هیوندای اینستر - Inster

هیوندای اینستر معرفی شد؛ یک هاچ بک بامزه مخصوص خیابان‌های تهران

خودروساز کره‌ای هیوندای از هاچ بک برقی اینستر (Inster) با ابعاد فوق‌العاده جمع و جور، طراحی خاص و امکانات متعدد رونمایی کرد.

هیوندای با سری آیونیک، توسعه یافته مبتنی بر پلتفرمی اختصاصی برای خودروهای برقی، در حوزه الکتریکی‌سازی با قدرت در حال حرکت است. حتی هیوندای آیونیک 5 N به قدری توجه بی ام و را جلب کرده است که این خودروساز آلمانی تصمیم دارد در محصولات آینده خود برخی از قابلیت‌های آن را پیاده‌سازی کند. هیوندای ولی به‌جز این، بر اساس پلتفرم‌هایی که در اصل برای خودروهای بنزین‌سوزند هم خودرو برقی می‌سازد و اینستر (Inster) یکی از همین خودروها است که شکل و شمایل جالب آن احتمالاً توجه شما را به خود جلب می‌کند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی هیوندای Inster

با نگاهی به آخرین اخبار خودرو، هیوندای به‌تازگی از یک هاچ بک جمع و جور تمام الکتریکی با نام اینستر رونمایی کرد. اینستر در واقع نسخه الکتریکی هیوندای «کسپر» (Casper) به حساب می‌آید که از سال 2021 وارد خط تولید این شرکت شده بود. هیوندای با اینستر هدف از رقابت با داچیا اسپرینگ، خودرو الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت جدید دیگر بازار اروپا دارد.

طراحی نمای بیرونی و کابین هیوندای اینستر

تفاوت اینستر و نسخه بنزینی آن در پیشرانه‌شان خلاصه نمی‌شود. اینستر همچنین کمی بزرگ‌تر از کسپر است و 3825 میلی‌متر طول، 1610 میلی‌متر عرض و 1574 میلی‌متر ارتفاع دارد. در ضمن، فاصله بین دو محور آن افزایش پیدا کرده و به 2578 میلی‌متر رسیده است. علی‌رغم این افزایش اندازه، خودرو جدید هیوندای کماکان فوق‌العاده جمع و جور است و برای رفت و آمد کم‌هزینه در شهرهای پرجمعیت کاربرد دارد. خودرو برقی اکسیژن نمونه ایرانی خودرویی با این کاربردی به حساب می‌آید.

در طراحی نمای بیرونی این خودرو گرافیک پیکسلی چراغ‌های جلو و عقب و ماژول‌های نوری گِرد خودنمایی می‌کنند. چراغ‌های پیکسلی که پیش‌تر در سری آیونیک دیده شده بود، جلوه‌ای آینده‌گرایانه و منحصر به فرد به خودرو می‌بخشند. کره‌ای‌ها این هاچ بک شهری را هم به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کماکان از خیلی از محصولات بازار متمایز می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کابین این هاچ بک از طراحی ساده با تمرکز روی رفع نیازهای اولیه رانندگان برخوردار است. یک نمایشگر 10.25 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر پشت فرمان دی‌کات این خودرو وجود دارد و یک نمایشگر 10.25 اینچی دیگر هم در مرکز داشبورد بالای دریچه‌های تهویه پیش رو راننده است. زیر همین دریچه‌ها کنترل پنل تهویه قرار داده شده است.

امکانات و تجهیزات هاچ بک جدید Inster

هیوندای به رسم همیشه در ارائه امکانات و تجهیزات، دست کم با توجه به محدوده قیمت محصول خود، کم و کاستی باقی نمی‌گذارد. در ادامه برخی از امکانات اینستر را مشاهده می‌کنید:

  • گرمکن فرمان
  • دو نمایشگر 10.2 اینچی
  • پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو
  • سیستم تهویه خودکار
  • سانروف
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند
  • صندلی‌های تاشو جلو و عقب
  • دوربین دید اطراف
  • کروز کنترل تطبیقی
  • هشدار خروج از خط
  • دستیار رانندگی در بزرگراه
  • تنظیم خودکار نوربالا
  • قابلیت V2L (شارژ دستگاه‌های خارجی)

مشخصات فنی اینستر، خودرو جدید هیوندای

نسخه پایه هیوندای اینستر قوای محرکه خود را از یک موتور الکتریکی 95 اسب بخاری می‌گیرد و با اتکا به یک باتری پک 42 کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت حدود 300 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. نسخه بالارده‌تر این هاچ بک توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت را دارد و از یک باتری پک 49 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که بنا به برآوردهای صورت گرفته، با یک بار شارژ باید بتواند انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 350 کیلومتر را تامین کند. هر دو نسخه قادر به تولید 146 نیوتن متر گشتاور هستند.

هیوندای اینستر - Inster

هرچند برای خودرویی در کلاس Inster شتاب موضوعیت ندارد، خالی از لطف نیست که اشاره کنیم نسخه پایه این هاچ بک به 11.7 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. پیشرانه قوی‌ترِ این ماشین امکان شتاب گرفتن آن تا این سرعت ظرف 10.6 ثانیه را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این دو نسخه هم به ترتیب 140 کیلومتر بر ساعت و 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

شعاع حرکتی هر دو نسخه این ماشین جدید هیوندای با لحاظ کاربری آن جای توجه دارد. همچنین لازم به ذکر است که شارژ باتری آن از 10 تا 80 درصد با استفاده از تکنولوژی DC حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

تاریخ عرضه و قیمت هیوندای اینستر

اینستر ابتدا در تابستان امسال در کره جنوبی عرضه می‌شود و سپس رفته‌رفته به مناطق دیگر از جمله خاورمیانه و اروپا راه پیدا می‌کند. اگرچه هنوز قیمت رسمی و دقیق این خودرو برای بازار اروپا مشخص نیست، به گفته هیوندای در گذشته، قیمت کمتر از 25 هزار یورو برای آن هدف گرفته شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
خودرو جدید جیپ فقط ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد بوگاتی با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی، همکار اسنپ شد فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵، نسل جدید هاچبک تند و تیز آلمانی معرفی شد ورود ماشین چینی ها به ترکیه ممنوع می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*