شبکه اجتماعی Whee

شبکه اجتماعی Whee؛ با رقیب جدید اینستاگرام آشنا شوید

بایت‌دنس، خالق اپلیکیشن محبوب تیک تاک، از شبکه اجتماعی Whee رونمایی کرده که شباهت‌های بسیاری با اینستاگرام دارد. اما چه چیزی این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند؟

استفاده از قابلیت‌های برخی اپلیکیشن‌های رقیب در برنامه‌های جدید مساله تازه‌ای در دنیا نیست. برای مثال اینستاگرام قابلیت‌هایی مثل استوری یا Reels را از اسنپ چت و تیک تاک قرض گرفت یا تیک تاک به‌تازگی از اپلیکیشن TikTok Notes رونمایی کرده که بسیار شبیه به Threads اینستاگرام بوده و امکان به اشتراک‌گذاری متن و تصویر را به کاربران می‌دهد. در این بین اما کمپانی مادر اپلیکیشن تیک تاک، بایت دنس، به‌تازگی از شبکه اجتماعی جدید Whee رونمایی کرده که شباهتی باورنکردنی به اینستاگرام دارد.

این اپلیکیشن هم‌اکنون در بسیاری نقاط دنیا از طریق گوگل پلی قابل دانلود است. با این وجود برخی مناطق مهم دنیا مثل آمریکا هنوز نتوانسته‌اند به نسخه نهایی آن دسترسی پیدا کنند و مشخص نیست چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

شبکه اجتماعی Whee همان اینستاگرام، اما شخصی‌تر است!

بر اساس جزئیات و تصاویر درج‌شده از Whee در فروشگاه پلی استور، این اپلیکیشن شباهت بسیاری به اینستاگرام داشته؛ اما رویکردی شخصی‌تر در قبال به اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد. به‌ادعای سازنده این اپلیکیشن، هدف اصلی از ساخت Whee اشتراک‌گذاری تصاویری است که بر خلاف اینستاگرام تنها توسط دوستان قابل مشاهده خواهد بود. به این ترتیب، همان‌طور که تصاویر زیر نیز به‌طور کامل گویا هستند، اکانت‌های ناشناس و عمومی قادر به مشاهده تصاویر اشتراک‌گذاشته شده کاربران Whee نخواهند بود.

شبکه اجتماعی Whee همچنین رابط کاربری ساده‌ای دارد که از سه دکمه دوربین، پیام‌ها و فید تشکیل شده است. همچنین مشابه اینستاگرام، کلید مخصوص اعلان‌ها نیز در قسمت بالای صفحه نمایش آن قرار گرفته است.

رونمایی از اپلیکیشن اختصاصی Whee برای بسیاری افراد تعجب‌برانگیز است؛ چراکه بایت دنس همین چند وقت پیش اپلیکیشن دیگری مشابه اینستاگرام تحت نام TikTok Notes را معرفی کرد که برای اشتراک‌گذاری متن و تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته Whee بیش از هرچیز تمرکز خود را روی نمایش محتوا «فقط برای دوستان» متمرکز کرده؛ اما مشخص نیست که چرا قابلیت‌های خاص آن داخل برنامه TikTok Notes تعبیه نشدند!

شبکه اجتماعی Whee

همان‌طور که اشاره شد، هنوز خبری از انتشار گسترده شبکه اجتماعی Whee نیست و بایت دنس حتی ممکن است اندکی بعد تصمیم به حذف کامل آن از گوگل پلی استور بگیرد. با این وجود اگر تمایل دارید دستپخت جدید ByteDance را تجربه کنید می‌توانید از طریق لینک زیر به دانلود آن بپردازید:

دانلود اپلیکیشن Whee از فروشگاه گوگل پلی

در گجت نیوز بخوانید:
مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد آمار کاربران ایرانی اینستاگرام منتشر شد؛ وقتی فیلترینگ شکست می‌خورد معرفی ۷ اپلیکیشن برای برعکس کردن ویدیو در اسنپ چت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*