سرعت سی پی یو صد برابر

این قطعه کوچک سخت افزاری سرعت سی پی یو شما را صد برابر می‌کند

استارتاپ فنلاندی Flow Computing با تنها یک تراشه قادر است سرعت سی پی یو کامپیوتر را تا صد برابر افزایش دهد! این کار چگونه امکان­‌پذیر است؟

یک استارتاپ نوپای فنلاندی به نام Flow Computing به‌­تازگی از توسعه چیپستی خبر داده که قادر به دو برابر کردن عملکرد پردازشگر کامپیوتر بوده و می‌تواند با برزورسانی­‌های نرم افزاری بعدی، سرعت سی پی یو ها را تا صد برابر افزایش دهد! این خبر که به‌­زعم بسیاری صاحب‌­نظران یکی از جسورانه‌­ترین ادعاها در تاریخ تکنولوژی به شمار می‌رود در صورت تبدیل شدن به واقعیت می­‌تواند تاثیر چشمگیری در تامین توان پردازشی فناوری­‌های هوش مصنوعی و خودروهای خودران داشته باشد.

استارتاپ فنلاندی

این استارتاپ قطعه سخت افزاری جدید خود را «واحد پردازش موازی» توصیف کرده و قصد دارد از طریق آن سرعت پردازنده کامپیوترها را با پیشرفتی خیره­‌کننده روبرو کند.

صد برابر کردن سرعت سی پی یو بدون نیاز به کدنویسی مجدد

فناوری جدید فنلاندی­‌ها از یک تراشه جدید بهره می­برد که وظایف پردازشی سی پی یو را به­طور آنی بهینه‌­سازی کرده و بدون نیاز به هیچگونه انرژی اضافی و بدون هیچ­گونه تولید حرارتی پردازش­‌های سریالی CPU را موازی­‌تر می­کند. به بیان دیگر، Flow Computing مسیر پردازش و انتقال داده‌­های سی پی یو را از یک جاده یک‌­طرفه به اتوبانی چندبانده تبدیل کرده و از این طریق، سرعت و کارآیی آن­ها را به­‌طور قابل توجهی افزایش می­‌دهد

این فناوری، وظایف پردازشی سی پی یو را به بخش­های مختلف نانوثانیه‌­ای تقسیم می­کند تا امکان پردازش چندین دسته مجزای داده به‌­طور همزمان فراهم باشد. به این ترتیب بدون نیاز به تغییر سرعت کلاک یا معماری پردازنده می‌­توان قدرت خروجی آن را به‌­طور قابل توجهی افزایش داد.

سرعت سی پی یو صد برابر

البته برای استفاده بهینه از این تراشه­‌ها لازم است که سازندگان پردازنده‌­ها آن را در مراحل طراحی و ساخت محصولاتشان تعبیه کرده و به مناسب­‌ترین شکل آن را کنار پردازنده‌های اصلی خود به کار بگیرند. این مساله مسلما منجر به تغییر خط تولید پردازنده‌­ها خواهد شد و بعید به نظر می­رسد که به این زودی امکان­‌پذیر باشد! در عین حال، ارتقای چند برابری عملکرد پردازنده بدون نیاز به ایجاد تغییرات گسترده سخت افزاری قابلیتی است که چیپست‌­های استارتاپ Flow Computing را به گزینه­‌ای بسیار جذاب برای تراشه­‌سازان تبدیل می­کند.

Flow از تست موفقیت‌­آمیز تراشه­‌های خود خبر داده و اعلام کرده که قصد دارد با همکاری با کمپانی­‌های بزرگ تولیدکننده تراشه در دنیا ابعاد فعالیت خود را وارد مرحله جدیدی کند.

در گجت نیوز بخوانید:
ژاپنی‌ها نخستین پردازنده بیسیم دنیا را معرفی کردند؛ کامپیوترهای بیسیم نزدیک‌تر از همیشه! اولین کامپیوتر دیجیتالی تاریخ، سال‌ها توسط انگلیسی ها مخفی نگه داشته شد + عکس تمام راهکارهای کاهش دمای پردازنده کامپیوتر (CPU) از ساده تا حرفه‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*