ایرادات و خرابی خودروهای ایرانی

نماینده مجلس: خودروهای ایرانی سه برابر ماشین های خارجی ایراد و خرابی دارند

بنا بر اظهارات یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، آمارها حاکی از این است که ایراد و خرابی خودروهای ایرانی سه برابر ماشین های خارجی است.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرده که بر اساس آمارها، ایرادها و خرابی خودروهای ایرانی در قیاس با خودروهای خارجی، سه برابر بیشتر است و باید به‌دنبال راهکارهایی برای رفع این نقاط ضعف در صنعت خودرو باشیم.

ایرادات و خرابی خودروهای ایرانی چندین برابر خودروهای خارجی است

آقای پژمانفر در جلسه علنی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو، از نارضایتی عموم مردم از کیفیت ساخت خودروهای ساخت داخل خبر داد و گفت خرابی و ایرادهایی که در خودروهای ایرانی وجود دارد در قیاس با خودروهای دیگر کشورها تا حدود سه برابر بیشتر است و نیاز مبرمی به برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل احساس می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود ما بایستی نظارت بر صنعت خودروسازی را به‌نحوی بالا ببریم که منجر به بهبود کیفیت تولید خودروها شود.

خودروهای داخلی

او با اشاره به این‌که امروزه شرکت‌های بازرسی صنعت خودرو، هزینه کار خود را مستقیما از خودروساز دریافت می‌کنند، این فرآیند را مانعی در بهبود کیفیت ساخت خودروها عنوان کرد و گفت بهتر است شرکت‌های خودروساز این حق نظارت را مستقیما به سازمان استاندارد یا وزارت صمت بپردازند و این دو نهاد، خود به‌عنوان عامل اصلی، شرکت‌های بازرسی را مسئول بررسی کیفیت ساخت خودروها کنند.

وی در پایان، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت صمت در خصوص واردات خودروهای برقی، خاطرنشان کرد که در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروهای کشور بنزینی هستند و نباید وضعیت به‌نحوی باشد که توجه وزارت به خودروهای برقی، مانع از پرداختن به خودروهای بنزینی شود و در واقع باید هر دو بخش را در کنار هم مورد اهتمام قرار داد.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی سایپا آریا و تارا برقی در گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط
از دست ندهید:
مقایسه جک J4 با فردا 511؛ کدام برنده مقایسه است؟ مجوز صادر شد؛ اتوبوس های کارکرده به ایران سرازیر می‌شوند سدان لوکس هونگچی H6 مدل 2024 عرضه شد؛ محصول وارداتی جدید بهمن موتور؟ سایپا در پرتگاه انحلال: زیان انباشته‌ای فراتر از دارایی‌ها