استانداردسازی محصولات زامیاد

ورود دادستانی تهران به موضوع استانداردسازی محصولات زامیاد؛ ضرب‌الاجل تعیین شد

دادستان تهران با اشاره به مهلت استانداردسازی محصولات زامیاد، از اجبار این شرکت به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه و نظارت بر آن خبر داد.

طبق آخرین اخبار خودرو، علی صالحی، دادستان تهران به‌همراه معاونان، مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و استاندارد استان تهران و برخی از مدیران شرکت‌های خودروسازی از جمله سایپا، از شرکت زامیاد بازدید کردند و در جریان این بازدید نظارتی، شرکت مذکور مکلف شد تا پایان سال جاری، استانداردهای ۸۵ گانه را در قبال تمامی محصولات خود رعایت کرده و گزارش کاملی از روند انجام ضوابط اجباری اعلام شده را به دادستانی گزارش کند.

لزوم استانداردسازی محصولات زامیاد و رعایت استانداردهای ۸۵ گانه

استانداردسازی محصولات زامیاد

علی صالحی، دادستان تهران با تاکید بر عدم تحمیل هزینه‌های زائد بر مصرف کننده نهایی، داخلی‌سازی قطعات و ایجاد تنوع در تولیدات، از خطوط تولید کارخانه و محصولات تولیدی بازدید کرد و از روند تولید خودروهای این شرکت مطلع شد.

وی با اشاره به لزوم ایفای تعهدات این شرکت، اظهار کرد:

الزاماتی که توسط سازمان ملی استاندارد در مورد خودروها مطرح می‌شود، اخلال در تولید نیست؛ بلکه هدف آن‌ تولید خودروی استاندارد و ارتقای ایمنی، متناسب با نیاز مردم است تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی باشیم و مردم بتوانند از خودروهای باکیفیت داخلی استفاده کنند. کمبود وسایل نقلیه ویژه حمل و نقل بار، منتهی به افزایش قیمت کالاها و تورم می‌شود؛ بنابراین استمرار تولید این قسم خودروهای راهبردی، می‌بایست در اولویت برنامه‌ریزی و مورد توجه خودروسازان و مدیران اجرایی این شرکت و سایر خودروسازان باشد.

از دید این مقام قضایی، توقف تولید بدون تامین محصول جایگزین، به صنعت حمل و نقل کشور ضربه وارد کرده و موجب افزایش قیمت خودروهای تجاری کامیونت، وانت بار و همچنین افزایش کرایه حمل و نقل و به‌تبع آن کالاها می‌شود.

شایان ذکر است در حالی که حدود سه ماه تا پایان مجوز ساخت نیسان آبی زامیاد به‌دلیل مشکلاتی نظیر آلایندگی، کیفیت و ایمنی مهلت باقی مانده است، شرکت زامیاد قصد دارد نیسان زامیاد جدید را با ظاهری همانند گذشته و اما با رنگ، امکانات و پیشرانه جدید روانه بازار ایران کند.

استانداردسازی محصولات زامیاد

دادستان تهران با اشاره به مشکلات مطرح شده در این شرکت خودروسازی، بیان کرد مدیرعامل شرکت در جلسه‌ دیروز ملاقات مردمی، مشکلات خود را با رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛ رئیس قوه قضائیه هم به اینجانب دستوری مبنی بر بازدید میدانی صادر کردند. کمتر از ۲۴ ساعت از دستور صادره، بازدید از شرکت و بررسی مشکلات اعلامی صورت پذیرفت و جلسه‌ای با مدیران مرتبط به منظور چاره‌اندیشی در مورد مشکلات همزمان با بازدید برگزار شد.

بر اساس دیدگاه وی، با توجه به لزوم جهش تولید با مشارکت مردم و به‌منظور تحقق شعار سال، بایستی با تمام قوا از اقدامات منتهی به ضربه به تولید و اشتغال جلوگیری شود. در این شرکت خودروسازی نیز چهار هزار نیرو به‌صورت مستقیم شاغل هستند و تامین‌کننده‌ها و شرکت‌های وابسته نیز وجود دارند که بایستی از بیکاری نیروهای شاغل آنها جلوگیری شود. وی با اشاره به مهلت ابلاغی به‌منظور استانداردسازی، بیان کرد که موعد زمانی معینی با نظارت دادستانی تهران جهت ارتقا و نیل به استانداردهای ۸۵ گانه که سه مورد آن عملیاتی نشده است به این شرکت خودروسازی داده می‌شود و می‌بایست گزارش پیشرفت اقدامات و استانداردسازی محصولات زامیاد، ماهیانه به این دادستانی و سازمان ملی استاندارد ارائه شود تا روند تکمیل مراحل تحت نظارت دقیق قرار بگیرد.

صالحی سرانجام در مورد نتیجه ارزیابی و بازدید انجام شده، عنوان کرد:

در این شرکت شاهد این بودیم که جوانان متخصص، اقدامات قابل توجهی در افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید محصولات جدید انجام دادند. مقرر شده بود که تولید محصولات این شرکت تا تاریخ ۳۱ تیرماه متوقف که این امر منتهی به تعطیلی کارخانه می‌شد؛ لیکن اولویت‌ها بررسی و با جمع‌بندی نقطه نظرات، شرکت خودروسازی مکلف شد تا پایان سال و با اعلام ماهیانه میزان پیشرفت، برای حل مشکل اخذ استاندارد محصولات اقدام کند.

همچنین بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد رسما اعلام شد زیان انباشته سایپا بیش‌تر از نصف دارایی‌ها شده است خودروهای سایپا به‌زودی به این موتورهای جدید مگا موتور مجهز می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*