اپل واچ X

مهم ترین انتظاراتی که از اپل واچ X، نسل دهم ساعت هوشمند اپل داریم + تصاویر جدید

تا رونمایی از اپل واچ X – Apple Watch Series X، نسل دهم ساعت های هوشمند اپل، زمان زیادی باقی نمانده است. اینجا تعدادی از مهم‌ترین انتظارات از این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

اخبار و شایعات در خصوص نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل، اپل واچ X در حال به اوج رسیدن هستند و علیرغم آن که هنوز چند ماه زمان تا رونمایی آن‌ها باقی مانده، اما نمایی کلی از مشخصات و قابلیت‌های این ساعت هوشمند در اینترنت منتشر شده است.

امروز قصد داریم به مرور شایعات و اخبار پیرامون نسل دهم ساعت های هوشمند اپل بپردازیم و مهم‌ترین انتظارات کاربران از این دستگاه را مرور کنیم.

از اپل واچ X چه انتظاراتی داریم؟

در کنار قابلیت‌های منحصربفردی مثل تجهیز به کلید اکشن باتن، قابلیت‌های کلیدی و اساسی دیگری وجود دارند که تعبیه‌شان در نسل جدید ساعت های هوشمند اپل می‌تواند باعث موفقیت بیش از پیش آن‌ها شود. در ادامه پنج مورد از مهم‌ترین موارد از این قابلیت‌ها را معرفی خواهیم کرد.

صفحه نمایش بزرگتر

بر اساس رندرهای منتشر شده از اپل واچ X توسط وبسایت 91mobiles، اپل واچ X ممکن است به یک صفحه نمایش 2 اینچی مجهز شود و حتی اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2 با صفحه نمایش 1.93 اینچی را هم پشت سر بگذارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که صفحه نمایش اپل واچ سری 9 اندازه‌ای 1.7 اینچی داشت.

صفحه نمایش Apple Watch

از طرف دیگر، افزایش روشنایی صفحه نمایش نیز یکی دیگر از مهم‌ترین انتظارات از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند کوپرتینویی‌هاست. در حال حاضر صفحه نمایش اپل واچ سری 9 حداکثر روشنایی 2000 نیتی دارد. با این حال مشخص نیست آیا اپل تصمیم دارد میزان روشنایی صفحه نمایش نسل جدید را از این میزان بالاتر ببرد یا خیر.

در عین حال البته تقریبا مطمئنیم که تکنولوژی جذاب میکرو ال ای دی به این نسل از ساعت‌های هوشمند اپل نخواهد رسید.

طراحی باریک‌تر

یکی دیگر از انتظارات مهم از ساعت هوشمند اپل واچ X ثابت ماندن اندازه آن است که با توجه به رندرهای منتشر شده از آن در دسترس به نظر می‌رسد.

اپل واچ X

از طرف دیگر، مارک گورمن، تحلیلگر سرشناس بلومبرگ نیز ادعا کرده که نسل دهم اپل واچ از نسل نهم باریک‌تر خواهد بود. البته خود Apple Watch Series 9 نیز با ضخامت 10.7 میلیمتری خود دستگاه جمع و جور و نسبتا باریکی به شمار می‌رود؛ اما کاهش ضخامت آن، البته در صورتی که منجر به افت شارژدهی باتری نشود، یکی از انتظارات مهم از نسل دهم است.

شارژدهی بالاتر باتری

به گزارش رسانه کره‌ای The Elec نسل دهم اپل واچ احتمالا شارژدهی 18 ساعته باتری نسل نهم را بهبود خواهد بخشید. به گزارش این پایگاه خبری، ارتقای شارژدهی از طریق بهینه‌سازی مصرف صفحه نمایش امکان‌پذیر خواهد شد.

ضخامت Apple Watch X

البته همان‌طور که بالاتر اشاره شد، استفاده از صفحه نمایش میکرو ال ای دی در اپل واچ X تقریبا منتفی است؛ اما می‌توان انتظار داشت بهره‌گیری از فناوری‌های TFT و LTPO باعث کاهش مصرف انرژی صفحه نمایش و شارژدهی بالاتر باتری شود.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص ظرفیت باتری نسل دهم Apple Watch در اختیارمان نیست؛ اما هرگونه پیشرفت در شارژدهی این دستگاه بدون شک مورد استقبال هواداران آن قرار خواهد گرفت.

پایش حرفه‌ای‌تر سلامت

با وجود آن که نسل کنونی ساعت‌های هوشمند اپل به‌خوبی قادر به سنجش و پایش سلامت کاربران است، اما هنوز تا تبدیل شدن به دستگاه ایده‌آل در این حوزه فاصله زیادی دارد. در صورتی که کوپرتینویی‌ها بتوانند مشکلات حقوقی موجود سر راه تعبیه فناوری پایش اکسیژن خون در ساعت‌های هوشمند خود را حل کنند، احتمالا اپل واچ X بتواند وقفه تنفسی (apnea) یا فشار بالای خون حین خواب را نیز اندازه‌گیری کند.

پایش سلامت Apple Watch

هر دو مورد یاد شده، در صورت عدم توجه، نقش پررنگی در بروز سکته قلبی حین خواب دارند. به همین دلیل پایش این دو سنجه می‌تواند کاربری نسل دهم ساعت‌های هوشمند اپل را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

از سوی دیگر بلومبرگ همچنین ادعا کرده که Apple Watch X علاوه بر موارد یاد شده از سیستم پیشنهاد تمرین‌های فیزیکی پیشرفته و برنامه تغذیه‌ای شخصی و حرفه‌ای نیز برخوردار خواهد بود و می‌تواند علاوه بر میزان فعالیت، وضعیت تغذیه کاربر را نیز پایش کند.

دوام بالاتر

افزایش دوام بالاتر نیز دیگر انتظار مهمی است که کاربران اپل واچ X از این ساعت هوشمند دارند. در حال حاضر اپل به کاربران اپل واچ توصیه می‌کند که این دستگاه را بیشتر از 30 دقیقه در عمق 50 متر به دست نداشته باشند.

اپل واچ X

با این وجود افزایش عمق امن برای اپل واچ سری 10 به صد متر نه تنها باعث می‌شود این دستگاه هم‌تراز سری اپل واچ اولترا قرار گیرد، بلکه آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایی مثل گلکسی واچ 6 یا گوگل پیکسل واچ 2 قرار خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۷ اپلیکیشن جذاب را فورا روی اپل واچ خود نصب کنید ۵ تا از بهترین ساعت های هوشمند ۲۰۲۴ که می‌توانید به جای اپل واچ بخرید این گجت جذاب اپل واچ را به یک گوشی موبایل کوچک تبدیل می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*