌ها اعتقاد دارند آب موجود روی کره زمین، تنها قدمت 4 میلیارد ساله دارد. اگر این موضوع درست باشد، حیات انسان‌ها و دیگر گونه‌های جانوری باید خیلی سریع‌تر و همزمان با پیدایش آب شکل می‌گرفت.

همچنین بخوانید:
وجود گرانش بدون جرم ممکن است؛ خداحافظی با ماده تاریک! چینی ها محموله ایران را به کره ماه می‌برند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*