باتری سمند

باتری سمند و پژو 405 چند آمپره و قیمتش چنده؟

سمند و پژو 405 هر دو از یک باتری 66 آمپری برای استارت خود استفاده می‌کنند. یعنی اینکه باتری استاندارد تعریف شده از طرف کارخانه برای این دو خودرو 66 آمپر 12 ولت می‌باشد.

البته آنهایی که از خودرو زیاد استفاده می‌کنند (مثل تاکسی‌ها) بعضی وقت‌ها ترجیح می‌دهند از باتری 74 آمپر برای خودروی سمند یا پژو 405 خود استفاده کنند.

با توجه به اینکه باتری خودرو 12 ولت می‌باشد این تغییر آمپر مشکلی برای خودرو ایجاد نمی‌کند و استفاده از یک باتری با قدرت بالاتر سبب می‌شود که در زمستان در هوای سرد که باتری ضعیف‌تر می‌شود باتری بتواند قدرت لازم برای استارت خودرو را داشته باشد.

همچنین در هوای گرم تابستان که ماشین از کولر استفاده می‌کند در سربالایی‌ها کولر خوب کار نمی‌کند و توان دینام خودرو برای تامین برق خودرو کاهش پیدا می‌کند که استفاده از باتری آمپر بالاتر باعث می‌شود در اینگونه موارد باتری به کمک دینام بیاید و کاهش جریان را جبران نماید.

اگر نگاهی به تاریخچه تولید خودروی سمند بیندازیم می‌بینیم که ایران خودرو به دنبال طراحی یک خودروی ملی جایگزین پژو 405 بوده است که طبیعی است شباهت‌هایی در طراحی این دو خودرو لحاظ شده است. بنابراین باتری این دو خودور نیز از این شباهت مستثنی نبوده است.

سمند در مدل‌های X7 ،LX ، EL ، SE و سورن تولید شده است که باتری همه این نوع سمندها از نظر آمپر یکی می‌باشد.

کارخانه ایران خودرو با توجه به قراردادی که با کارخانه‌های تولیدکننده باتری در ایران منعقد می‌کند باتری این خودروها را از کارخانه‌های مختلف تامین و نصب می‌کند.

اگر ماشین 405 و یا سمند شما استارت نمی‌خورد شما با یک تماس و اخذ مشاوره از کیان باتری می‌توانید یک انتخاب مناسب در خرید باتری ماشین داشته باشید.

مشخصات باتری 405 چیست؟

باتری استاندارد که کارخانه ایران خودرو روی همه مدل‌های خودروی پژو 405 نصب می‌کند باتری 66 آمپر می‌باشد.

در اطلاعات ثبت شده در دفترچه راهنمای خودروی پژو 405 برای گارانتی باتری 405 مدت زمان گارانتی 12 ماهه یا کارکرد 20 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) در نظر گرفته شده است.

البته برای ارائه این گارانتی شروطی را نیز تعیین کرده است که یکی از این شروط این است :

خرابی باتری 405 در صورت عدم استفاده از خودرو بیش از یک ماه و یا عدم رعایت استانداردهای کیفی حفظ و نگهداری (شامل 1- در صورت عدم استفاده از خودرو به مدت 6 روز می‌بایست حداقل یک مرتبه خودرو روشن و به مدت یک ساعت روشن بماند. 2- در صورت عدم از استفاده از خودرو به مدت بیش از یک ماه سرباتری‌ها جدا شود.)

این هشدار را هم در خصوص باتری 405 در نظر بگیرید:

  • باتری را هنگامی که به خودرو متصل است شارژ نکنید، این کار ممکن است به سیستم برق خودرو خسارت جدی وارد آورد.
  • بهتر است هر ماه در صورتی که درهای باتری قابل باز شدن هستند سطح آب و اسید باتری تا خط حداکثر روی دیواره باتری بررسی شود و در صورت کم بودن آب و اسید آب مقطر اضافه گردد.
  • برای جدا کردن سرباتری، سوئیچ را بسته و تمامی مصرف کننده خاموش باشند. پس از گذشت 2 دقیقه می‌توان سرباتری را جدا کرد.
  • وقتی که موتور روشن است، هرگز اتصال‌ها را قطع نکنید.
  • هرگز باتری را قبل از جدا کردن اتصال شارژ نکنید.
  • بعد از شارژ باتری سوئیچ را باز کنید و بعد از یک دقیقه استارت بزنید تا سیستم الکترونیکی مجددا راه‌اندازی شود.
  • از نگهداری باتری‌های مستعمل در خانه یا رهاسازی آنها در طبیعت خودداری کنید. آنها را در اختیار سازمان‌هایی که مسئولیت جمع‌آوری و بازیافت اینگونه باتری‌ها را دارند قرار دهید.

مشخصات باتری سمند چیست؟

سمند نیز مثل پژو 405 از یک باتری 66 آمپر برای راه‌اندازی (استارت) استفاده می‌کند. با توجه به این‌که ابعاد باتری 66 آمپر با باتری 74 آمپر مشابه می‌باشد شما می‌توانید از یک باتری 74 آمپر نیز در خودروی سمند استفاده کنید. شما برای خرید باتری سمند می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای این مورد در نظر گرفتید از برندهای مختلف ایرانی خرید کنید.

مرکز خدمات مشتریان کریان باتری

باتری 405 را از کجا بخریم؟

خدمات  باتری خودرو در ایران شکل مدرن‌تری به خود گرفته است و دیگر لازم نیست شما یک روز کاری خود را صرف خرید باتری و نصب آن بکنید، بلکه می‌توانید باتری پژو 405 خودتان را به صورت تلفنی و یا اینترنتی در امداد کیان باتری ثبت کنید.

شما جهت خرید می‌توانید با بخش خدمات مشتریان کیان باتری تماس بگیرید تا ضمن اخذ مشاوره در خصوص باتری مناسب ماشین خودتان، با توجه به بودجه‌ای که دارید یک خرید درست را از میان تمامی برندها انتخاب کنید و یا این‌که با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کیان باتری www.kianbattery.com و چک کردن قیمت و مشخصات انواع باتری خودرو، محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و خرید را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهید.

شماره تماس جهت خرید باتری ماشین به صورت تلفنی :

02188882222

امدادگران کیان باتری به آدرس اعلامی مشتری مراجعه و باتری را در محل شما نصب خواهند کرد و شما نیز می‌توانید در زمان فرآیند ثبت خرید تا نصب آن به کارهای روزمره خود برسید.

اعزام امداداگر کیان باتری به محل مشتری

با خرید باتری از کیان باتری چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌شود؟

  1. باتری ماشین در محل آدرس مشتری نصب می‌شود.
  2. تست دینام خودرو و باتری مشتری انجام می‌شود تا در صورت نیاز باتری تعویض شود.
  3. مشتریان می‌توانند با تماس تلفنی با مرکز پیام کیان باتری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز برای خرید باتری استفاده کنند.
  4. وجه باتری خریداری شده بعد از نصب از مشتری اخذ می‌شود تا مشتری یک خرید مطمئن داشته باشد.
  5. خدمات گارانتی خریداری شده به مشتریان ارائه می‌شود.
  6. کلیه خدمات حمل و نصب باتری و تست دینام به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

کدام مارک باتری را بخریم؟

در ایران تنوع مارک‌های باتری بسیار زیاد است. بنابراین انتخاب یک باتری شاید برای خریدار گیج‌کننده باشد. اما اگر یک اصل را در بیشتر اوقات در نظر بگیرید انتخاب باتری از بین این همه مارک برای شما آسان‌تر خواهد بود و آن این‌که در بسیاری از محصولات ما فقط شاهد تغییر اسم مارک هستیم و یک کارخانه یک محصول را با برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

انبار کیان باتری

بنابراین شما کارخانه‌های تولیدکننده باتری در ایران را بشناسید راحت‌تر می‌توانید باتری را خریداری کنید.

اسامی کارخانه‌های تولیدکننده باتری خودرو در ایران عبارتند از:

صبا باتری (باتری سازی نیرو)، سپاهان باتری، برنا باتری، آذر باتری، نیرو گستران خراسان، پاسارگاد صنعت باطری، دورنا باتری ارس، وایا باتری، ویستا الکتریک رایکا، آکو باتری (اشجع باطری)

برندهای معروف باتری ایرانی هم اینها هستند:

از محصولات سباهان باتری مارک اوربیتال و سوزوکی، از محصولات صبا باتری مارک واریان، از محصولات وایاباتری برند وایا، از محصولات نیروگستران خراسان مارک توربو و شارک و از محصولات آذر باتری مارک ویگور و آذر، از محصولات برنا باتری مارک برنا و گلوبال، از محصولات دورنا باتری مارک بوشیتا و دورنا و از محصولات آکوباتری می‌توان مارک تینو را نام برد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*