عرضه شاسی بلند جدید هواوی سرس 5 در ایران توسط ماموت خودرو

شاسی بلند جدید هواوی توسط ماموت خودرو به ایران وارد شد

سرس 5، شاسی بلند جدید سرس و هواوی در خیابان‌های پایتخت ایران رویت شد. به‌زودی منتظر عرضه این کراس اوور چینی توسط ماموت خودرو در بازار باشید.

ماموت خودرو برنامه‌های جذابی برای بازار ایران دارد. این خودروساز خصوصی قرار است تحت برند جدید لوکانو (Lucano) دو خودرو لوکانو 7 و لوکانو 8 را که نسخه‌های ریبرند شده کراس اوورهای بالارده چری هستند عرضه کند. این شرکت همچنین برای عرضه محصولات سرس (Seres)، شرکتی که با هواوی در تولید خودرو همکاری می‌کند، تدارکاتی دیده است. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که به‌تازگی یک دستگاه کراس اوور سرس 5 با پلاک گذر موقت در تهران رویت شد.

رویت شاسی بلند جدید سرس و هواوی در ایران

مدتی قبل گزارشی مبنی بر عرضه سرس 5 و سرس 7 در ایران توسط ماموت خودرو منتشر شد. مدت زیادی نگذشت تا این‌که مدتی قبل یک دستگاه سرس 5 هم در تهران دیده شد. خودرو مذکور در مقطع کنونی فرایند اخذ مجوزها را در کشور می‌گذراند و بنا به شنیده‌های اخیر، قرار است با نام HM5 وارد بازار شود. سرس 7 هم به‌عنوان هم‌خانواده آن که به‌واسطه ماموت خودرو به ایران می‌آید، HM7 نام خواهد گرفت.

عرضه شاسی بلند جدید هواوی سرس 5 در ایران توسط ماموت خودرو

در حال حاضر مشخص نیست که ماموت خودرو دقیقاً کدام نسخه از Seres 5، شاسی بلند جدید سرس و هواوی را به بازار ایران می‌آورد. باید منتظر ماند تا پس از گذشت مراحل رسمی عرضه این خودرو چینی در کشور، تصاویر و اطلاعات رسمی درباره آن منتشر شود. با وجود این، لازم به ذکر است که این شاسی بلند در چندین نسخه با پیشرانه EREV (متشکل از یک یا دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزین‌سوز به‌عنوان ژنراتور باتری) در دسترس قرار دارد. همچنین باید اشاره کرد که هواوی، غول تکنولوژی چینی هم در تولید این خودرو نقش داشته است.

عرضه شاسی بلند جدید هواوی سرس 5 در ایران توسط ماموت خودرو

همه نسخه‌های سرس 5 از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر به‌عنوان ژنراتور و یک یا دو موتور الکتریکی بهره می‌برند. تیپ پایه به یک موتور الکتریکی در محور عقب مجهز است که 272 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ میان‌رده این خودرو در هر کدام از محورها یک موتور الکتریکی را برای تولید 428 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور به کار می‌گیرد. بالارده‌ترین تیپ آن هم می‌تواند 496 اسب بخار قدرت و 675 نیوتن متر گشتاور با اتکا به دو موتور الکتریکی تولید کند.

عرضه شاسی بلند جدید هواوی سرس 5 در ایران توسط ماموت خودرو

تامین انرژی این کراس اوور را یک باتری پک 40 کیلووات ساعتی بر عهده دارد که موتور 1.5 لیتری مذکور در نقش ژنراتور به شارژ آن کمک می‌کند. به‌لطف استفاده از این پیشرانه هیبرید یا به‌طور دقیق‌تر EREV، شعاع حرکتی این محصول جدید ماموت خودرو در حالت هیبرید به 1100 کیلومتر می‌رسد. این احتمالاً توجه خانواده‌هایی را که به دنبال شاسی بلند هستند و از قضا همیشه در سفرند به خود جلب می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
نتا L الکتریکی معرفی شد؛ عضو احتمالی جدید گروه بهمن موتور رشد صنعت خودرو چین همچنان با شتاب زیاد ادامه دارد + آخرین آمار تصاویری جدید از اولین پیکاپ چری منتشر شد ارزان قیمت ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴