هوش مصنوعی آنر دیپ فیک

هوش مصنوعی آنر به جنگ ویدیوهای دیپ فیک می‌رود

کمپانی آنر قصد دارد قابلیت تشخیص ویدیوهای دیپ فیک از طریق هوش مصنوعی را به گوشی های پرچمدار خود اضافه کند. این قابلیت چگونه کار می‌کند؟

بر اساس گزارش‌های موجود، کلاهبرداری از طریق ویدیوهای دیپ فیک به‌لطف توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد مانند میدجرنی یا OpenAI در سال 2023 حدود 3000 درصد افزایش پیدا کرد. این مساله آماری نگران‌کننده برای کاربران و گوشی‌سازان به شمار رفته و خطرات امنیتی فراوانی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت. در همین زمینه آنر تصمیم گرفته به کمک هوش مصنوعی اختصاصی خود به جنگ ویدیوهای دیپ فیک برود.

آنر چگونه قصد دارد به کمک هوش مصنوعی ویدیوهای دیپ فیک را شناسایی کند؟

کمپانی چینی Honor اعلام کرده که بزودی تعدادی از محصولات پرچمدار خود را به قابلیت تشخیص ویدیوهای دیپ فیک از طریق هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد و در صورت تشخیص استفاده از هوش مصنوعی در هر ویدیو به کاربران هشدار خواهد داد.

تشخص ویدیو Deepfake

این قابلیت هوش مصنوعی که در گوشی‌های آینده آنر تعبیه خواهد شد، ویدیوها را به‌صورت فریم به فریم اسکن کرده و مواردی ماننداختلالات نورپردازی، ارتباط چشمی، شفافیت تصویر، نرخ فریم و سایر پارامترها را بررسی خواهد کرد تا ایراداتی که توسط چشم غیرمسلح کاربران شناسایی نمی‌شوند را تشخیص دهد.

در صورت مشاهده هرگونه ناسازگاری در ویدیوهای پخش شده در گوشی، پیام پاپ‌آپی روی نمایشگر نشان داده شده و به کاربر در خصوص استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر چهره و تعویض صورت اخطار خواهد داد.

هوش مصنوعی آنر دیپ فیک

این قابلیت هوش مصنوعی آنر در ابتدا تنها برای تماس‌های ویدیویی در دسترس خواهد بود؛ اما در ادامه قطعا شاهد استفاده از این توانمندی گوشی‌های آنر در تشخیص ویدیوهای فیک در پلتفرم‌هایی مثل X یا اینستاگرام خواهیم بود.

آنر به کمک AI ریسک ابتلا به نزدیک‌بینی را کاهش می‌دهد

برنامه‌های خلاقانه آنر برای هوش مصنوعی تنها به شناسایی ویدیوهای دیپ فیک خلاصه نمی‌شود؛ چراکه این کمپانی درصدد است با استفاده از AI احتمال ابتلا به نزدیک‌بینی چشم را نیز در کاربرانش کاهش دهد.

این قابلیت جذاب آنر که «AI Defocus Eye Protection» نام دارد قادر است صفحه نمایش گوشی‌های آنر را به شیشه‌هایی ناکانونی با توانایی کنترل میزان فوکوس تبدیل کند که می‌توانند میدان دید کاربر را به‌گونه‌ای عریض کنند که خطر ابتلا به نزدیک‌بینی در او کاهش یابد.

رفع نزدیک بینی با هوش مصنوعی

به بیان دیگر، گوشی‌های پرچمدار آینده آنر قادر خواهند بود با اسکن محل دید کاربر، ناحیه اطراف نقطه دید او را از فوکوس خارج کرده و دید مرکزی شفافی به او ارائه دهند. این کمپانی ادعا کرده که فناوری جدیدش قادر است پس از گذشت 25 دقیقه مطالعه روی صفحه نمایش گوشی، میزان نزدیک‌بینی گذرای چشم را به‌طور متوسط به اندازه 13 درجه کاهش دهد.

به نظر می‌رسد آنر بر خلاف سایر گوشی‌سازان تصمیم گرفته استفاده‌های عملیاتی‌تری را برای هوش مصنوعی در نظر گرفته و پا را از سطح ارائه قابلیت‌های ویرایش عکس یا ترجمه متون فراتر بگذارد. هر دو قابلیت مورد اشاره در این متن البته پیش‌تر توسط آنر به‌طور رسمی رونمایی و معرفی شده بودند. ویژگی تعقیب چشم کاربر از طریق هوش مصنوعی همان‌طور که اشاره شد در گوشی‌های پرچمدار آتی آنر تعبیه خواهند شد؛ هرچند که به نظر می‌رسد برخی از پرچمداران کنونی این کمپانی نیز قادر به بهره بردن از این ویژگی‌ها خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی لوکس آنر Magic 6 RSR پورشه دیزاین معرفی شد؛ گرانقیمت، فاخر و زیبا! اولین هدفون بی سیم مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد گوشی آنر ٢٠٠ لایت با نمایشگر درخشان اولد و امکانات هوش مصنوعی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*