دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ

دوربین بعدی پرچمدار سامسونگ، شاید 200 مگاپیکسلی باشد

سامسونگ از سه حسگر جدید و جذاب رونمایی کرده که همگی پتانسیل استفاده در دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ را دارند. در ادامه با این حسگرها بیشتر آشنا خواهیم شد.

صبح امروز سامسونگ از سه حسگر مختلف موبایل رونمایی کرد که می‌تواند تصویربرداری را در گوشی‌های پرچمدار و میان رده آینده این کمپانی با پیشرفت‌هایی باورنکردنی روبرو کند.

این سه حسگر عبارتند از:

  • ISOCELL HP9, 200MP
  • ISOCELL GNJ, 50MP
  • ISOCELL JN5, 50MP

هریک از این سه حسگر قابلیت‌های منحصربفرد خود را داشته و می‌تواند در گوشی‌های پرچمدار و میانرده سامسونگ به کار گرفته شود.

سه حسگر جدید سامسونگ که می‌توانند در ماژول دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ به کار روند

در ادامه هریک از سه سنسور ISOCELL جدید سامسونگ را با جزئیات بیشتر معرفی کرده و پتانسیل‌های هریک در پرچمداران آینده سامسونگ را تشریح خواهیم کرد.

ISOCELL HP9؛ دویست مگاپیکسلی با توانمندی‌های باورنکردنی تله فوتو

حسگر ISOCELL HP9 سامسونگ از 200 میلیون پیکسل 0.56 میکرونی تشکیل شده و در مجموع، اندازه‌ای 1/1.4 اینچی دارد. این حسگر با بهره‌گیری از یک میکرولنز با شکست نور بالا که از جنس جدیدی ساخته شده توانمندی جذب نور بسیار بالایی داشته و ضمن آنکه 12% حساسیت نور بالاتری دارد، فوکوس خودکار را نیز 10 درصد ارتقا می‌دهد.

حسگر ISOCELL سامسونگ

حسگر HP9 همچنین به لطف فناوری تتراپیکسل که 16 پیکسل مختلف ( 4 در 4) را در یک حسگر 12 مگاپیکسلی ادغام می‌کند عملکرد بسیار خوبی در شرایط نوری نامناسب دارد. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که تصاویر پرتره ثبت شده توسط این دوربین شفاف‌تر از قبل باشند و حتی در نور کم نیز افکت بوکه قابل قبولی ثبت شود.

این حسگر همچنین از الگوریتم‌های موزاییک‌زنی مجدد (Remosaic Algorithm) بهره برده و مدهای بزرگنمایی دو و چهار برابری را ارائه می‌دهد. ترکیب این حسگر با یک ماژول تله فوتو با توانایی بزرگنمایی سه برابری می‌تواند حداکثر بزرگنمایی نوری ماژول دوربین را به 12X برساند.

ISOCELL GNJ؛ پیکسل دوگانه با مصرف انرژی پایین‌تر

ISOCELL GNJ یک حسگر 50 مگاپیکسلی Dual Pixel با حسگرهای یک میکرونی است که اندازه‌ای 1/1.57 اینچی دارد.

دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ

هریک از پیکسل‌های به کار رفته در این حسگر از دو دیود نوری مجزا بهره می‌برند که امکان فوکوس خودکار سریع و دقیق، همانند چشم انسان، را به حسگر می‌بخشد. این حسگر همچنین جزئیات مربوط به رنگ‌ها را نیز به‌سرعت شناسایی و با دقت ثبت می‌کند تا کیفیت تصاویر آن بسیار بالا باشد.

حسگر GNJ همچنین فناوری دوال‌پیکسل را با قابلیت‌های بزرگنمایی پیشرفته خود ادغام می‌کند تا رزولوشن تصاویر خروجی بالاتر باشد. علاوه بر این، تعبیه یک لایه ضد شکست نور با ضریب انتقال بالا و میکرولنز اختصاصی سامسونگ با شکست نور بالا ضمن آن که انتقال نور در این حسگر را ارتقا می‌دهد باعث کاهش بازتاب از آن نیز خواهد شد.

همچنین استفاده از مواد عایق‌بندی تاشه عمیق (DTI) در ساخت این لنز نیز به بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط آن کمک خواهد کرد.

سنسور ISOCELL GNJ سامسونگ همچنین در مد پیش‌نمایش و در حالت ضبط ویدیو 4K به‌ترتیب 29 و 34 درصد مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به قبل خواهد داشت و به همین دلیل می‌تواند یکی از کاندیداهای استفاده در دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ باشد.

ISOCELL JN5؛ عملکرد متنوع و کاربری گسترده

دیگر حسگر جدید سامسونگ نیز مدل JN5 با اندازه 1/2.76 اینچی است که 50 مگاپیکسلی بوده و از پیکسل‌های 0.64 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

حسگر JN5 سامسونگ

فناوری Dual VTG به کار رفته در این حسگر میزان نویز در نور کم را به حداقل رسانده و تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تری را در شب ثبت می‌کند. این حسگر همچنین از تکنولوژی Super Quad Phase Detection برای تنظیم میزان فوکوس افقی و عمودی استفاده کرده و دقیق‌ترین جزئیات سوژه‌های متحرک را بدون کم و کاست ثبت می‌کند.

علاوه بر این، تکنولوژی DSG نیز با تقویت اطلاعات نوری دو سیگنال، تبدیل آن‌ها به سیگنال دیجیتال و ادغام آن‌ها به یک جریان داده دامنه رنگ را ارتقا داده و محدوده رنگی گسترده‌تری را شکل می‌دهد. در کنار این قابلیت همچنین الگوریتم‌های موزاییک‌زنی مجدد سخت افزاری هم نه تنها سرعت عکس‌برداری را افزایش می‌دهد؛ بلکه امکان بزرگنمایی ریل‌تایم حین ثبت تصاویر را نیز فراهم می‌کند.

طراحی باریک این حسگرها همچنین باعث خواهد شد که سنسور JN5 سامسونگ امکان استفاده از انواع مختلف دوربین اعم از عریض، فوق عریض، تله فوتو یا حتی سلفی را داشته باشد و تجربه‌ای عالی را در هریک ارائه دهد.

سه حسگر جدید گفته‌شده همگی می‌توانند گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده در ماژول دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ به‌عنوان دوربین اصلی یا جانبی باشند. با این حال باید دید تصمیم سامسونگ در خصوص این حسگرها در نهایت چه خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
دو حسگر تصویر جدید ISOCELL Vizion سامسونگ معرفی شد سامسونگ از حسگر دوربین ایزوسل JN1 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد سامسونگ فقط دوربین گلکسی اس ۲۵ اولترا را ارتقاء می‌دهد، نسخه پایه و پلاس تغییری نمی‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*