گردش تهران

ماجرای گردش یک روزه در تهران

وجود امکانات و سهولت دسترسی به آن‌ها باعث شده تا بسیاری از افراد زندگی شهر‌نشینی را به زندگی در روستا‌ها ترجیح دهند و روز‌ به روز افراد بیشتری به شهر‌ها مهاجرت کنند. اما پدیده شهر‌نشینی در‌کنار مزایای زیادی که دارد، دارای یک‌سری معایب نیز است. فشار اقتصادی و اجتماعی، استرس، افسردگی، فشار‌خون، و دیگر بیماری‌های روحی و جسمی از جمله مواردی است که باعث شده تا افراد برای دور شدن از آن‌ها به سفر بروند.

کمبود وقت و افزایش هزینه‌های مسافرت باعث تا افراد سفر‌های یک‌روزه را به مسافرت‌های طولانی ترجیح دهند. تهران یکی از شهر‌هایی است که در اطراف آن مناطق زیادی به‌منظور سپری کردن یک روز تعطیل بسیار مناسب است. اگر ساکن تهران نیستید می‌توانید با تهیه هتل در تهران این مسافرت‌های یک‌روزه را تجربه کنید. در ادامه به مناطقی که برای این سفر مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

تنگه واشی

تنگه واشی در 170 کیلومتری تهران و در شهرستان فیروزکوه واقع شده است. اگر در روز‌های گرم تابستان به دنبال یک مکان تفریحی خنک هستید این منطقه کوهستانی می‌تواند به یکی از سفر‌های خاطره‌انگیز برای شما تبدیل شود. در حین سفر، با عبور از رودخانه، صخره‌های بزرگ و کوچک، دشت پهناور و کوه‌های سر‌به‌فلک کشیده نهایت لذت را از اطراف خود ببرید. اگر ساکن تهران هستید یا در یک هتل در تهران اقامت دارید توصیه می‌کنیم از این مکان زیبا دیدن کنید.

گردش تهران

لواسان

لواسان در 14 کیلومتری شمال شرق تهران و در شهرستان شمیرانات واقع شده و جزو مناطق خوش‌آب‌و‌هوا تهران محسوب می‌شود. این منطقه در یکی از دره‌های رشته‌کوه البرز واقع شده است و رودخانه جاجرود پیش از رسیدن به دریاچه سد لتیان، از این منطقه عبور می‌کند.

وجود آب‌و‌هوای خنک این منطقه ییلاقی باعث شده تا در بهار و تابستان به یکی از مناطق پر‌رفت‌و‌آمد تبدیل شود و افراد زیادی اوقات خود را در این منطقه سپری کنند. لواسان به علت فاصله نزدیک، برای افرادی که درون هتل در تهران اقامت دارند بسیار مناسب است.

دشت گرچال

اگر در طول اقامت خود درون هتل در تهران، به 8 کیلومتری شمال‌شرق لواسان سفر کنید با یک دشت وسیع و زیبا رو‌برو می‌شوید که روستای افجه در آن واقع شده است. دشت هویج نام دیگری است که بر‌روی این منطقه گذاشته‌اند و علت آن نیز کاشت هویج در این منطقه بوده است که امروزه دیگر خبری از هویج نیست و باغ‌های گیلاس و گردو جایگزین آن شده‌اند. همچنین این منطقه برای کسانی که به کوه‌نوردی علاقه دارند بسیار مناسب است.

دریاچه اُوان

این دریاچه در 200 کیلومتری غرب تهران و شمال قزوین و در منطقه الموت واقع شده است. اگر در فصل پاییز به این دریاچه بروید پرندگانی مانند غاز، قو و مرغابی را مشاهده می‌کنید. همچنین برای افرادی که به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه دارند، می‌توانند به صید ماهی بپردازند و از درون این دریاچه ماهی‌های قزل‌آلا و کپور پیدا کنند. اگر شما نیز مانند بقیه درون هتل در تهران هستید و از جهت فاصله مشکل دارید می‌توانید از تور‌های مسافرتی استفاده کنید.

دریاچه نمک

دریاچه ساوه یا دریاچه شاهی نام دیگر دریاچه نمک است که در 85 کیلومتری جنوب تهران و در جاده تهران به قم واقع شده است. بر‌خلاف دیگر دریاچه‌ها یا مناطق دیدنی دیگر، باید در فصل پاییز و زمستان از این دریاچه دیدن کنید. اگر علاقه‌مند به دیدن کریستال‌ها و بلور‌های نمک هستید و از قدم زدن در آب کم عمق لذت می‌برید، می‌توانید در طول مدت اقامت هتل در تهران از این دریاچه دیدن کنید.

گردش تهران

دریاچه لار

یکی دیگر از دریاچه‌هایی که می‌توانید در مسافرت‌های یک‌روزه از آن دیدن کنید، دریاچه لار است که در شرق تهران و جاده هراز واقع شده است. این دریاچه که به علت وجود سد لار تشکیل شده است، در بین دست دشت لار و پارک ملی قررار گرفته است و با سفر به آن می‌توانید از جاذبه‌های رشته‌کوه البرز و ماهیگیری در آن لذت ببرید. همچنین به‌دلیل پرورش زنبور عسل در این منطقه، می‌توانید عسل طبیعی را به‌عنوان سوغات تهیه کنید. اگر شما نیز درون هتل در تهران اقامت دارید می‌توانید از این دریاچه بازدید کنید.

شهرستانک

شهرستانک در 100 کیلومتری غرب تهران و در جاده چالوس و شمال کوه توچال قرار دارد. یکی از تفاوت‌های این منطقه وجود کاخ ناصر‌الدین‌شاه و کتیبه قاجاری است که سبب شده این منطقه ویژگی تاریخی نیز به‌خود بگیرد. از دیگر مناطق دیدنی شهرستانک می‌توان به باغ‌های میوه زرد‌آلو اشاره کرد. اگر قصد یک تفریح مفرح را دارید در طول اقامت خود در هتل در تهران می توانید از جاذبه‌های شهرستانک دیدن کنید.

روستا برغان

روستا برغان در 80 کیلومتری تهران و 13 کیلومتری کرج و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. این روستا علاوه‌بر این‌که به آلو و گوجه‌سبز‌هایش معروف است جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیگری مانند مسجد جامع، حمام قدیمی، کاروانسرا و یک پل تاریخی بر‌روی رودخانه شاهرود را در خود جای داده است. اگر در یک هتل در تهران اقامت دارید، از این روستا دیدن کنید.

جمع‌بندی

همه افراد پس از مدتی کار کردن برای از بین بردن خستگی و تجدید روحیه، به دنبال تفریح و تخلیه انرژی خود هستند. در‌این‌بین مسافرت یک‌روزه یکی از راه‌هایی است که امروزه مورد‌توجه قرار گرفته است. کوتاه بودن مسیر و عدم‌نیاز به پیمودن مسافت‌های طولانی باعث شده تا محبوبیت این مسافرت‌ها افزایش یابد. بدون شک همه شهر‌ها دارای یک‌سری جاذبه‌ها و مناطق زیبا هستند که می‌توان برای این منظور استفاده کرد. شهر تهران نیز به‌عنوان پایتخت و پر‌جمعیت‌ترین شهر ایران، دارای مکان‌های دیدنی زیادی است و افراد زیادی با تهیه هتل در تهران از جاذبه‌های آن دیدن می کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*