سقوط موشک چینی ها

موشک چینی ها بر سر مردم کشور خودشان فرود آمد + ویدیو

ویدیویی که در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده، حاکی از سقوط موشک چینی ها در یک منطقه پرجمعیت این کشور و بر سر مردم خودشان است.

اخیرا ویدیویی توسط کاربران در شبکه اجتماعی ویبو در حال دست به دست شدن است که در آن صحنه سقوط بقایای پیشران یک موشک چینی در نزدیکی یک منطقه مسکونی، ثبت شده است. البته گفته می‌شود خوشبختانه این سقوط هیچ آسیب جانی بر جای نگذاشته است.

سقوط موشک چینی ها بر سر مردم خودشان

موشکی که در این ویدیو دیده می‌شود در واقع موشک لانگ مارچ 2 سی (Long March ۲C) است که برای انتقال ماهواره SVOM به فضا در روز 22 ژوئن یا 2 تیر از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ پرواز کرده بود.

اگرچه این پرتاب موفقیت‌آمیز بود، ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو حاکی از این است که اندکی بعد از پرتاب، بقایایی از موشک ماهواره‌بر لانگ مارچ 2 سی در اطراف یک منطقه مسکونی پرجمعیت به نام گایدینگ در استان گوئیژو چین سقوط کرده است.

در ویدیوها و تصاویر دیگری که از سقوط موشک چینی ها منتشر شده، مشخص است که مردم محلی در حال فرار از منطقه برای حفظ جان خود هستند. بد نیست بدانید موشک لانگ مارچ 2 سی از پیشرانه هایپرگولیک، تتروکسید نیتروژن و دی متیل هیدرازین نامتقارن برخوردار است که همگی سمی هستند و می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی به‌دنبال داشته باشند.

گفتنی است، معمولا و در عموم کشورهای جهان، مقامات برای مناطقی که در معرض خطر چنین اتفاقاتی هستند، دستور تخلیه موقت برای مدت زمان عملیات را صادر می‌کنند تا از هر نوع خسارت جانی احتمالی جلوگیری شود؛ ولی در عملیات پرتاب موشک چینی ها، این اتفاق رخ نداده است.

ماموریت SVOM ماموریتی مشترک بین اداره ملی فضایی چین (CNSA) و مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه (CNES) محسوب می‌شود که هدف آن بررسی تشعشعات ناشی از انفجارهای پرتو گاما با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارهای علمی فرانسوی و چینی مانند تلسکوپ میکروکانالی اشعه ایکس یا تلسکوپ تخصصی متمرکز بر اشعه ایکس است.

سقوط موشک لانگ مارچ 2 سی

انفجارهای پرتو گاما در واقع مجموعه‌ای از انفجارهای شدید الکترومغناطیسی هستند که گمان می‌رود در زمان مرگ ستارگان بزرگ یا برخورد ستارگان ایجاد می‌شوند. محققان امیدوارند درک کامل‌تر این پدیده، آن‌ها را به شناخت دقیق‌تری درباره نحوه تکامل سیاره‌ها یا تشکیل سیاه‌چاله‌ها برساند.

عملیات پرتاب ماهواره SVOM بیست‌ونهمین پرتاب فضایی کشور چین در سال 2024 بود که در واقع بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر برای انجام 100 پرتاب در سال 2024 محسوب می‌شود.

حتما بخوانید:
ماهواره جاسوسی کره شمالی هنوز پرتاب نشده منفجر شد ایرباس از پهپاد بدون سرنشین و پیشرفته وینگمن رونمایی کرد + تصاویر با صفحه طلائی آشنا شوید؛ پیام عجیب ناسا به موجودات فضایی راه حل جدید دانشمندان برای پیدا کردن موجودات فضایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*