موتورسیکلت باجاج دومینار 250

معرفی موتورسیکلت باجاج دومینار 250؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت در ایران

موتورسیکلت باجاج دومینار 250، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت هندی در بازار ایران است که با پیشرانه خوب و قیمت معقول به گزینه‌ای جذاب برای خرید تبدیل شده است.

شرکت هندی باجاج (Bajaj) پس از فروش قابل قبول دومینار ۴۰۰ در بازار جهانی از نسخه ۲۵۰ سی‌سی این موتورسیکلت با گیربکس روان‌تر، تعلیق نرم‌تر و سواری راحت‌تر رونمایی کرد. این موتورسیکلت با اتکا به همین فاکتورهای مثبت، اکنون به یکی از پرطرفدارترین محصولات باجاج و به نوعی برگ برنده این شرکت تبدیل شده است. در ادامه به بررسی کامل مشخصات باجاج دومینار 250 می‌پردازیم.

مشخصات فنی موتورسیکلت باجاج دومینار 250

موتورسیکلت باجاج دومینار 250

در بخش فنی، باجاج دومینار 250 از موتور تک سیلندر 248.7 سی‌سی خنک شونده با مایع با تکنولوژی ساخت مشابه با KTM Duke 250 بهره‌مند شده است. حداکثر توان انجین حدود ۲۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۳ نیوتن‌متر است که در حدود 6500 دور در دقیقه به‌دست می‌آید. این موتور با یک گیربکس شش سرعته جفت می‌شود و دارای کلاچ لغزنده است.

صفحه کیلومتر موتورسیکلت باجاج دومینار 250

بخش فنی موتورسیکلت باجاج دومینار 250 شامل یک فریم فولادی برای شاسی، دوشاخ جلو وارونه ۳۷ میلی‌متری و مونوشاک عقب قابل تنظیم است. ترمزهای تک دیسک با ABS دو کاناله نیز در این موتورسیکلت به‌کار گرفته شده است. در مورد تجهیزات، فناوری LED کامل برای چراغ جلو تا راهنماها و چراغ عقب وجود دارد. صفحه کیلومترشمار دیجیتال نیز با سرعت‌سنج، دورسنج، ساعت و دو مسافت‌سنج عرضه شده است. همچنین برخی چراغ‌های هشداردهنده روی باک بنزین دیده می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد صفحه کیلومتر دومینار ۲۵۰ یکی از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود، زیرا حتی یک نشانگر دنده هم ندارد.

تجربه سواری با دومینار 250 سی‌سی

بر خلاف ظاهر خشن و نه‌چندان به‌روز دومینار 250، سواری با آن به‌طرز چشمگیری آسان است. کلاچ این موتورسیکلت بسیار نرم و سبک است و دریچه گاز آن روان عمل می‌کند و دارای موقعیت رانندگی مناسبی است. فرمان کمی پهن احساس می‌شود، اما دسترسی به آن آسان است. ارتفاع 800 میلی‌متری زین راننده به افرادی که قدشان بیش از ۱۷۰ سانتی‌متر باشد اجازه می‌دهد تا هر دو پای خود را روی زمین قرار دهند. پهنای زین بزرگ و جنس آن نرم است و با توجه به شکل باک و طراحی جاپایی‌ها، سواری گرفتن از موتورسیکلت، به‌خصوص هنگام رانندگی پرشتاب، آسان و دلنشین حس می‌شود. با وجود تمام صحبت‌ها در مورد وزن زیاد دومینار، هندلینگ آن قابل قبول به‌نظر می‌رسد، اما جای پیشرفت نیز دارد.

با این‌که این موتور برای مانور و و عبور از مناطق مختلف طراحی نشده است، قدرت ترمزها برای عملکردی که دومینار ۲۵۰ ارائه می‌دهد تقریباً مناسب ارزیابی می‌شود. در مورد کیفیت سواری، این موتورسیکلت از کمک‌های مطلوبی بهره‌مند شده است و حس و حال سواری بهتری از برادر بزرگتر خود یعنی دومینار 400 ارائه می‌کند. در همین حال، انجین عملکرد نرم و پر گشتاوری دارد که دومینار ۲۵۰ را به یک موتورسیکلت پر جنب و جوش تبدیل می‌کند که در کنار صدای موتور بسیار دلنشین هم برای سواری لذت‌بخش است و هم برای سرعت و شتاب بالا.

جمع بندی نهایی

نمای عقب موتورسیکلت باجاج دومینار 250

موتورسیکلت باجاج دومینار 250 یک محصول بسیار دوست‌داشتنی است؛ اما سیستم ترمز و وزن نه‌چندان مطلوب آن می‌تواند به نقطه ضعفی آشکار برای آن تبدیل شود. به‌عنوان یک موتورسیکلت برای رانندگی روزمره و شاید حتی یک سفر کوتاه آخر هفته، دومینار ۲۵۰ کاملاً مناسب به‌نظر می‌رسد. زین تقریبا راحت بوده و سواری با این موتور آسان است، تعلیق نرمی دارد و هندلینگ آن نیز به‌طور مناسب انجام می‌شود. به‌علاوه با داشتن ظاهر نسبتا جذاب می‌تواند به گزینه خوبی برای خودنمایی تبدیل شود. نمونه صفر این موتور در بازار کشورمان با برچسب قیمتی 300 میلیون تومان عرضه می‌شود که اگرچه رقم بالایی محسوب می‌شود، اما با نگاهی به رقبای مستقیم و جدی دومینار ۲۵۰ می‌توان دریافت که ارزش خرید این نسخه در رنج قیمتی اعلام شده بسیار بالاست.

همچنین بخوانید:
نخستین موتورسیکلت ۸ سیلندر جهان توسط چینی ها به میدان آمد + عکس و مشخصات نسل جدید موتورسیکلت بنلی TRK 702S رونمایی شد بندا LFC700 ، نسل جدید موتورسیکلت محبوب بازار ایران با طراحی جذاب معرفی شد