واردات اتوبوس های کارکرده

مجوز صادر شد؛ اتوبوس های کارکرده به ایران سرازیر می‌شوند

هیئت دولت در جدیدترین مصوبه خود با صدور مجوزی، امکان واردات اتوبوس های کارکرده به ایران با عمر کمتر از 5 سال را فراهم کرده است.

در جدیدترین اخبار خودرو و بنا بر مصوبه جدید هیئت دولت، امکان ثبت سفارش و واردات 2 هزار اتوبوس کارکرده با عمر کمتر از 5 سال فراهم شده است.

مجوز واردات اتوبوس های کارکرده به ایران صادر شد

بنا بر مصوبه هیئت دولت، بخش خصوصی مجاز به ثبت سفارش جهت واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس کارکرده بین شهری با عمر کمتر از 5 سال است.

در این مصوبه، سود بازرگانی واردات این اتوبوس‌ها 5 درصد در نظر گرفته شده و هدف از این واردات نیز توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی اعلام شده است.

مجوز واردات اتوبوس‌های کارکرده به ایران صادر شد

گفتنی است که صدور مجوز واردات اتوبوس‌های کارکرده بین شهری در نتیجه وضعیت نامناسب سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور انجام شده است. تیرماه سال گذشته بود که احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفتگویی با اشاره به نصف شدن شمار اتوبوس‌های فعال کشور، گفته بود تعداد اتوبوس‌های بین شهری فعال در کشور در سال 1400 برابر با 15 هزار و 500 دستگاه بوده که این تعداد در سال 1402 به 6500 دستگاه کاهش یافته است.

با این وصف باید گفت که حتی واردات 2 هزار اتوبوس کارکرده نیز نمی‌تواند بحران کمبود اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را برطرف کند.

ویدیو مرتبط
حتما بخوانید:
اتوبوس بین شهری اسنا C9 + مشخصات فنی و قیمت سیل اتوبوس های چینی به خیابان‌های ایران این مینی بوس دو محور برای آفرودهای گروهی ساخته شده؛ با پرتوریان TG3 آشنا شوید اوپل موکا به سامانه وارداتی ها اضافه شد