دنیای بلید رانر در عربستان

دنیای بلید رانر در عربستان ساخته می‌شود + عکس

دولت عربستان سعودی در ادامه پروژه‌های بلندپروازنه خود، از طرحی با نام مگنا رونمایی کرده که تصاویر آن یادآور دنیای بلید رانر است.

پروژه‌های رویایی شهر آینده‌نگرانه نئوم یکی پس از دیگری در حال رونمایی هستند و در همین رابطه، اخیرا از پروژه بلندپروازانه‌ای به نام مگنا به‌عنوان یک مقصد تفریحی ساحلی رونمایی شده است. پروژه‌ای که تصاویر آن، ناخودآگاه این فکر را به ذهن می‌آورد که سعودی‌ها در حال ساخت دنیای بلید رانر در عربستان هستند.

ساخت جهان بلید رانر در عربستان با نام مگنا

از مگنا به‌عنوان نمادی از آینده رویایی پروژه نئوم یاد می‌شود؛ منطقه‌ای با مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، امکانات رفاهی درجه یک و بی‌نظیر و تعهد به پایداری که می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان بدل شود.

پروژه مگنا

هدف دولت پادشاهی سعودی نیز دقیقا همین است و آن‌ها می‌کوشند از مگنا جهت مطرح کردن عربستان به‌عنوان یک قطب جهانی گردشگری لوکس استفاده کنند.

مگنا نه فقط نمادی از چشم‌انداز جا‌ه‌طلبانه پادشاهی سعودی برای آینده است، بلکه فرصت ایده‌آلی برای بزرگترین سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان فراهم خواهد کرد تا در یکی از پیشگامانه‌ترین پروژه‌های گردشگری لوکس دنیا شرکت داشته باشند.

سعودی‌ها ضمن رونمایی از پروژه مگنا، برخی از مهم‌ترین بخش‌های آن را نیز به‌صورت جزئی‌تر معرفی کرده‌اند؛ مقاصدی که هر یک می‌توانند هزاران توریست را از سراسر جهان به خود مجذوب کنند.

چشم‌انداز پروژه مگنا

از جمله این موارد باید به سیرانا، اوتامو، نورلانا، زردون، تریام و ساینور اشاره کرد که هر یک با امکانات مدرن و اقامتگاه‌های لاکچری خود، مانند گوهری ارزشمند در نئوم خواهند درخشید.

بر اساس جزئیات این طرح، اوتامو قرار است سالنی بزرگ و چند منظوره در 20 طبقه باشد که برای اجرای برترین نمایش‌های تئاتر طراحی شده و از رستوران‌های لاکچری و سالن‌های VIP نیز برخوردار است.

زردون شامل یک مجموعه اقامتگاه‌های بومگردی و سه بوتیک هتل بسیار شیک و طراز اول است که آرامش بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به فرهنگ بومی به ارمغان می‌آورد. یک استراحت‌گاه گلف نیز برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مگنا پیش‌بینی شده است.

اقامتگاه‌های مگنا : دنیای بلید رانر در عربستان

این مجموعه امکاناتی برای سکونت 14500 نفر را در دسترس قرار می‌دهد و انتظار می‌رود تا 300 هزار بازدید شبانه در سال داشته باشد.

در مجموع باید گفت پروژه مگنا عربستان که یادآور دنیای بلید رانر است می‌تواند نگینی در شهر آینده‌نگرانه نئوم باشد و نقش مهمی در برنامه‌های اقتصادی دولت سعودی که این روزها برای آینده بدون اقتصاد نفتی برنامه‌ریزی می‌کند، ایفا کند.

بنا بر برآوردهای اولیه، این پروژه حداقل 15 هزار موقعیت شغلی در حوزه‌های مختلف گردشگری ایجاد می‌کند و می‌تواند در حدود 700 میلیون دلار تا سال 2030 به تولید ناخالص داخلی عربستان کمک کند. از طرفی طبیعتا با آغاز به کار چنین منطقه‌ای، عربستان می‌تواند خود را در قامت یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری جهان نیز مطرح کند.

مگنا

در همین خصوص، ناظمی النصر، مدیر اجرایی پروژه نئوم با استقبال از ایده مگنا، آن را گنج فردا توصیف کرده و گفته این پروژه، زیبایی طبیعت را با فناوری روز دنیا به بهترین شکل ممکن ادغام می‌کند. او با تاکید بر نقش مگنا در برنامه‌های گردشگری عربستان سعودی، افزود مگنا به برنامه‌های تنوع‌بخشی به اقتصاد عربستان و اهداف گسترده چشم‌انداز 2030 این کشور نیز کمک زیادی خواهد کرد تا عربستان خود را به‌عنوان رهبر جهانی گردشگری لوکس مطرح کند.

این حرف‌ها چندان هم بی‌راه نیستند؛ چرا که توسعه مگنا می‌تواند سهم مهمی در آینده اقتصادی عربستان داشته باشد. در واقع بنا بر برآوردهای فعلی، این پروژه تا سال 2030 در حدود 2.6 میلیارد ریال سعودی به تولید ناخالص داخلی این کشور می‌افزاید.

بیشتر بخوانید:
طولانی ترین استخر اینفینیتی دنیا در دبی رونمایی شد + عکس نخستین استادیوم زیر آبی جهان با سقف شیشه ای در دبی ساخته می‌شود پروژه قیدوری (Gidori) رونمایی شد؛ یک شاهکار معماری دیگر در عربستان + عکس و فیلم تماشا کنید: وقتی عربستان، بهشت را روی زمین می‌سازد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*