ال جی

ال جی موبایل، از ظهور تا سقوط؛ نگاهی به بهترین موبایل‌های ال جی

در این ویدیو قصد داریم ضمن بررسی تاریخچه بخش موبایل ال جی به بهترین گوشی‌های این کمپانی کره‌ای طی 2 دهه اخیر نیز بپردازیم.

چند روز قبل اعلام شد شرکت ال جی رسماً از صنعت گوشی‌سازی خارج خواهد شد، خبری ناراحت کننده، اما نه چندان دور از انتظار؛ زیرا از مدت‌ها قبل شایعاتی در خصوص کناره‌گیری ال جی از تجارت تلفن‌های همراه به گوش می‌رسید. از سال 2016 قسمت موبایل ال جی در ضرر کامل بود، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، بخش موبایل LG برای 23 فصل مالی متوالی زیان‌ده بوده که این یعنی هدر رفت منابع مالی و انسانی در 6 سال پیاپی. اما این کمپانی کره‌ای وعده داده بود طی ماه‌های پیشِ رو با اتخاذ برخی تصمیمات حساب شده، بخش موبایل خود را احیا و دوباره سودآور می‌کند. LG قصد داشت با عرضه موبایل رول شونده در پاییز سال جاری نشان بده هنوز هم در نوآوری و خلاقیت حرف‌هایی برای گفتن دارد، اما تمام این خیال‌های خوش نقش بر آب شدند و داستان ماجراجویی‌های این شرکت در دنیای تلفن‌های همراه به آخر رسید.

البته ال جی همچنان روی فناوری‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند کار خواهد کرد؛ در بیانیه منتشر شده این کمپانی، تایید شده است که این شرکت همچنان روی تکنولوژی‌هایی مانند شبکه ارتباطی 6G کار خواهد کرد، اما دیگر شاهد عرضه گوشی هوشمندی از جانب LG نخواهیم بود.

کمپانی کره‌ای ال جی از سال 2002 وارد تجارت گوشی تلفن همراه شد و در همان سال با عرضه چندین گوشی، سعی کرد خود را به عنوان یک یه گوشی‌ساز مهم معرفی کند. حالا بیایید نگاهی سریع و مختصر به چند مورد از تلفن‌های خوب یا محبوب این شرکت در دو دهه‌ی اخیر داشته باشیم تا ببینیم چه کمپانی دوست‌داشتنی از زمین رقابت تلفن‌های همراه حذف خواهد شد.

نگاهی به عملکرد بخش موبایل ال جی

نظر شما درباره خروج LG از بازار موبایل چیست؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگر SONY و HTC هم همین اتفاق براشون بیوفته اصلا جای تعجب نیست. هنوز توهم رهبری بازار رو دارند. این مسئله که چون برند هستند
    حتما باید گوشی رو گرون بفروشن باعث مرگ LG شد(و البته دنبال نکردن ترند بازار) و وقتی هم گوشی ارزون می ساختن انقدر از سر و تهش میزدن که آدم حالش بهم بخوره هرکی هم میخرید بعدا با حجم عظیم رقابت گوشی ارزون پر امکانات مثل شیائومی و اوپو و ویوو تو بازار حتما پشیمون میشد. شخصا از سال 2015 که اولین گوشی اندرویدیم رو خریدم شاهد این توهم LG بودم. گوشی هاش همیشه نسبت به امکاناتش 30% گرونتر بود. برای SONY و HTC هنوز دیر نیست میتونن دست از توهم بردارن. میدونم تو ژاپن VR واقعا مهمه خوب یه گوشی برای VR بزنی کافیه نیاز نیست همیشه تو دوربین و رزولوشن تاپ لول باشی مهم اینه که گوشی خوب بدی و این یعنی هم رو کاغذ خوب هم قیمت و از همه مهم تر ماندگاری بالا. مردم کور نیستن اگه گوشی های اپل ماندگاری نداشت خیلیها سمتش نمی‌رفتن. ولی باید بلد باشی مثل اپل کولی بازی دربیاری و کوچکترین خاصیت رو کلی تو بوق و کرنا کنی.
    در نهایت به نظرم LG قربانی شد تا یه سری از این برندهای بازمانده که روزگاری برای خودشون کسی بودن درس عبرت بگیرند، بازار به هیچ کس رحم نمیکنه بجنبید SONY و HTC با شمام توهم بسه.