کراس اوور برقی نتا L

نتا L الکتریکی معرفی شد؛ عضو احتمالی جدید گروه بهمن موتور

نتا L برقی با طراحی جوان‌پسند، شعاع حرکتی بالا و قیمت مقرون به صرفه معرفی شد. نتا ال گزینه احتمالی جدید بهمن موتور برای واردات به ایران با نام بی ام اسپیس است.

«هوزون آتو» (Hozon Auto)، خودروساز نوپای چینی، نسخه برقی کراس اوور نتا L را به‌عنوان محصول جدید خود روانه بازار چین کرد. در اخبار خودرو داخل کشور بارها نتا U و نتا جی تی حضور پیدا کرده‌اند؛ دو خودرو دیگر نتا که بهمن موتور تحت زیر گروه خود یعنی بی ام اسپیس به بازار ایران معرفی کرده است. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که بهمن موتور تصمیم به عرضه نتا L در بازار کشور بگیرد. در ادامه می‌توانید جزئیات این کراس اوور چینی تمام برقی را مطالعه کنید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی و ابعاد Neta L

نمای جلو کراس اوور برقی نتا L

نسخه تمام برقی نتا ال تفاوتی با نسخه هیبرید (به‌طور دقیق EREV) در زمینه طراحی نمای بیرونی ندارد. از جمله المان‌های طراحی نمای بیرونی این خودرو می‌توان به سقف شناور، شیب سقف از ستون B به بعد، دستگیره‌های درب مسطح بیرون‌پر، چراغ‌های LED کشیده و چراغ‌های به هم پیوسته عقب اشاره کرد.

نمای عقب کراس اوور برقی نتا L

طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور الکتریکی به ترتیب 4770 میلی‌متر، 1900 میلی‌متر و 1660 میلی‌متر اعلام شده است. همچنین فاصله بین دو محور آن به 2810 میلی‌متر می‌رسد.

چیدمان و امکانات کابین نتا ال

نتا ال انتظارات از یک شاسی بلند برقی به‌روز را برآورده می‌کند. در کابین نسخه پایه این خودرو می‌توان یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی و صفحه آمپر تمام دیجیتال را پیدا کرد. شیفتر هم نه در کنسول مرکزی، بلکه پشت فرمان جا گرفته است. نسخه بالارده اس یو وی جدید نتا از دو نمایشگر 15.6 اینچی برخوردار است که جلوه داشبورد را یکدست‌تر و به‌روزتر می‌کنند.

کابین کراس اوور برقی نتا L

سیستم صوتی با 16 اسپیکر، سردکن و میز تاشو در قسمت شاگرد برخی دیگر از امکاناتی‌اند که در فضای داخلی این ماشین در اختیار راننده و سرنشینان گذاشته شده‌اند. همچنین مطابق انتظار، در کنسول مرکزی دو جالیوانی و صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند قرار دارند.

مشخصات فنی نتا L برقی

نتا L از یک موتور الکتریکی با قدرت 170 کیلووات معادل 227 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن متر در محور عقب برای تامین قوای محرکه خود بهره می‌گیرد. با اتکا به این موتور، این خودرو باید بتواند ظرف 7.6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

یک باتری باتری لیتیم آهن فسفات 68 کیلووات ساعتی ساخته شرکت CATL وظیفه تامین انرژی این کراس اوور نتا را بر عهده دارد و امکان طی کردن مسافت 510 کیلومتر را با یک شارژ مهیا می‌کند. شارژ این باتری از 10 تا 80 درصد 21 دقیقه زمان می‌برد.

نمای جلو کراس اوور برقی جدید Neta

البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یک نسخه هیبرید (به‌طور دقیق EREV) هم از این خودرو چینی عرضه می‌شود که به یک باتری پک 30 کیلووات ساعتی مجهز است. باتری مذکور انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت 210 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در حالت هیبرید شعاع حرکتی اما به 1300 کیلومتر می‌رسد.

قیمت نسخه الکتریکی نتا L

نمای جلو کراس اوور برقی جدید Neta

نتا L برقی خودرویی مقرون به صرفه است که در سه تیپ با قیمت 139 هزار و 900 تا 162 هزار و 900 یوان (معادل 19 هزار و 300 تا 22 هزار و 400 دلار) روانه بازار می‌شود. البته نتا که پیش‌تر به‌عنوان تولیدکننده خودروهای ارزان‌قیمت شناخته می‌شد، رفته‌رفته به سمت رده بالاتر بازار چین حرکت می‌کند و قیمت محصولات خود را افزایش داده است.

در گجت نیوز بخوانید:
ورود ماشین چینی ها به ترکیه ممنوع می‌شود پایانی تلخ برای بهمن G9؛ پیکاپ غول پیکر بازار ایران در ابتدای راه شکست خورد جیلی امگرند ۲۰۲۵، فیس لیفت سدان پرطرفدار چینی معرفی شد نسخه جدید هاوال اچ ۶ با قیمتی زیر ۱ میلیارد تومان روانه بازار شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*