کیا کارنیوال ۲۰۲۵

کیا کارنیوال ۲۰۲۵، غول 7 نفره کره‌ای با قیمتی برابر ماشین چینی‌های ایران روانه بازار شد

شرکت کیا موتورز نسخه ۲۰۲۵ مینی ون کاربردی کیا کارنیوال را با امکانات به‌روز، پیشرانه جدید و قیمتی کمتر از محصولات چینی هم‌رده در بازار ایران معرفی کرد.

مینی‌ون‌ها بدون شک یکی از کاربردی‌ترین خودروهای خانوادگی محسوب می‌شوند که اگرچه در بازار ایران طرفدار خاصی ندارند، اما در بازار کشورهای آمریکایی و برخی کشورهای آسیایی شرقی از فروش بالایی برخوردار هستند. این خودروها با دارا بودن فاکتورهای یک خودرو شاسی بلند و البته فضای بسیار بیشتر به یک گزینه اکونومی و پرطرفدار در حوزه خودروهای خانوادگی و مسافرتی تبدیل شده‌اند. یکی از مشهورترین محصولات این سگمنت خودرویی کیا کارنیوال است که کمپانی کره‌ای پس از عرضه آخرین نسل این خودرو از سال ۲۰۲۲ تا به امروز، اکنون نسل جدید این MPV دوست داشتنی را با مدل ۲۰۲۵ به بازار جهانی عرضه کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو همراه ما باشید.

کیا کارنیوال ۲۰۲۵، الهام گرفته شده از EV9

کیا کارنیوال ۲۰۲۵

نسخه جدید کیا کارنیوال با استایل جدیدی معرفی شده و به‌روزرسانی‌های جذابی برای جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب دریافت کرده که به‌نظر الهام گرفته شده از کراس اوور سه ردیفه برقی EV9 است. در واقع شرکت کیا موتورز (KIA Motors) سعی کرده تا به این خودرو استایل و حس یک خودرو SUV را القا کند تا بدین ترتیب علاوه بر رقابت در عرصه مینی ون‌ها، به گزینه‌ای وسوسه‌انگیز در بازار کراس اوورهای سه ردیفه نیز تبدیل شود. نسل جدید این خودرو با افزایش قابل توجه قیمت نسبت به نسخه سال قبل و در 9 تریم متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی Kia Carnival 2025

نسخه پایه کارناوال جدید از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قدرت 287 اسب بخار استفاده می‌کند که توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تغذیه می‌شود. کیا همچنین نسخه هیبرید این خودرو را با پیشرانه جدید ارائه می‌دهد که دارای یک سیستم هیبریدی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و موتور برقی است و قدرت ترکیبی آن به ۲۴۲ اسب بخار می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و از آنجایی ‌که قوای محرکه یاد شده از نوع پلاگین هیبریدی نیست بنابراین حالت برقی وجود ندارد. لازم به ذکر است تمامی نسخه‌های کیا کارناوال با سیستم محرک دیفرانسیل جلو عرضه شده و خبری از نسخه چهار چرخ محرک در این خودرو نیست.

امکانات رفاهی و ایمنی مینی ون کیا کارنیوال جدید

نمای داشبورد کیا کارنیوال ۲۰۲۵

تیپ فول SX این خودرو از امکاناتی نظیر دو نمایشگر 12.3 اینچی کلاستر راننده و اطلاعات سرگرمی مرکزی مجموعا 24.6 اینچ، نمایشگر هدآپ دیسپلی 11 اینچی، دوربین ثبت وقایع دید در شب داخل و خارج خودرو، صندلی‌های VIP Lounge ردیف دوم، صندلی‌های Slide-Flex با قابلیت چرخش ردیف دوم، نمایشگر 14.6 اینچی ردیف دوم، آینه دید عقب دیجیتال، دوربین 360 درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های چرمی گرم‌کن و سردکن‌دار، چراغ های تمام LED و سیستم Kia Safety Technology شامل فناوری ترمز اضطراری خودکار، سییستم کمکی جلوگیری از برخورد در نقطه کور، دستیار جلوگیری از برخورد متقابل از عقب، سیستم کمکی رانندگی بزرگراه و کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری با توقف و حرکت بهره می‌برد.

همچنین تمامی نسخه‌ها به امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، آینه‌های تاشو برقی به‌همراه گرم‌کن، سیستم تهویه اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سنسور نور و باران و… مجهز شده‌اند.

قیمت جهانی

لازم به ذکر است این خودرو در تمامی تریم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شده است و به‌طور متوسط خریداران باید حدود ۲۹۰۰ دلار بیشتر نسبت به قبل پرداخت کنند، اما قیمت مدل فول SX پرستیژ افزایش ۳۹۰۰ دلاری را نسبت به مدل ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. همچنین برای خرید ارزان‌ترین نسخه کیا کارنیوال ۲۰۲۵ باید حدود ۳۸ هزار دلار معادل 2 میلیارد و 280 میلیون تومان پرداخت کرد. فروش مدل استاندارد کیا کارنیوال ۲۰۲۵ از همین حالا شروع شده، اما مدل هیبریدی از پاییز 2024 راهی نمایندگی‌ها خواهد شد. در جدول زیر قیمت تمامی مدل‌های این خودرو را مشاهده نمایید:

نام مدلقیمت مدل ۲۰۲۵ (دلار)
LX$۳۷,۸۹۵
LXS$۳۹,۸۹۵
EX$۴۲,۰۹۵
SX$۴۶,۹۹۵
SX Prestige$۵۱,۹۹۵
LXS Hybrid$۴۱,۸۹۵
EX Hybrid$۴۴,۰۹۵
SX Hybrid$۴۸,۹۹۵
SX Prestige Hybrid$۵۳,۹۹۵

برای شناخت رقبای هم‌سگمنت این خودرو در بازار ایران پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب مقایسه هایما 7X ایران خودرو وسوبا M4 فردا موتورز را مطالعه کنید. باید اشاره کرد که با توجه به برچسب قیمتی ذکر شده برای نسخه پایه کارنیوال 2025، این خودرو تا حدودی در یک رده قیمتی با محصولات ذکر شده در بازار ایران قرار می‌گیرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نیسان مورانو ۲۰۲۵؛ هرآنچه که باید از نسل جدید شاسی بلند جذاب ژاپنی بدانیم شاسی بلند چری فنگیون T6 پلاگین هیبرید معرفی شد کایی کونلون iHD، شاسی بلند جذاب زیرمجموعه جدید چری با قیمت زیر 1 میلیارد تومان معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*