بهترین بازی های MMO

بهترین بازی های MMO سال 2021 که منتظرشان هستیم

اگر به عناوین آنلاین چندنفره گسترده علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های MMO سال 2021 که در انتظارشان هستیم، آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های MMO سال 2021 پرداخته‌ایم که قرار است در نیمه دوم سال عرضه شوند و جذابیت‌های زیادی دارند.

سال 2020 برای صنعت بازی به خوبی سپری شد اما سال 2021 هیجان انگیزتر به نظر می‌رسد و اگرچه نیمی از آن سپری شده اما غافل‌گیری‌های زیادی در انتظار بازی‌دوستان است. در این میان، یکی از ژانرهایی که می‌تواند در چند ماه آتی، بسیار پرسر و صدا ظاهر شود، ژانر MMO است و بازی‌های بزرگی در راه هستند که برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب خواهد بود. البته ناگفته نماند که بعضی از این آثار ممکن است با تأخیر رو به رو شوند که با توجه وسعت و چالش‌های توسعه‌ی آن‌ها، اتفاق عجیبی نخواهد بود.

بهترین بازی های MMO سال 2021 که در انتظارشان هستیم

اگر با این سبک آشنایی زیادی ندارید، در این بخش، توضیحات مختصری در رابطه با آن داده‌ایم؛ MMO مخفف Massively Multiplayer Online بوده و در فارسی، به آن‌ «عناوین آنلاین چندنفره گسترده» می‌گوییم. در این سبک، وارد یک محیط بسیار بزرگ می‌شوید و در کنار بازیکنان دیگر قرار می‌گیرید. با توجه به ظرفیت سرورها، در بعضی از این بازی‌ها ممکن است در کنار صدها یا هزاران نفر دیگر به بازی بپردازید که اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. در این عناوین، معمولا گروه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به عضویت‌ آن‌ها در آمده و در کنار هم تیمی‌ها به شکار غول آخرها بپردازید. یا صرفا ماموریت‌ها را تکمیل کنید و اگر هم مایل بودید، در مبارزات PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) شرکت داشته باشید.

این بازی‌ها گاهی پریمیوم هستند که باید برایشان اشتراک رایگان تهیه کنید و گاهی هم به صورت رایگان عرضه می‌شوند. از محبوب‌ترین عناوین آنلاین چندنفره گسترده چند سال اخیر، می‌توان به ورلد آو وارکرفت، ایو آنلاین و الدر اسکرولز آنلاین اشاره کرد.

– بازی Phantasy Star Online 2: New Genesis

بهترین بازی های MMO

«فانتزی استار آنلاین 2» در واقع عنوان ‌تازه‌ای نیست؛ این بازی فری تو پلی در سال 2012 برای رایانه‌های شخصی انتشار یافت (در کشور ژاپن). موفقیت این بازی اما فراتر از انتظار بود و نسخه انگلیسی آن در نهایت برای پلی استیشن ویتا، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه شد. نسخه‌ی «نیو جنسیس» که یک اکسپنشن مستقل به حساب می‌آید، طبق گفته سازندگان، «از هر نظر بهتر از نسخه اصلی خواهد بود». این ادعای بزرگی است، خصوصا با توجه به کیفیتی که بازی فانتزی استار آنلاین 2 دارد. برای تجربه این بازی، لزومی ندارد که منتظر بمانید و از امروز در دسترس قرار گرفته است.

نیو جنسیس از نظر جلوه‌های بصری، بهبودهای قابل توجهی داشته و سازندگان در بخش شخصی سازی شخصیت‌ها نیز تغییراتی ایجاد کرده‌اند. همچنین باید دید که اثر از نظر داستانی تا چه اندازه می‌تواند راضی کننده ظاهر شود. نسخه New Genesis علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی ایکس باکس وان نیز در دسترس قرار دارد و ناگفته نماند که رایگان (فری تو پلی) است. این بازی از ویژگی کراس‌پلی (قابلیت بازی کردن میان پلتفرمی) نیز بهره می‌برد.

– بازی Project BBQ

بهترین بازی های MMO

عجیب است که بعضی‌ها حتی نام بازی دانجن فایتر آنلاین (Dungeon Fighter Online) را هم نشنیده‌اند؛ این عنوان نه تنها بیش از 700 میلیون بازیکن دارد، بلکه فروش آن در سال گذشته از مرز 15 میلیارد دلار عبور کرد. با این تفاصیل، بدیهی بود که یک دنباله برای آن ساخته شود. پروژه‌ی «بی بی کیو» قرار است یک بازی آنلاین چندنفره گسترده باشد که برخلاف دانجن فایتر اصلی، به صورت سه بعدی طراحی شده.

تاکنون دو تریلر از این بازی منتشر شده که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد و گیم پلی سریع و مدرن آن هیجان انگیز جلوه می‌کند. بی بی کیو قرار بود که در سال 2020 منتشر شود اما به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا ویروس، با تاخیر رو به رو شد. با یک نگاه به ویدیوهای انتشار یافته، می‌توان گفت که این اثر تقریبا در مراحل پایانی توسعه قرار دارد و احتمالا تا چند ماه آینده عرضه می‌شود. سازندگان هنوز اعلام نکرده‌اند که این عنوان هم مشابه نسخه اصلی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود یا می‌توانیم آن را بر روی کنسول‌های نسل جدید نیز تجربه کنیم.

– بازی Crowfall

بهترین بازی های MMO

استودیوی آرت‌کرفت (ArtCraft)، برای توسعه بازی «کروفال» در سال 2015، کمپینی را در سایت کیک‌استارتر آغاز کرد تا بتواند آن را با کمک‌های مالی طرفداران بسازد. آن‌ها برای آغاز، تنها به 800 هزار دلار نیاز داشتند اما میزان کمک‌های مالی از مرز 7 میلیون دلار عبور کرد! در سال‌های اخیر اگرچه کمتر از این بازی شنیده‌ایم اما سازندگان به صورت شبانه‌روزی مشغول کار هستند تا آن را آماده کنند و تا چند ماه آینده در دسترس طرفداران قرار دهند. در حال حاضر، طرفداران می‌توانند برای تجربه نسخه‌ی آزمایشی آن ثبت نام کنند و ویدیوهای منتشر شده از اثر هم تحسین برانگیز است. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، تا قبل از پایان سال فعلی میلادی، می‌توانیم منتظر انتشار این بازی باشیم.

سازندگان این بازی را «جنگی برای تصاحب تاج و تخت» توصیف کرده‌اند و در آن شاهد مبارزات PvP خواهیم بود. همچنین یک سیستم پیشرفته و پرجزئیات برای شخصیت‌ها در نظر گرفته شده، بنابر این آزادی عمل بالایی در طراحی کاراکتر محبوب خود خواهید داشت و می‌توانید برای صدها ساعت سرگرم شوید. کروفال پتانسیل بالایی دارد و زمان مشخص می‌کند که آیا از این پتانسیل استفاده می‌کند یا آن را هدر می‌دهد اما می‌توان به تیم سازنده‌ی باتجربه‌ی آن امیدوار بود.

– بازی New World

بهترین بازی های MMO

آمازون به عنوان یکی از غول‌های بزرگ دنیای تجارت الکترونیک، مدتی است که قصد ورود به صنعت بازی را دارد و قرار بود که بازی کروسیبل (The Crucible)، یک آغاز شکوهمند برای آن‌ها باشد. متاسفانه این عنوان با شکست رو به رو شد اما برگ برنده‌ی اصلی آن‌ها، «نیو ورلد» است. این بازی در تاریخ 31 اوت 2021 (9 شهریور 1400) عرضه می‌شود و تا اینجا براساس ویدیوهای منتشر شده می‌توان گفت که احتمال دارد به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال تبدیل شود.

گیم پلی بازی شباهت‌های زیادی به مجموعه دارک سولز دارد اما اتفاق جالب در رابطه با نیو ورلد، تصمیمات شجاعانه سازندگان آن است که ظاهرا علاقه‌ای به تقلید و تکرار مکانیک‌های مرسوم عنوان آنلاین چندنفره گسترده‌ی کلاسیک ندارند و می‌خواهند تجربه‌ی متفاوتی را برای مخاطبان رقم بزنند. این بازی چندین بار با تأخیر رو به رو شد اما این بار خبری از تعویق نیست و به زودی می‌توانید آن را تجربه کنید. «دنیای جدید» تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود و نسخه‌ی کنسولی ندارد.

– بازی The Day Before

بهترین بازی های MMO

در نگاه اول، «دی بیفور» همانند یک بازی زامبی‌محور ترسناکِ معمولی جلوه می‌کند که نمونه‌اش را بارها مشاهده کرده‌ایم اما این عنوان آخرالزمانی، چیزهای تازه‌ای برای عرضه دارد، از جمله اینکه در سبک MMO ساخته شده و همین مسئله می‌تواند آن را به یک تجربه منحصربه‌فرد تبدیل کند. بازی از نظر جلوه‌های بصری و طراحی، به عناوینی همچون لست آو آس (Last of Us) شباهت دارد و از نظر گیم پلی، قرار است به آثاری همچون راست (Rust) و زی وان (Z1) نزدیک باشد.

سازندگان کار سختی در پیش دارند و اگر می‌خواهند بازی The Day Before نسبت به آثار فعلی بازار متفاوت باشد، باید راهکارهای تازه‌ای بیندیشند. این بازی از بخش PvP نیز بهره می‌برد، بنابراین زامبی‌ها تنها دشمنان شما نیستند و باید با بازیکنان دیگر هم دست و پنجه نرم کنید. دی بیفور به زودی منتشر خواهد شد و فقط بر روی رایانه‌های شخصی در دسترس قرار می‌گیرد.

– بازی Dual Universe

بهترین بازی های MMO

چه اتفاقی می‌افتد اگر عناصر بازی‌های استار سیتیزن (Star Citizen)، ماینکرفت و نو منز اسکای (No Man’s Sky) را ترکیب کنیم؟ به نظر می‌رسد که جواب، بازی «دوئال یونیورس» از استودیوی نوا کوارک (Novaquark) باشد. یک اثر آنلاین چندنفره گسترده‌ی فضایی که تمامی بازیکنانِ آن در یک دنیا حضور دارند. در کنار مبارزات PvP، بازیکنان می‌توانند به کارهای جانبی همچون معدن کاری، ساخت و ساز، تجارت و غیره بپردازند و البته در فضا گشت و گذار کنند.

در سال‌های اخیر، استودیوهای زیادی تلاش کرده‌اند تا یک بازی MMO در سبک فضایی بسازند اما اکثر آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند. با این حال، بازی «ایو آنلاین» همواره نشان داده که چنین چیزی امکان پذیر است اما شاید مشکل اصلی همین باشد؛ یعنی اکثر بازکنان ترجیح می‌دهند که ایو آنلاین یا الیت دنجرس (Elite Dangerous) بازی کنند و کمتر پیش می‌آید که به سراغ یک عنوان تازه بروند. اما در هر صورت، بازی Dual Universe امیدوارکننده به نظر می‌رسد و ویدیوهایی که تاکنون منتشر شده نیز نشان می‌دهد که می‌توانیم منتظر اثر قابل دفاعی باشیم.

– بازی Blue Protocol

بهترین بازی های MMO

شرکت باندای نامکو سابقه‌ی چندان خوبی در سبک MMO ندارد اما بازی «بلو پروتکل» می‌تواند یک استثناء باشد و تمام چیزهایی که تاکنون از آن فاش شده، نشان دهنده یک عنوان باکیفیت است. بازی از نظر بصری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر از طرفداران آثاری همچون گنشین ایمپکت (Genshin Impact) هستید، بدون شک از این بازی نیز استقبال خواهید کرد.

تا پیش از این گفته می‌شد که بازی مذکور عرضه جهانی نخواهد داشت اما این مسئله تکذیب شد. با این حال، بلو پروتکل در ابتدا تنها برای آسیا منتشر می‌شود و پس از مدتی، در تمام جهان در دسترس قرار می‌گیرد. این بازی نیز با تاخیر رو به رو شد و حالا قرار است در ماه‌های پایانی سال 2021 عرضه شود. بازی Blue Protocol تنها برای پلتفرم رایانه‌های شخصی انتشار خواهد یافت.

– بازی Ashes Of Creation

بهترین بازی های MMO

«اشز آو کریئیشن» یکی پروژه‌هایی بود که با تشکر از کمک‌های مالی طرفداران، به موفقیت بالایی رسید و توانست 3 میلیون دلار برای توسعه بدست بیاورد. یکی از نکات برجسته اثر، دنیای زنده و پرجزئیاتِ آن است که طبق ادعای سازندگان، به تصمیمات و اعمال شما واکنش نشان می‌دهد. بازی شاید هنوز به نقطه‌ی ایده‌آلی نرسیده باشد اما کسانی که نسخه‌ی آزمایشی آن را تجربه کرده‌اند، وعده‌ی یک عنوان نوآورانه و خوش ساخت را می‌دهند.

ایده‌ی واکنش نشان دادن شهرها به جمعیت و رفتارهای افراد، خلاقانه است و می‌تواند به رمز موفقیت بازی Ashes Of Creation تبدیل شده و آن را از عناوین مشابه متمایز کند. با این‌ حال، باید دید در نسخه‌ی نهایی چگونه پیاده سازی می‌شود و آیا به تنهایی کافی است تا بازی دوستان را به انجام آن تشویق کند یا خیر.

– بازی Lost Ark

بهترین بازی های MMO

«لاست آرک» نزدیک به دو سال است که  در کره جنوبی در دسترس قرار دارد و توانسته طرفداران زیادی بدست بیاورد. خوشبختانه استودیوی سازنده، اخیرا با شرکت آمازون قرارداد امضا کرده تا آن را به صورت جهانی عرضه کند. این اتفاق تا ماه‌های آتی به صورت رسمی رخ خواهد داد و اگر ویدیوهای گیم پلی آن را تماشا کنید، می‌توانید مطمئن باشید که ارزشِ امتحان کردن را دارد.

تاخیر دو ساله در عرضه بازی شاید این حس را به مخاطبان بدهد که در حال انجام یک بازی نسبتا قدیمی هستند اما نکته‌ی مثبت اینجاست که اکثر مشکلات فنی و ساختاری بازی حل شده و دیگر با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. بازی Lost Ark دنیای غنی و بزرگی دارد و می‌تواند به یکی از موفق‌ترین بازی های MMO سال 2021 در عرصه‌ی جهانی تبدیل شود.

– بازی Corepunk

بهترین بازی های MMO

بازی سایبرپانک 2077 پس از سال‌ها انتظار و با وعده‌های فراوان عرضه شد اما نتیجه نهایی آن چیزی نبود که طرفداران (خصوصا عاشق ژانر سایبرپانک) انتظار داشتند. می‌توان امیدوار بود که بازی «کُرپانک»، اثر بهتری از کار درآید و البته در زمینه‌ی تلفیق ژانر سایبرپانک و سبک MMO، موفق عمل کند. ساخت این بازی نیز طولانی شده اما برخلاف 2077 که بدون نسخه‌ی آزمایشی وارد بازار شد، کُرپانک از اواخر ماه اوت، به صورت بتا در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد تا مشکلات آن تا حد ممکن حل شود.

بازی Corepunk دارای مبارزات PvP و نبرد با طبیعت (PvE) خواهد بود و از چهار تمدن مختلف بهره می‌برد که هر کدام، دارای یک ایدئولوژی بخصوص هستند. بسیاری از عناوین آنلاین چندنفره گسترده پس از مدتی تکراری می‌شوند و مخاطبان خود را از دست می‌دهند اما سازندگانِ این بازی وعده داده‌اند که محتواهای متنوعی برای آن عرضه خواهد شد و امیدواریم در نهایت این اتفاق رخ دهد.

منتظر کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های MMO سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*