نقاشی در اهرام مصر

کشف نقاشی هایی شبیه سیمپسون‌ها در دل خرابه‌های اهرام مصر + عکس

باستان شناسان موفق شده‌اند نقاشی جالبی را در خرابه های اهرام مصر کشف کنند. این نقاشی به دوران فرعون ها تعلق دارند؛ اما شما را یاد انیمیشن سیمپسون‌ها خواهند انداخت.

چند هزار سال از دوران اوج و شکوفایی تمدن مصر باستان می‌گذرد، ولی هنوز بخش قابل‌توجهی از اخبار باستان شناسی به دوران فرعون ها اختصاص می‌یابد. از تلاش پزشکان آن دوره برای درمان سرطان گرفته تا باورهای خاص کتاب مردگان همگی برای انسان مدرن جذابیت دارند. اخیرا نیز کشف نقاشی هایی عجیب در نزدیکی اهرام مصر خبرساز شده است. نقاشی هایی که به انیمیشن سیمپسون‌ها شباهت دارند.

نقاشی شخصیت سیمپسون ها در نزدیکی اهرام مصر باعث حیرت افراد شده است

نقاشی در اهرام مصر

در ابتدا که تصاویر تابوت Tadi Ist، دختر یکی از کاهنان بلند‌مرتبه مصر باستان منتشر شد، کمتر کسی به سیمپسون‌ها فکر می‌کرد. هرچند وقتی کاربران نقاشی زنی را با پوست زرد، لباس سبز بلند و موهای آبی به‌شکل مستطیل در قسمت داخلی تابوت ۳۵۰۰ ساله دیدند، فورا یاد شخصیت مارج سیمپسون افتادند.

در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران می‌گفتند که اتفاقات مختلف توسط کارتون سیمپسون‌ها پیش‌بینی شده است. هرچند حالا گویا نقاشی های موجود در تابوت های اهرام مصر ساخت این انیمیشن معروف را پیش‌بینی کرده بودند. اگرچه شباهت بین شخصیت نقاشی‌شده و مارج سیمپسون باورکردنی نیست، ولی جمله پیشین صرفا به‌عنوان یک شوخی بین کاربران Reddit رد‌وبدل می‌شود.

کارشناسان باستان شناسی بر این باور هستند که نقاشی موجود در تابوت، Tadi Ist را در حال سفر به دنیای پس از مرگ نشان می‌دهد.

ارزش بالای تابوت دختر کاهن مصری

برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۳ بود که خبر کشف یک گورستان جدید از دوران مصر باستان منتشر شد. در این گورستان افراد بلند‌مرتبه و کاهنان قدرتمند در کنار گنجینه‌های ارزشمند خود دفن شده بودند. در میان آنها نیز تابوت دختر یکی از کاهنان قرار داشت.

باستان شناسان تاکنون اطلاعات ارزشمندی درباره تمدن و آداب‌و‌رسوم مصر باستان به‌دست آورده‌اند؛ اما هنوز برخی زوایای پنهان وجود دارند. به‌عنوان مثال در نقاشی کشف شده در نزدیکی اهرام مصر می‌توان زنی را مشاهده کرد که توسط دوازده کاهن زن احاطه شده است. این افراد نماد ۱۲ ساعت روز هستند و ظاهرا هر ساعت نیز ارزش نمادین خاصی داشت. جالب است بدانید که این صحنه در دیگر تابوت‌ها کم‌نظیر است. به‌همین‌خاطر می‌تواند جزئیات بیشتری را از آداب این تمدن خارق‌العاده آشکار کند.

نقاشی در اهرام مصر

مقامات مصری تابوت‌‌های جدید را یک کشف بسیار مهم قلمداد می‌کنند. مخصوصا اینکه در کنار این تابوت‌ها حدود ۲۵ هزار مجسمه کوچک و بزرگ چوبی و سنگی نیز کشف شده است. در کنار این مجسمه‌ها جواهرات ارزشمندی نیز دفن شده بودند تا در دنیای دیگر صاحبان خود را همراهی کنند.

البته نقاشی پیدا شده در نزدیکی اهرام مصر تنها اثر نشان‌دهنده باورهای پس از مرگ نیست. تعدادی حرز نیز در تابوت‌ها وجود داشتند تا بتوانند فرد متوفی را در برابر وحشت‌های پس از مرگ حفاظت کنند. همچنین نسخه‌ای از کتاب مردگان به طول ۱۳ تا ۱۵ متر در این گورستان قرار داشت که مراحل و اتفاقات پس از مرگ را توضیح می‌داد.

اشیاء موجود در تابوت باستانی

نقاشی کشیده شده از دختر کاهن آمون روی در چوبی تابوت کشیده شده است. هرچند که درون تابوت نیز شگفتی‌هایی برای علاقه‌مندان به باستان شناسی وجود دارد. در کنار مومیایی ظرف‌هایی قرار داشتند که در آنها کبد، شش‌ها، معده و روده فرد متوفی به‌صورت جداگانه قرار گرفته بودند. همچنین درون تابوت مجموعه کاملی از مجسمه‌های کوچک خدای جهان مردگان دیده می‌شود. علاوه بر اینها، یک مجسمه از خدایی به‌نام Ptah-Sokar نیز در تابوت وجود داشت.

نقاشی در اهرام مصر

در دوران پادشاهی کهن مصر (۲۶۸۶ تا ۲۱۸۱ پیش از میلاد) Ptah-Sokar در سرتاسر مصر مورد احترام قرار داشت. در گذشته مصر Ptah نماد خلق و پیشه‌وری بود و Sokar نیز به‌عنوان نماد دنیای پس از مرگ و آیین‌های خاص آن شناخته می‌شد. ترکیب این دو نیز سبب شده بود که پرستش خدایی جدید به‌عنوان مسئول خلق موجودات و ناظر بر شرایط آنها در دنیای پس از مرگ رواج پیدا کند.

نحوه ارتباط فرهنگ مدرن با دنیای باستان واقعا جالب است. شاید افراد زیادی به اخبار علمی علاقه‌مند نباشند، ولی شباهت نقاشی کشف‌شده در نزدیکی اهرام مصر به شخصیت مارج سیمپسون سبب می‌شود که جزئیات یک فرهنگ باستانی مورد توجه عموم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
کشتی خوفو؛ سازه‌ای شگفت انگیز که پس از هزاران سال از زیر خاک بیرون آمد آمد نگاهی به باورهای مصر باستان که خواب را از چشم شما می‌گیرند دانشمندان از کشف معجزه در بقایای مصر باستان خبر دادند چرا در مصر باستان این گنج های ارزشمند را همراه مرده دفن می‌کردند؟ کشف کاروانسرا ۳۵۰۰ ساله سربازان مصری در صحرای سینا برگ جدیدی از تاریخ باستان را رو می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*