خودرو برقی جدید جیپ با قیمت 25 هزار دلاری

خودرو جدید جیپ فقط 1.5 میلیارد تومان قیمت دارد

جیپ از عرضه یک خودرو تمام برقی جدید خبر داد. این ماشین الکتریکی با قیمت 1.5 میلیارد تومانی، هم‌قیمت یک کراس اوور پایین‌رده چینی در ایران است.

جیپ هم به موج اجتناب‌ناپذیر الکتریکی‌سازی خودروها پیوسته و در این راستا جیپ واگنیر برقی و جیپ اونجر EV را به بازار معرفی کرد. این خودروساز آمریکایی حالا برای عرضه یک خودرو برقی دیگر برنامه دارد که محدوده قیمت آن توجهات زیادی را در اخبار خودرو به خود جلب کرده است؛ قیمتی که برای خودرویی تمام برقی و همچنین محصولی از جیپ، ناچیز به نظر می‌رسد.

خودرو تمام برقی جدید جیپ با قیمت 25 هزار دلاری

خودرو برقی جدید جیپ با قیمت 25 هزار دلاری

«کارلوس تاوارز» (Carlos Tavares)، مدیرعامل استلانتیس اخیراً به‌صورت رسمی تایید کرد که یک ماشین الکتریکی جدید از جیپ با قیمت 25 هزار دلار به‌زودی روانه بازار آمریکا خواهد شد. آن‌ها در حالی قیمت 25 هزار دلاری را برای این خودرو هدف گرفته‌اند که در مقطع کنونی بیشتر ماشین‌های الکتریکی در آمریکا 40 تا 60 هزار دلار قیمت دارند.

خودرو جدید جیپ، همان‌طور که با توجه به قیمت آن انتظار می‌رود، یک اس یو وی ساب کامپکت خواهد بود. این خودرو مبتنی بر پلتفرم STLA Small توسعه پیدا کرده است. همچنین احتمال داده می‌شود که محصول جدید جیپ برای بازار آمریکا نسخه تمام الکتریکی همان اونجر باشد که در حال حاضر در بریتانیا با قیمت حدود 24 هزار پوند (معادل تقریباً 30 هزار دلار) به فروش می‌رسد.

قیمت بالا یکی از معضلات کنونی بازار خودروهای برقی در آمریکا است و این روزها فشار زیادی به خودروسازان برای عرضه محصولات مقرون به صرفه‌تر وارد می‌شود. از قضا همین باعث شده است خودروسازان چینی که به‌دلیل سوبسید دولت چین می‌توانند محصولات خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر عرضه کنند، چالشی برای تولیدکنندگان آمریکایی به وجود بیاورند. در نتیجه همین تعرفه 100 درصدی آمریکا روی خودروهای چینی وضع شد.

جیپ در سال جاری میلادی همچنین یک شاسی بلند برقی با نام «رکون» (Recon) را عرضه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این شاسی بلند که در دسته نمونه‌های سایز متوسط قرار خواهد داشت، توانایی‌های آفرود دست کم در سطح محدود داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و در ساخت خودروهای جدید خود از هیوندای کپی می‌کند بوگاتی با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی، همکار اسنپ شد ورود ماشین چینی ها به ترکیه ممنوع می‌شود استون مارتین والیانت؛ سوپرکار فوق‌العاده خاص ۲.۵ میلیون دلاری که پیست را به آتش می‌کشد