قیمت خودرو

رئیس شورای رقابت: اگر قیمت خودرو زیاد است نخرید

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در اظهاراتی عجیب به مردم توصیه کرد چنانچه مردم تصور می‌کنند که قیمت خودرو زیاد است آن را نخرند.

این روزها مسئولان به جای مدیریت بازار و کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز، توصیه‌های عجیب و شگفت‌انگیزی را اعلام می‌نمایند به طوری که معتقد هستند که مردم در گرانی‌های پیش آمده مقصر بوده و اگر در خرید مدیریت لازم را اعمال کنند دیگر قیمت‌ها بالا نمی‌رود. عده‌ای دیگر نیز می‌گویند اگر یک کالا گران است از خرید آن اجتناب کنید تا قیمت آن پایین بیاید.

بیش‌ترین شکایت‌های مردم از خودروهای داخلی

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در جدیدترین اظهارات خود با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی عنوان کرد که شاهین، پژو 207 پانوراما، و کوئیک نزدیک به 300 شکایت داشته‌اند و به همین علت جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایت رسیدگی شود. طی آن جلسه توافقی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به ویژه برای 3 خودرو مذکور صورت گرفت.

وی با بیان این که اکثر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوییک است اظهار کرد که بیشتر این شکایت‌ها مرتبط با مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌نمایند و امید دارند که مقدار وجه پرداختی نیمی از قیمت اتومبیل باشد؛ اما با توجه به تورم موجود میزان وجه پرداخت شده نصف قیمت اتومبیل هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم هزینه خرید خودرو شود. مشتریان تصور می‌کردند که نیمی از هزینه اتومبیل را پرداخت نموده‌اند، در حالی که افراد ماشین را به قیمت روز خریداری می‌کنند و این قرارداد منصفانه به نظر نمی‌رسد.

اظهار نظر شیوا درباره قیمت خودرو

شورای رقابت سه قیمت حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام نموده‌اند و مطابق با نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می‌شود. این که افراد به مقایسه دو خودرو مختلف از نظر قیمتی می‌پردازند موضوع جالبی نیست، زیرا اگر خودرو گران است و آنقدر نمی‌ارزد از خریداری آن اجتناب کنند و خودروی دیگری را خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خاک بر سر همه ی مسئولین این نظام بی صاحب

  2. علدنگ پس تو واسه چی حقوق مگیری کوفتت بشه

  3. بشاش تو این مملکت بی صاحب