بهترین بازی های MMO موبایل

بهترین بازی های MMO موبایل برای اندروید و آی او اس

اگر از طرفداران عناوین آنلاین چندنفره گسترده هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های MMO موبایل برای اندروید و آی او اس آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های MMO موبایل برای اندروید و آی او اس پرداخته‌ایم، آثاری که می‌توانند شما را برای صدها و حتی هزاران ساعت سرگرم کنند.

در چند سال اخیر، عناوین MMO بسیار خوش ساختی برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده‌ است. محبوبیت این سبک همچنین کمک کرده تا سازندگان بیشتری به طراحی آثار گسترده برای موبایل علاقه‌مند شوند و این بازی‌ها حالا از نظر کیفیت، از رقیبان کنسولی یا رایانه‌های شخصی خود دست کمی ندارند.

در ضمن برای تجربه این بازی‌ها، لزومی ندارد که حتما یک موبایل گیمینگ پرچمدار داشته باشید، اکثر گوشی‌های هوشمند فعلی از نظر سخت افزاری، به اندازه کافی خوب هستند که توانایی اجرای بازی‌های سبک ام‌ام‌او را داشته باشند.

بهترین بازی های MMO موبایل برای اندروید و آی او اس

اگر احیانا با این سبک آشنایی ندارید، این توضیحات کوچک را می‌توانید مطالعه کنید: MMO مخفف Massively Multiplayer Online است و در فارسی، به این آثار، عناوین «آنلاین چندنفره گسترده» می‌گوییم. در این سبک، وارد یک محیط بسیار بزرگ می‌شوید و در کنار بازیکنان دیگر قرار می‌گیرید. با توجه به ظرفیت سرورها، در بعضی از این بازی‌ها، ممکن است در کنار صدها یا هزاران نفر دیگر به بازی بپردازید که اتفاق هیجان انگیزی محسوب می‌شود. در این عناوین، معمولا گروه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به عضویت‌ آن‌ها در آمده و در کنار هم تیمی‌ها به شکار غول آخرها بپردازید. یا صرفا ماموریت‌ها را تکمیل کنید و اگر هم مایل بودید، در مبارزات PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) شرکت داشته باشید.

در ادامه، می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های MMO موبایل آشنا شوید، این آثار بر روی آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارند و بدون شک شما را راضی خواهند کرد.

– بازی Rangers of Oblivion

بهترین بازی های MMO موبایل

طرفداران مجموعه مانستر هانتر (Monster Hunter)، احتمالا خوشحال می‌شوند که بدانند یک جایگزین درجه یک برای آن بر روی گوشی‌های هوشمند وجود دارد. در بازی رنجرز، می‌توانید با دیگران متحد شده و به نابودی هیولاها و موجودات مختلف بپردازید. این بازی نقش آفرینی، از مبارزات بی‌درنگ (ریل تایم) بهره می‌برد و محتواهای زیادی دارد که می‌تواند برای روزها وقت شما را پر کند.

در بازی Rangers of Oblivion، شش نوع اسلحه مختلف وجود دارد و از آنجایی که با یک اثر لوت محور رو به رو هستیم، با کشتن دشمنان، می‌توانید تجهیزات بهتری به دست بیاورید و برای مقابله با دشمنان قوی‌تر، آمادگی بیشتری کسب کنید.

– بازی Evil Lands

بهترین بازی های MMO موبایل

«سرزمین‌های شیطانی» شما را در دنیایی قرار می‌دهد که به شدت یادآور سری الدر اسکرولز (Elder Scrolls) است، خصوصا نسخه‌های آبلیویون و اسکایریم. جلوه‌های بصری چشم نواز، موسیقی‌های دلنشین و نقشه‌های قرون وسطایی جذاب بازی را که کنار بگذاریم، از نظر گیم پلی هم با یک عنوان جذاب رو به رو هستیم، خصوصا اگر در مبارزات PvP شرکت کنید.

شما در همان ابتدا می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید چگونه قهرمانی باشید، یک سلحشور، جادوگر یا آدمکش. سپس بدون اینکه وارد مراحل آموزشی طولانی و خسته کننده شوید، به دنیای اصلی قدم می‌گذارید. خوشبختانه، کنترل بازی آسان است و پیچیدگی خاصی هم ندارد. به مناطق جادویی و جنگل‌های پر رمز و راز قدم بگذارید، لوت جمع کنید و شخصیت خود را ارتقا دهید.

– بازی Old School RuneScape

بهترین بازی های MMO موبایل

بازی «اولد اسکول رون اسکیپ»، یکی از قدیمی‌ترین عناوین سبک MMO است و این نسخه گوشی‌های هوشمند، یک پورت مستقیم از نسخه رایانه‌های شخصی آن به حساب می‌آید (حتی سرورهایش هم با نسخه اصلی مشترک است). جالب‌تر اینکه دارای ویژگی کراس پلی (قابلیت بازی میان پلتفرمی) است، بنابراین می‌توانید در نسخه موبایل، وارد بخش PvP شده و با رقبایی به مبارزه بپردازید که بر روی رایانه یا لپ تاپ بازی می‌کنند!

علاوه بر این، می‌توانید یک حساب کاربری مشترک بین نسخه رایانه‌ای و موبایل داشته باشید. بازی را بر روی کامپیوتر انجام دهید و هر زمان که مایل بودید، آن را از گوشی هوشمند خود و از همان حساب کاربری ادامه دهید و البته پیشرفت‌های شما نیز منتقل خواهد شد. بازی Old School RuneScape در ژانر خودش یک اثر انقلابی بود و بدون شک یکی از بهترین بازی های MMO موبایل است.

– بازی World of Kings

بهترین بازی های MMO موبایل

از آنجایی که تاکنون هیچ نسخه‌ای از مجموعه ورلد آف وارکرفت (World of Warcraft) برای گوشی‌های هوشمند منتشر نشده، بسیاری از استودیوها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا چیزی نزدیک به آن را به دنیای موبایل بیاورند. «دنیای پادشاهان» یکی از همین آثار است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای وارکرفت باشد. این بازی دارای جهان باز و سیاه چاله‌های فراوانی است و اجازه می‌دهد تا به صورت تیم‌های 25 نفره، در مبارزات شرکت کنید. این بازی نقش آفرینی، از آن چیزی که فکر می‌کنید، اعتیادآورتر است و باید وقت آزاد زیادی داشته باشید.

بازی World of Kings دارای نژادها و کلاس‌های مختلفی است و حتی می‌توانید در آن حیوان تربیت کنید.

– بازی Arcane Legends

بهترین بازی های MMO موبایل

بازی «آرکین لجندز» به زودی 10 ساله می‌شود و جامعه بزرگی از بازیکنان وفادار دارد که هر روز به تجربه آن می‌پردازند. این بازی نقش آفرینی فانتزی، دارای غول آخرهای به یادماندنی زیادی است، لوت‌های هیجان انگیزی دارد و در آن می‌توانید عضو گروه‌های مختلف شده و به صورت گروهی بازی کنید.

همچنین می‌توانید حیوانات دست آموز داشته باشید و در مبارزات PvP شرکت کنید. بازی Arcane Legends در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، گرافیک پایین‌تری دارد و با یک سخت افزار نسبتا ضعیف هم می‌توانید آن را به خوبی اجرا کنید.

– بازی Ragnarok M: Eternal Love

بهترین بازی های MMO موبایل

«رگناروک ام» یک بازی نقش آفرینی با گرافیک انیمه‌ای است که براساس عنوان دیگری به همین (محصول سال 2002) ساخته شده. بازی دارای کلاس‌های زیادی است که ویژگی‌های خاصی دارند و با توجه به سلیقه خود، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها به بازی بپردازید. گیم پلی بازی هم مشابه عناوین ژاپنی است و باید ببینید که آیا با آن ارتباط برقرار می‌کنید یا خیر.

با این حال، سازندگان تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا گیم پلی بازی را تا حد ممکن آسان طراحی کرده و بتوانند مخاطبان تازه وارد را جذب کنند. طرفداران آثار نقش آفرینی کلاسیک بدون شک از جلوه‌های بصری و مکانیک‌های نوآورانه این اثر لذت خواهند برد.

– بازی Lineage 2: Revolution

بهترین بازی های MMO موبایل

این بازی که براساس نسخه رایانه‌ای «لینی‌اِج» ساخته شده، آن‌ قدر گسترده‌ است که هر مخاطبی را حیرت زده می‌کند. مبارزات بازی به صورت ریل-تایم انجام می‌شوند و گاهی شاهد نبردهای عظیم 200 نفره خواهید بود که نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد. لینی‌اِج 2 دارای مسابقات رقابتی 20 در برابر 20 و همچنین 50 در برابر 50 هم هست.

علاوه بر این، می‌توانید یک تیم بزرگ تشکیل داده و به جنگ غول آخرها بروید تا لوت‌های لجندری به دست بیاورید یا صرفا به گشت و گذار در محیط بپردازید. بازی Lineage 2 هم دارای کلاس‌ها و نژادهای مختلفی است، از جمله انسان‌ها، اِلف‌ها و کوتوله‌ها. این بازی با موتور قدرتمند آنریل انجین 4 ساخته شده، به همین دلیل جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای دارد و مخاطب را ناامید نمی‌کند.

– بازی AdventureQuest 3D

بهترین بازی های MMO موبایل

اگر در جستجوی یک بازی MMO هستید که بتواند شما و دوستانتان را سرگرم کند و آن قدرها هم چالش برانگیز نباشد، «ادونچر کوئست» یک انتخاب مناسب است. این بازی از قابلیت کراس پلی بین اندروید، آی او اس و رایانه‌های شخصی بهره می‌برد، بنابر می‌توانید با هر کسی که بر روی گوشی‌های هوشمند، پی سی یا تلبت بازی می‌کند، هم تیمی شوید.

نکته جالبه در رابطه با بازی AdventureQuest 3D این است که در ابتدا به عنوان یک بازی فلش دو بعدی عرضه شد و در نهایت با تغییرات گسترده، به صورت سه بعدی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. گرافیک بازی یادآور ورلد آف وارکرفت است اما به شکل کارتونی‌تری طراحی شده. هر آنچه که از یک بازی جهان باز گسترده انتظار دارید را در این عنوان پیدا می‌کنید.

– بازی Order & Chaos 2

بهترین بازی های MMO موبایل

مجموعه «نظم و آشوب» توسط استودیوی گیم لافت (Gameloft) ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک MMO بر روی گوشی‌های موبایل است. قسمت اول اگر چه نشان داد که یک بازی نقش آفرینی آنلاین گسترده باید چگونه باشد اما قسمت دوم آن را به تکامل رساند و یک تجربه کامل و ایده آل از این سبک ارائه می‌دهد.

بازی Order & Chaos 2 دنیای بزرگی دارد که هر بازیکنی در آن غرق می‌شود. بازی دارای پنج نژاد و پنج کلاس مختلف است و تنوع گیم پلی خیره کننده‌ای دارد. اگر فقط می‌خواهید یک بازی MMO را تجربه کنید، این اثر می‌تواند اولین انتخاب شما باشد.

– بازی Dungeon Hunter 5

بهترین بازی های MMO موبایل

مجموعه «دانجن هانتر» در دنیای بازی‌های موبایل، عاشقان زیادی دارد. با این حال، افراد زیادی هستند که نام آن را هم نشنیده‌اند. اگر از کسانی هستید که با آن آشنایی ندارید، باید بدانید که با یکی از محبوب‌ترین عناوین هک اند اسلش موبایلی رو به رو خواهید شد.

قسمت پنجم، یک بازی MMO خالص به حساب نمی‌آید، بلکه بیشتر یک بازی چند نفره آنلاین است که شما را احتمالا به یاد آثاری همچون کلش آف کلنز می‌اندازد. هنگامی که بازی را به صورت تک نفره انجام می‌دهید، با تجهیزاتی که به دست آورده‌اید، می‌توانید سیاه چال اختصاصی خودتان را بهبود بخشیده و ارتقا دهید، سیاه چالی که در ادامه مورد حمله بازیکنان دیگر قرار می‌گیرد. اگر شخصیت و پایگاه خود را به خوبی گسترش دهید، می‌توانید در مقابل هجوم دشمنان ایستادگی کرده و از طلاهای خود محافظت کنید.

در سوی دیگر، این یک بازی هک اند اسلش کلاسیک است که مکانیک‌های گیم پلی قابل دفاعی دارد و از نظر گرافیکی هم رضایت بخش است.

– بازی Toram Online

بهترین بازی های MMO موبایل

اگر از طرفداران انیمه هستید، «تورام» جذابیت بیشتری برای شما خواهد داشت. این بازی از نظر جلوه‌های بصری، تفاوت‌های زیادی با عناوین MMO معمولی بازار دارد و ویژگی‌های شخصی سازی فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد، در نتیجه می‌توانید شخصیت دلخواه خودتان را خلق کنید.

این بازی آزادی عمل کم نظیری به مخاطب می‌دهد و از یک ساختار «بدون کلاس» استفاده می‌کند؛ بدین معنا که خود بازیکن می‌تواند قدرت‌ها و روش مبارزه کردن یک شخصیت را انتخاب کند و محدود به یک کلاس خاص نیست. شما حتی قادر هستید تا مهارت‌های مختلف را تلفیق کنید و همه شخصیت‌ها، می‌توانند هر نوع اسلحه‌ای را در دست بگیرند (در حالی که در بازی‌های دیگر، اکثر شخصیت‌ها به تعدادی سلاح خاص، محدود هستند). بازی Toram Online از نظر داستانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

– بازی Rucoy Online

بهترین بازی های MMO موبایل

و در نهایت به یک بازی مستقل می‌رسیم که ضعف‌های خاص خودش را دارد اما یک پیشنهاد ویژه برای طرفداران MMO است. «روکوی آنلاین» شاید گرافیک درخشان لینی‌اِج را نداشته باشد اما خاطرات زیادی را برای بازی دوستان قدیمی زنده می‌کند و یادآور روزهای خاطره انگیزی است که بر روی کنسول سوپر نینتندو، افسانه زلدا بازی می‌کردیم. مکانیک‌های مبارزه سرراست هستند و پیچیدگی زیادی ندارند، در واقع با یک ضربه می‌توانید دشمنان را نابود کنید.

اما ظاهر پیکسلی بازی گویای همه چیزی نیست. این اثر لوت محور بوده، از سیستم‌های ارتقای مختلفی بهره می‌برد و یک ویژگی منحصربفرد هم دارد: شما می‌توانید سریعا بین سه کلاس مختلف بازی جا به جا شوید. متاسفانه این بازی برای آی او اس منتشر نشده و تنها برای اندروید در دسترس قرار دارد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های MMO موبایل برای اندروید و آی او اس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*