تلفن هوشمند جدید بلک بری مهر ماه عرضه می گردد

 

 

شرکت RIM با وجود سابقه قدرتمنداش، حالا در بازار تلفن های هوشمند اوضاع خوبی ندارد. تلفن های بلک بری تا چند سال پیش بازار آمریکا و بخشی از اروپا را در تصرف خودشان داشتند. اما با ظهور آی او اس و اندروید این شرکت که بر روی سیستم عامل خودش پافشاری می کرد از بازار رقابت عقب افتاد.
اما «ریم» بر عکس نوکیا که پس از مدتی از سیمبیان دست کشید و به ویندوز فون روی آورد، همچنان روی سیستم عامل خودش پافشاری می کند و در حال ارایه نسخه جدیدی از سیستم عامل اش است تا با دیگران رقابت کند. به نظر می رسد قرار است تلفن هوشمند جدید این شرکت بر مبنای سری جدید BlackBerry 10 را در مهرماه ببینیم.

این شرکت هنوز مشخصات فنی زیادی در مورد سخت افزار و یا سیستم عامل جدید این تلفن ارایه نکرده است. تنها چند عکس از سیستم عامل جدید لو رفته و فقط می دانیم که این سیستم عامل در مرحله اول بر اساس رابط کاربری لمسی کار خواهد کرد. اما بسیاری از کارشناس ها پیش بینی می کنند که ریم ارایه موفقی نداشته باشد. آنها می گویند زمان برای این شرکت از دست رفته است.
زمانی که نسل جدید بلک بری وارد بازار می شود باید با نسل ششم آیفون، اندروید جدید و مجموعه متنوعی از تلفن های ویندوز فون رقابت کند و همین موضوع این شرکت را در بازار تلفن های هوشمند بسیار عقب نشان می دهد.
سهم بازار این شرکت در حال حاضر در آمریکا به کمتر از ۶.۵ درصد رسیده. اما نباید فراموش کنیم که این شرکت تا چند سال پیش، بیشتر از ۵۰ درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار داشت.
با وجود این سابقه، شما فکر می کنید BlackBerry 10 شانسی برای رشد مجدد در بازار سخت رقابت سیستم عامل های تلفن هوشمند دارد یا نه؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*