صفحه نمایش ارتجاعی اپل

اپل به دنبال استفاده از صفحه نمایش ارتجاعی به جای پانل تاشو است

صفحه نمایش ارتجاعی اختراع جدید اپل است که می‌تواند آینده صنعت گوشی های تاشو را تغییر دهد. اما این صفحه نمایش‌ها چیستند و چه زمانی در آیفون‌ها استفاده خواهند شد؟

با وجود آن که تب گوشی های تاشو دنیا را تسخیر کرده و حتی شایعات مربوط به نخستین آیفون تاشو اپل، آیفون فلیپ نیز به‌طور گسترده در فضای اینترنت منتشر شده به نظر می‌رسد برنامه کمپانی کوپرتینویی برای ورود به بازار محصولات تاشو چیز دیگری است. اپل تصمیم دارد با معرفی صفحه نمایش های ارتجاعی دستگاه‌هایی فراتر از گوشی های تاشو معمول بازار مانند گلکسی زد فلیپ 6 یا گلکسی زد فولد 6 تولید کند.

آیفون فلیپ

صفحه نمایش ارتجاعی؛ برنامه اپل برای ورود به بازار گوشی‌های تاشو

بر اساس اطلاعات جدیدی که AppleInsider منتشر کرده، اپل به‌تازگی اختراع جدیدی تحت نام «صفحه نمایش ارتجاعی» را به ثبت رسانده که می‌تواند آینده گوشی‌های تاشو را دستخوش تغییر کند. این صفحه نمایش اپل قادر است ضمن این که دور تمامی سطوح با اشکال و هندسه‌های مختلف قرار می‌گیرد، عملکردی همانند یک صفحه نمایش OLED معمولی داشته باشد.

البته جزئیات این اختراع هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص اینکه کدام دستگاه اپل از صفحه نمایش‌های جدید این کمپانی استفاده خواهد کرد در اختیارمان قرار نمی‌دهد. با این وجود دستگاه‌های مختلفی از کمپانی کوپرتینویی، از آیفون و آیپد گرفته تا هوم پاد می‌توانند با بهره بردن از این صفحه نمایش‌ها به سطح جدیدی از کارآیی برسند.

صفحه نمایش ارتجاعی اپل

برای درک بهتر عملکرد صفحه نمایش ارتجاعی اپل تصور کنید که نسل بعدی اسپیکرهای هوم پاد اپل از این صفحه نمایش در دور تا دور سطح خارجی بهره‌مند باشد و بتواند از این طریق هم با کاربران تعامل داشته باشد. به‌طور مشابه، فرض کنید صفحه نمایش مدل‌های آینده اپل واچ به جای آن که روی دست شما قرار بگیرد، دور دستتان بپیچد.

جزئیات تکمیلی اختراع جدید اپل صرفا به حضور آن روی گجت‌های کوچکی مثل اپل واچ یا آیفون اشاره دارند. با این وجود پتانسیل‌های صفحه نمایش ارتجاعی فراوان است و می‌توان از آن در دستگاه‌های دیگری مثل لپ تاپ‌ها، عینک‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی یا حتی نمایشگرهای فروشگاهی یا درون کابین خودرو هم استفاده کرد.

آیفون

البته باید توجه کرد که صفحه نمایش ارتجاعی در حال حاضر تنها یک زمینه تحقیقاتی برای اپل است و قرار نیست به این زودی به دستگاه‌های موبایل اضافه شود. حتی این احتمال هم وجود دارد که ایده توسعه آن‌ها همانند بسیاری اختراعات دیگر اپل به مرحله تولید تجاری نرسد. با این وجود اگر طی چند سال آینده شاهد رونمایی یک مک بوک یا آیپد با صفحه نمایش ارتجاعی بودید چندان تعجب نکنید.

در گجت نیوز بخوانید:
اختراع جدید اپل مشکل باتری آیفون را حل خواهد کرد صفحه نمایش ترمیم‌پذیر؛ اختراع جدید اپل برای گوشی تاشو آیفون اختراع جدید اپل کامپیوتری است که در یک کیبورد تعبیه شده!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*