چهره پشت پرده بازی همستر کامبت

چهره پشت پرده بازی همستر کامبت لو رفت

در شرایطی که همستر کامبت در اوج محبوبیت در سراسر دنیا و خصوصا ایران است، چهره پشت پرده این بازی تلگرامی نیز مشخص شده است.

در جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، نشریه روسی The Bell مدعی شده که با انجام برخی تحقیقات توسط خبرنگارانش توانسته چهره پشت پرده بازی همستر کامبت را شناسایی کند.

این روزها بازی همستر کامبت در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به محبوبیت چشمگیری رسیده و در نتیجه اقبال شگفت‌آور ایرانی‌ها به این بازی تلگرامی، تیم توسعه‌دهنده آن اخیرا خبر از فارسی شدن یوتیوب همستر کامبت داده‌اند.

چهره پشت پرده بازی همستر کامبت کیست؟

در شرایطی که هویت اصلی تیم توسعه‌دهنده همستر کامبت تا امروز در هاله‌ای از ابهام بود، به‌نظر می‌رسد در مورد این بازی تلگرامی قرار نیست هویت توسعه‌دهنده اصلی مانند بنیانگذار بیت کوین، یک راز چندین ساله باقی بماند؛ چرا که حداقل در یک ادعای اولیه، The Bell اعلام کرده که توسعه‌دهنده اصلی این بازی، یک کارآفرین روسی به نام ادوارد گورینوویچ است که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد و بنیان‌گذار شرکت‌های CarPrice و CarMoney نیز محسوب می‌شود.

ادوارد گورینوویچ

The Bell می‌گوید دقیقا دو ماه پیش از آغاز به کار بازی همستر کامبت، یعنی زمانی که کسی حتی نام آن را نشنیده بود و البته همزمان با ثبت دامنه اینترنتی اصلی این بازی به آدرس Hamsterkombat,io، یک دامنه دیگر نیز دقیقا با نام Hamsterkombat و با پسوند دات کام ثبت شده است.

به‌گفته The Bell، ثبت همزمان این دو دامنه تصادفی نیست و احتمالا هر دو توسط افراد یکسانی ثبت شده‌اند. اما به‌طرز جالب توجهی، بر خلاف دامنه اصلی، در مورد دامنه دوم ثبت‌کنندگان احتمالا فراموش کرده‌اند اطلاعات ثبت‌کننده را از بین ببرند و در نتیجه، خبرنگاران موفق به کشف هویت خالق همستر کامبت و چهره پشت پرده این بازی تلگرامی شده‌اند.

در خصوص هویت ثبت‌کننده این دامنه باید گفت بنا بر تحقیقات نشریه روسی مذکور، ایمیل ap@arenum.games که برای ثبت دامنه استفاده شده متعلق به شرکت Arenum Ltd در قبرس است. در فهرست سهامداران این شرکت، نام چندین کارآفرین روسی از جمله ادوارد گورینوویچ، الکساندر زلنسچیکوف و الکساندر پاشنیک به‌چشم می‌خورد و این یعنی همستر کامبت احتمالا توسط یک تیم کاملا روسی توسعه یافته است.

ادوارد گورینوویچ کیست؟

در حال حاضر The Bell مدعی است که چهره پشت پرده بازی همستر کامبت، ادوارد گورینوویچ است. او یک کارآفرین جوان و سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر است که بیشتر به دلیل بنیانگذاری شرکت CarPrice شناخته می‌شود؛ شرکتی که در سال 2015 در فهرست 100 استارتاپ مورد توجه اروپایی جای گرفت و موفق به جذب سرمایه 42 میلیون دلاری شد.

گورینوویچ البته در سال 2017 از سمت مدیرعاملی CarPrice استعفا داد و سرمایه خود را در چند استارتاپ دیگر از جمله Dbrain ،R-Set ،blizkie.ru و Expload متمرکز کرد.

بنیانگذار همستر کامبت

گورینوویچ در سال 2018 نیز از پلتفرم مبتنی بر بلاکچین Mytime رونمایی کرد که به افراد امکان می‌دهد در ازای مدت‌زمانی که در فضای آنلاین و در بین خدمات شرکت‌های مختلف صرف می‌کنند، ارز دیجیتال دریافت کنند. هدف این پلتفرم در واقع کاهش واسطه‌ها و وصل کردن مستقیم مشتریان و کسب‌وکارها به‌نحوی بود که منافع هر دو طرف تامین شود.

نشریه The Bell می‌گوید یکی از ذی‌نفعان اصلی پروژه همستر کامبت، پیام‌رسان تلگرام است و البته این چندان جای شگفتی ندارد. همستر کامبت اساسا بر بستر تلگرام و بلاکچین اختصاصی توسعه‌یافته توسط این شرکت، یعنی TON راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر همستر کامبت نه فقط شرایط کسب درآمد از طریق رمزارزها را برای تلگرام فراهم کرده، بلکه فرصت مناسبی برای تبلیغ بلاکچین TON و معرفی تلگرام به‌عنوان فروشگاهی برای انواع اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده است.

گفتنی است، پیش از این هم پاول دورف، بنیانگذار تلگرام اعلام کرده بود این پیام‌رسان قرار است به مرور به یک شبکه اجتماعی بزرگ مشابه با وی‌چت در چین بدل شود و خدمات متنوعی را در یک پلتفرم جامع ارائه کند. برخی از کارشناسان بر این باورند هیاهویی که این روزها پیرامون همستر کامبت شکل گرفته، بزرگترین کمپین رایگان تبلیغاتی در تاریخ تلگرام محسوب می‌شود.

لینک عضویت در بهترین و معروف ترین بازی های تلگرامی: آخرین اخبار و مقالات همستر کمبات: