خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

شاسی بلند برقی کیا EV9 رونمایی شد؛ پرچمدار کره‌ای با صندلی‌های خلبانی + ویدیو

کیا EV9 یک شاسی بلند سایز متوسط و تمام برقی از شرکت کره‌ای کیا است که قصد دارد تا تجمل و کارایی را با هم پیوند بزند. در ادامه با تصاویر زیبا و مشصخات فنی جذاب آن آشنا می‌شویم.

ناوگان خودروهای برقی کیا، روز به روز در حال کامل‌تر شدن است. از الماس‌هایی مثل کیا EV6 GT گرفته تا خودروهای عجیب و غریبی مثل آیونیک 5 و آیونیک 6 را می‌توانید در این خانواده پیدا کنید. جای خالی یک شاسی بلند برقی همیشه در این خانواده احساس می‌شد؛ البته کراس اور کیا نیرو EV تا حد ممکن، این خلاء را پر می‌کرد. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و داشبورد و تصاویر زیبای خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024 همراه می‌شویم و آن را بهتر می‌شناسیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

این خودرو یک شاسی بلند سایز متوسط، تمام برقی و سه ردیفه به حساب می‌آید که پیش نمایشی از آن را در قامت یک خودرو مفهومی در سال گذشته دیده بودیم. کیا EV9 کانسپت که دقیقا در اواسط سال 2021 به روی صحنه آمده بود از یک تغییر بزرگ و جذاب در خط تولید کیا خبر می‌داد. البته فعلا در مورد مشخصات فنی و جزئیات دقیق این خودرو، هیچ خبری به صورت رسمی منتشر نشده است، اما سعی می‌کنیم تا هرچه می‌دانیم را با شما در اشتراک بگذاریم.

مشخصات فنی و امکانات کیا EV9 مدل 2024

ماشین الکتریکی Kia EV9

شرکت کیا قصد دارد تا سال 2027، دقیقا 15 خودرو تمام برقی را به جهان معرفی کند و EV9 هم یکی از این خودروها به‌حساب می‌آید. EV9 قرار است تا به طور خاص، با غول‌های نامداری مثل تسلا مدل X و ریویان R1S رقابت کند؛ پس حدس می‌زنیم که مشخصات فنی مشابهی هم داشته باشد.

ماشین الکتریکی Kia EV9

شاسی بلند ریویان R1S حتی در نسخه استاندارد خود، دو موتور الکتریکی با توان 600 اسب بخار را دارد که این پارامترها در نسخه پرچمدار، به 4 موتور برقی و 800 اسب بخار جهش می‌کند. تسلا مدل X هم تقریبا داستان مشابهی دارد، اما نسخه پرچمدار آن با سه موتور الکتریکی می‌تواند قدرت 1020 اسب بخار را تولید کند. کیا EV9 هم احتمالا از سیستم دو موتوره و AWD استفاده کند و توان آن بین 500 تا 800 اسب بخار متغیر باشد.

ماشین الکتریکی Kia EV9

باتری‌های استفاده شده در نسخه پروتوتایپ این محصول یعنی کیا EV9 کانسپت، در هر بار شارژ شدن می‌توانستند چیزی معادل 440 کیلومتر را طی کنند. این عدد احتمالا در نسخه نهایی هم تغییری نکند و شاید ظرفیت باتری‌ها در حدود 70 تا 90 کیلو وات ساعت باشند. از آن‌جایی که خودروهای برقی به آینده تعلق دارند، با قاطعیت می‌توان گفت که آپشن‌ها و امکانات شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024 در بالاترین سطح خواهد بود و شامل موارد زیر خواهد شد:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • اتولایت و دی لایت
  • سانروف برقی دو تکه
  • رادار نقطه کور
  • سنسور پارک در جلو و عقب
  • دوربین دنده عقب
  • نمایشگر دیجیتال و لمسی دوال اسکرین با ابعاد 12.3 اینچ
  • صندلی‌های تمام برقی در ردیف جلو با گرم‌کن و سردکن
  • شارژر وایرلس
  • دستگیره‌های درب پاپ اوت

طراحی ظاهری، ابعاد و اتاق و داشبورد کیا EV9

ماشین الکتریکی Kia EV9

ظاهر کیا EV9 دقیقا شبیه به یک جعبه مکعبی‌شکل است و نشانه‌ای از کوپه بودن ندارد و احتمالا ابعاد آن هم شامل 5 متر طول و 2.2 متر عرض باشد. نمای جلویی، اوج مدرن بودن این خودرو را به تصویر می‌کشد و از جلو پنجره‌ یک تکه با چراغ‌های تمام LED ساخته شده و در نمای کناری، رینگ‌های 21 اینچی با هندسه‌ی آیرودینامیکی را داریم. در نمای عقب هم این چراغ‌ خطرهای خلاقانه‌ هستند که اوج هنر کره‌ای‌ها را فریاد می‌کشند. همچنین اسپویلر سقفی و آنتن کوسه‌ای هم در این قسمت به‌چشم می‌آیند.

ماشین الکتریکی Kia EV9

زمانی که به کابین و اتاق شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024 وارد می‌شوید، چیزی به جز تعریف آینده به ذهن شما نمی‌رسد! کابین خودرو برقی کیا EV9 با تمام ماشین‌های جهان فرق دارد و کنسول وسطی آن به داشبورد وصل نمی‌شود. همچنین غربیلک فرمان هم چهار پره دارد که در نوع خود، بدون همتا است.

خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

روی داشبورد کیا EV9 می‌توانید دو نمایشگر لمسی و دیجیتالی با ابعاد 12.3 اینچ را پیدا کنید که در ترکیب با تریم سفید و خاکستری، چیزی شبیه به یک اثر هنری را خلق کرده‌اند. البته باید قبول کنیم که داشبورد شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024 نسبت به تمام خودروهای الکتریکی جهان، واقعا شلوغ و پر از دکمه‌های فیزیکی است.

خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کیا EV9 که شاید شما را به یاد لندرور دیفندرهای قدیمی بی‌اندازد، به صندلی‌های نیمکتی آن در ردیف دوم مربوط می‌شود. این صندلی‌ها می‌توانند به‌صورت آزادانه تا 360 درجه بچرخند و چیزی شبیه به نیمکت‌های رستورانی را خلق کنند.

خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

همچنین صندلی‌های ردیف دوم و سوم کاملا تخت می‌شوند و فضای صندوق عقب را به یک انباری بزرگ تبدیل می‌کنند. علاوه بر صندوق عقب، شما می‌توانید وسایل خود را در زیر کاپوت یا به اصطلاح «قسمت فرانک» هم مخفی کنید (ترکیب کلمه فرانت و ترانک به معنای صندوق جلو).

قیمت شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

خودرو شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024

در حال حاضر هیچ عددی از سوی کره‌ای‌ها اعلام نشده است، اما حدس می‌زنیم که قیمت شاسی بلند برقی کیا EV9 مدل 2024 در نسخه پایه، از 50 هزار دلار شروع شود و در تریم پرچمدار به 70 هزار دلار برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*