حسگر دوربین ایزوسل JN1

سامسونگ از حسگر دوربین ایزوسل JN1 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

حسگر دوربین ایزوسل JN1 سامسونگ – ISOCELL JN1 معرفی شد. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارای پیکسل‌هایی به اندازه ۰.۶۴ میکرومتر است و در گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد.

سامسونگ از جدیدترین حسگر دوربین خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. در حسگر دوربین ایزوسل JN1 اندازه هر پیکسل به ۰.۶۴ میکرومتر کاهش پیدا کرده است که برای سامسونگ یک موفقیت بی سابقه محسوب می‌شود.

این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی که در اندازه ۲.۷۶/۱ اینچ است فقط مختص به گوشی‌های پرچمدار نخواهد بود و از آن در گوشی‌های میان رده نیز استفاده خواهد شد. سامسونگ از فناوری ISOCELL 2.0 در حسگر جدید خود استفاده کرده است که در نهایت به حساسیت بیشتر در برابر نور و دقت رنگ بیشتر منجر خواهد شد. همچنین؛ دیگر شاهد نشت نور از یک پیکسل به پیکسل‌های کناری نخواهیم بود.

حسگر دوربین ایزوسل JN1

علاوه بر این حسگر دوربین ایزوسل JN1 از فناوری تتراپیکسل بهره می‌برد که ۴ پیکسل را در هم ادغام می‌کند تا یک پیکسل بزرگ ۱.۲۸ میکرومتری تشکیل شود. خروجی این فناوری تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی با نویز کمتر خواهد بود. همچنین این فناوری سبب می‌شود که HDR به صورت مستمر فعال باشد و تصاویر به طور همزمان با دو اکسپوژر ثبت شوند.

قابلیت فوکوس تشخیص فاز نیز بهبود پیدا کرده است و حالا تحت عنوان Double Super PD شناخته می‌شود. سامسونگ همچنین به منظور ارتقا سرعت و دقت فوکوس خودکار اقدام به باز طراحی لنز ماکرو روی پیکسل‌های ISOCELL JN1 کرده است.

حسگر دوربین ایزوسل JN1

عضو جدید حسگرهای ایزوسل سامسونگ توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه را دارد، اما برای استفاده از حداکثر توانایی آن باید پردازنده مورد استفاده در گوشی مورد نظر نیز از آن پشتیبانی کند.

سامسونگ تولید انبوه حسگر دوربین ایزوسل JN1 را آغاز کرده است. بنابراین؛ به زودی شاهد عرضه اولین گوشی مجهز به این حسگر خواهیم بود.