قیمت خودرو

رئیس شورای رقابت: قیمت خودرو در بهار 1400 افزایش پیدا می‌کند

رئیس شورای رقابت اعلام کرد قیمت خودرو تولید شده در کارخانه بر اساس نرخ تورم بخشی در سه ماهه نخست سال 1400 افزایش پیدا می‌کند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در خصوص افزایش نرخ خودرو در سال جدید گفت قطعا در سه ماه اول سال 1400 قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش خواهد یافت. وی افزود در زمستان سال 99 تورم 14 درصدی را روی قیمت ماشین اعمال نکردیم، اما در بهار 1400 میزان تورم بخشی را به اضافه نرخ زمستان به صورت یکجا به قیمت خودرو اضافه خواهیم کرد.

جزئیات افزایش قیمت خودرو در بهار 1400

رئیس شورای رقابت در ادامه بیان کرد می‌توان گفت تا ابتدای سال 1400 حدود 6 ماه است که قیمت ماشین در کارخانه هیچ افزایشی پیدا نکرده است و سه ماه پایانی سال نیز به دلیل پایین بودن نرخ تورم، شورای رقابت موافق افزایش قیمت نبود. وی افزود همچنان در قیمت‌گذاری نرخ تورم بخشی مدنظر است.

رضا شیوا در ادامه اظهار کرد برای تصمیم‌گیری قیمت ماشین در سه ماه نخست سال 1400 منتظر اعمال نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی هستیم تا قیمت خودرو بر اساس آن تغییر یابد. وی افزود اکنون قیمت ماشین در 6 ماه پایانی سال 99 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی، قیمت ماشین در سه ماه نخست سال 1400 اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*