موتورسیکلت 8 سیلندر چینی

نخستین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به میدان آمد + عکس و مشخصات

کمپانی چینی گریت وال (GWM) در جدیدترین جاه‌طلبی خود به سراغ تولید اولین موتورسیکلت 8 سیلندر DCT جهان با نام SOUO S2000 رفته است.

در گذشته شایعات زیادی مبنی بر رونمایی از شرکت انحصاری ساخت موتورسیکلت گریت وال موتور چین (GWM) به گوش می‌رسید. این برند که SOUO نام دارد کمی بعد از تاسیس و به‌تازگی با معرفی دو موتورسیکلت قدرتمند S2000 ST و S2000 GL در نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت پکن 2024 نظرات مثبت بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. این دو محصول از نظر قدرت یکسان و از نظر امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.

موتورسیکلت 8 سیلندر گریت وال؛ شیر کهن چینی ها

موتورسیکلت 8 سیلندر

کمپانی گریت وال (GWM) نوزدهمین خودروساز بزرگ جهان پس از سوبارو و نیسان است و برندهایی مانند اورا، هاوال، تانک و گریت وال را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. این شرکت به‌تازگی نسل جدید موتورسیکلت های برند فرعی SOUO را معرفی کرده است. راه‌اندازی برند «سوئو» همچنین به‌طور غیر مستقیم جاه‌طلبی GWM برای رقابت با برند پیشرو صنایع موتورسیکلت جهان، یعنی هوندا را نشان می‌دهد.

اگرچه گریت وال اطلاعات دقیقی از این محصول را فاش نکرده است، اما مشخصات فنی موتور را نیز پنهان نکردند. این به این دلیل است که Souo S2000 GL و S2000 ST اولین موتورسیکلت تولیدی هستند که از یک موتور 8 سیلندر تخت 2000 سی‌سی همراه با یک گیربکس 8 سرعته DCT (دو کلاچه) نیرو می‌گیرند.

برای مقایسه، موتورسیکلت مشهور Gold Wing از یک موتور شش سیلندر Unicam SOHC با حجم 1833 سی‌سی استفاده می‌کند؛ در حالی که S2000 GL و ST از سیستم DOHC استفاده می‌کنند. با این حال، طرح بال طلایی S2000 GL و ST شامل یک قاب آلومینیومی ریخته‌گری است که با دوشاخه‌های تیرچه‌ای به سبک Hossack در جلو و کمک‌فنرهای تکی در عقب مطابقت دارد. جالب اینجاست که از همین مفهوم در Gold Wing و BMW K1600 نیز استفاده شده است.

برای کسانی که فکر می‌کنند GWM فقط از Gold Wing و K1600 تقلید می‌کند، باید گفت که این سیستم تعلیق به‌دلیل عوامل مهندسی، بیشتر برای موتورسیکلت‌های بزرگ و سنگین مناسب است. این به این دلیل است که سبک Hossack نه‌تنها جلوه فنری نرمی دارد، بلکه از شیرجه ناشی از ترمزهای ناگهانی و سنگین نیز جلوگیری می‌کند.

نمای جانبی موتورسیکلت SOUO S2000

با این حال، طراحی S2000 GL و ST از همان قالب Gold Wing پیروی نمی‌کند؛ به‌خصوص شکل بدنه زاویه‌دار و مثلثی‌تر. گریت وال ادعا می کند که در ساخت این موتور سیکلت از نقاشی شیر در تاریخ چین الهام گرفته شده است.

ویژگی‌های خاص SOUO S2000

نمای کلاستر موتورسیکلت SOUO S2000

سایر ویژگی‌های قابل توجه این موتورسیکلت 8 سیلندر چینی عبارتند از گرم‌کن صندلی، شیشه جلو برقی، نورپردازی فول ال ای دی، ترمزهای دو پیستون شعاعی برمبو، نظارت بر نقاط کور، سیستم صوتی، ترمز دستی الکترونیکی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، دکمه تنظیم مانع باد و دنده عقب الکترونیکی. همچنین از آنجایی که S2000 با گیربکس DCT تغذیه می‌شود، دکمه‌های حالت خودکار و نیمه اتوماتیک نیز علاوه بر عملکرد «کروز کنترل» وجود دارند.

همچنین بخوانید:
گران ترین موتورسیکلت های جهان نگاهی به قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان با قابل اعتمادترین موتورسیکلت های جهان آشنا شوید نسل جدید کاوازاکی نینجا، موتورسیکلت افسانه ای ژاپنی در ۲ نسخه رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*